Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:11

Jij lief, ik lief.
Jij vervelend? Ik vervelend.

Als ze dat maar weten ;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:26

Goh, ben ik toch blij dat ik hier niet de enige ben die een paard terug pakt als hij mij probeert te bijten. Ik kreeg al haast het vermoeden dat er diep in de duistere hoeken van mijn ziel toch een dierenbeultje verstopt zat. ~~}>
Ik heb het gehad met een veulen, die wilde graag op zijn kontje gekriebelt worden. Hielt ik dan mijn hand naar zijn mening te stil, begon hij te schoppen. Ik heb hem toch wel eens door de wei achterna gezeten nadat ie me dat weer eens geflikt had. Eerst geprobeerd met een simpel nee, daarna eens flink stem verheffen, daarna een goed naschreven, maar op een gegeven moment ben ik hem achterna geschoten en heb hem een schop onder zijn eigen hol verkocht.
Ik zag overigens dat paarden dat onderling ook doen. Hij flikte dit namelijk ook bij moeder, die hem daarop eens stevig in zijn kont beet.
Hij heeft er wel wat van geleerd, heeft het ook daarna nog maar een keer geprobeerd en ben hem toen de halve wei door gevolgd, sindsdien hoeft het ook niet meer.
Mijn schuwe merrie, waar ik alles al aan had geprobeerd op de lieve geduldige, op haar initiatief, manier, ging ik onder dwang toch maar eens borstelen. Toen beet ze me, en heb ik haar, ondanks dat ze schuw is toch op haar nummer gezet.
Dat gaat in reflex, is niet eens over nagedacht, jij bijten ik terug bijten, jij je plaats weten.
Het donkere duistere duiveltje kwam even uit zijn langdurig verstopt gehouden schuilplaats te voorschijn }:)

SuuZ_AnnuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:41

Mijn pony neemt nog wel eens een loopje met me, dan probeer ik haar of op de volte te zetten of in te houden....ik hou niet van trekken dat doe ik ook niet maar inhouden wel....daar gaat ze heel raar van lopen als je daar een foto van zou maken zou dat er ook heel raar uitzien.....sowieso zijn foto's inderdaad maar momenten!

EN bijten? dan bijt ik terug!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:44

daarbij mensen vinden het hier alleen goed als je pony 1.40 is en jij bijv 1,30 vanwege het plaatje
nou de pony die ik rijd is 1.15 en ik ben 1.66

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:15

beste stuurlui staan aan wal,maar zie ze zelf maar eens rijden,denk dat iedere ruiter de regels wel eens aan zijn laars lapt

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:17

Ik beken ;-)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:50

Ik kan helaas ook niet alles geweldig, maar vind als je een reactie op een foto plaats dat diegene er ook wat aan moet hebben (uitgaande dat het geen bekende is). Roepen hoe fout het is, is wel erg makkelijk, een waarom geven al moeilijker en de ruiter echte waardevolle tips geven voor veel bokkers teveel moeite.

Een ander tips geven hoeft toch niet te betekenen dat je het zelf helemaal goed kan. Juist als een ander het ook probeerd en je terug kan geven hoe het gegaan is kun je ervan leren, zelf verder proberen en eventueel mening aanpassen...

Presto3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:20

Volgens mij doet iedereen dat wel eens hoor, Als me pony niet luistert en me probeert eraf te bokken krijg die wel eens een flikke "trap" onder z'n buik Niet dat ik hem mishandel hoor! Anders krijgen we dat dadelijk. Maar hij moet wel weten wat die wel en niet bij me kan maken als hij lekker ontspannen is dan ben ik dat ook maar zodra hij mij gaat lopen pesten pest ik hem tien keer zoo hard terug :+

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:54

Ik moet Gentle ook wel eens goed aanpakken.
Gentle is een merens in model tank, die ook nog eens donders goed weet hoe sterk en breed hij is.
Als ik heb af en toe niet goed aanpak neemt hij een loopje met mij.
Natuurlijk pak ik hem alleen aan als hij ook daadwerkelijk iets doet wat echt niet mag.

