Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tinkerSophia schreef:Ik stoor me niet aan mensen met een ander postuur.. ik stoor me aan die mensen omdat ze altijd commentaar hebben..
Noniej schreef:Ik heb bij een ruitersportzaak gewerkt, en daar kwamen wel is mensen die zwaar zijn.
Toen zeiden we tegen elkaar als iemand wil paard rijden en de rijbroekmaat is er niet, dan zijn te te zwaar.
Dus stel je hebt een grote maat, maar de maat die je hebt is er niet in een rijbroek te vinden? dan ben ik te dik!
Ze hebben niks voor niks die maten niet gemaakt!
Klinkt mischien best banketstaaf! maar zo werd er daar over gedacht!
Ik wil niet zeggen dat mensen die te dik hebben geen paarden mogen houden, maar het lekker bij vrijheidsdresuur moeten houden, of gaan afvallen:D
julius_juut schreef:Pff, zou niet best zijn als de hele wereld zo ging denken. Kleding word nu eenmaal gemaakt voor de ideale mini-maatjes. Ik ben niet te zwaar maar heb wel vaak maatje L of soms zelfs XL nodig van kleding.
. Je kunt ook in je spijkerbroek gaan rijden als die wel groter wordt gemaakt
. Ik ben echter wél van mening dat je je omgang met je paard aan moet passen aan je beperkingen. En dan heb ik het niet alleen over gewicht maar ook over kunde, middelen, omgeving etc etc etc. Ninx schreef:tinkerSophia schreef:Ik stoor me niet aan mensen met een ander postuur.. ik stoor me aan die mensen omdat ze altijd commentaar hebben..
Dat weet je niet.... kan best iemand zijn met commentaar die 15 kilo overgewicht heeft, maar vind dat 40 kilo overgewicht echt niet kan... ik noem maar iets.
Maar een slank of dun iemand mag je dus ongestraft 'plank' noemen, maar een gezet iemand geen 'hobbezak'... om maar iets te noemen.
Dus om iedereen fair te behandelen, moeten we mensen en hun postuur geen rare bijnamen geven lijkt me... dat vind niemand leuk.

Het arme dier. julius_juut schreef:Noniej schreef:Ik heb bij een ruitersportzaak gewerkt, en daar kwamen wel is mensen die zwaar zijn.
Toen zeiden we tegen elkaar als iemand wil paard rijden en de rijbroekmaat is er niet, dan zijn te te zwaar.
Dus stel je hebt een grote maat, maar de maat die je hebt is er niet in een rijbroek te vinden? dan ben ik te dik!
Ze hebben niks voor niks die maten niet gemaakt!
Klinkt mischien best banketstaaf! maar zo werd er daar over gedacht!
Ik wil niet zeggen dat mensen die te dik hebben geen paarden mogen houden, maar het lekker bij vrijheidsdresuur moeten houden, of gaan afvallen:D
Pff, zou niet best zijn als de hele wereld zo ging denken. Kleding word nu eenmaal gemaakt voor de ideale mini-maatjes. Ik ben niet te zwaar maar heb wel vaak maatje L of soms zelfs XL nodig van kleding.
Kimbaie schreef:Maar als mensen gaan zeuren dat 100kilo al veel is om paard te rijden, dan vraag ik me af of die mensen ook tegen het feit zijn tegen mannen die rijden? Mannen zijn al vaak 90 kilo.
Kimbaie schreef:Ik ga met de opmerking mee dat er soms sprietjes op hun paard zitten, die het beestje verschrikkelijk tegen werken, dan sommige mensen met een maatje meer.
hecowo schreef:Rare is wel dat iedereen altijd last heeft van een "beetje" overgewicht.
We zijn 10 kg afgevallen en wegen nu nog maar 89 kg, met 1,70...........
Volgensmij ben je dan nog steeds in de categorie met "zwaar" overgewicht!!!
Zoals ik al zei ben 2,08 m met 89 kg, en zit op normaal gewicht, hoe kan het dan in hemelsnaam bestaan
dat iemand die bijna 40 cm kleiner dan mij is maar een beetje overgewicht heeft???????
Hanteert iedereen hier een ander lijst waarmee ze dat berekenen of houden we allemaal elkaar voor de gek?
tinkerSophia schreef:Ik stoor me niet aan mensen met een ander postuur.. ik stoor me aan die mensen omdat ze altijd commentaar ..
Sees schreef:Net zo goed als dat je op een bejaard paard dat aangeeft het zwaardere werk niet langer aan te kunnen, niet koste wat kost 4x per weer een kür op muziek gaat rijden,
demo_love schreef:Een dik persoon die goed kan rijden, is geen enkel probleem voor het paard.
demo_love schreef:Voor recreatief maakt het niet heel veel uit, tenzij je écht ontzettend zwaar bent (>120 kilo). Wil je in de wedstrijdsport starten, dan zul je strengere eisen aan jezelf moeten stellen.
gliss schreef:Men zou niet alleen moet kijken naar gewicht, maar naar een combinatie van het bovenstaande. Natuurlijk speelt daarbij de fysieke bouw van het paard/pony een rol.