Zoals laatst heeft hij nog flink op zijn lazer gekregen omdat hij dwars door mijn leidende hand probeert de denderen achter de andere paarden aan in het land.
Terwijl ik hem juist eruit haalde om te gaan poetsen.
Op zo'n moment ben ik niet aardig of lief voor hem, en pak ik hem ook flink aan.

Misschien zijn er ook wel mensen die over mij zeggen dat ik mijn paarden niet waardig ben.
Maar ik ben gewoon iemand waarnaar mijn paarden gewoon moeten luisteren.
Je loopt niet met een hond aan de hand, maar met een paard dat ten allertijde sterker is dan een mens!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:57

Wie niet horen wil moet dan maar voelen zeg ik altijd.
Een poosje geleden werd ik van achter besprongen [tijdens mesten,stond gebogen] door een shet hengst.Ik heb hem echt wel een schop gegeven hoor,hij heeft het ook nooit meer gedaan.Hij wist na die ene keer dat ik toch geen merrie was maar een mens.

lordus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:19

ik zal het ook niet altijd perfect volgens het boekje doen maar probeer daar wel op te leten en een stang horizontaal in de mond is toch wat anders dan dat je hem bv een keertje meer instelt op alleen een trensje.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:17

ik rijd zeker niet volgens het boekje. lekker doen wat t paardje en ik leuk vinden, maar natuurlijk wel zó, dat het niet slecht is voor najego.

trimmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:59

soms moet je gewoon eve door pakken en bij mij is het meestal zo als je doorgepakt heb dan lopen ze ineens heel braaf

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:04

Manegepaard schreef:
Jij lief, ik lief.

Als ze dat maar weten ;)

Mee eens, als ze mij pest, pest ik terug. :)
Ik wil niet het risoco lopen dat ze over de grens gaat en vervolgens NIKS meer voor me doet.
Ik ben lief als zij lief is, zij is lief als ik lief ben. ;)

Dus als ik een keer me op haar afreageer, wordt ook ik op mijn plaats gezet, waar ik het volledig mee eens ben. :)

Mááár, ik probeer ten alle tijden redelijk te blijven. :)

Edit, voor de reactie onder me, ik geef ook wel eens kritiek op mensen die imo écht onredelijk bezig zijn, maar iemand voor dierenbeul uitmaken doe ik niet, dus ik ben denk ik niet zo iemand die je "graag" zou zien "bekennen". :P
Laatst bijgewerkt door Vithou op 21-07-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:06

Ik rijd ook niet altijd volgens het boekje dus ik BEKEN ook! :D

Maar nu vraag ik me toch af wie hier gereageerd heeft en heeft bekend :o En op topics mensen voor dierenbeul uitmaken? :o
En aan de andere kant vraag ik me af of er nu mensen zijn die niet op dit topic durven te reageren?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:30

Minjon schreef:
Manegepaard schreef:
Jij lief, ik lief.

Als ze dat maar weten ;)

Mee eens, als ze mij pest, pest ik terug. :)
Ik wil niet het risoco lopen dat ze over de grens gaat en vervolgens NIKS meer voor me doet.
Ik ben lief als zij lief is, zij is lief als ik lief ben. ;)

Dus als ik een keer me op haar afreageer, wordt ook ik op mijn plaats gezet, waar ik het volledig mee eens ben. :)

Mááár, ik probeer ten alle tijden redelijk te blijven. :)

Edit, voor de reactie onder me, ik geef ook wel eens kritiek op mensen die imo écht onredelijk bezig zijn, maar iemand voor dierenbeul uitmaken doe ik niet, dus ik ben denk ik niet zo iemand die je "graag" zou zien "bekennen". :P

Bijvoorbeeld vandaag, Mevrouw was pokkechagerijnig en liep een beetje sloom te doen en irriteren. Dus dat ben ik ook irritant ;)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:21

Ja hoor, ik vraag ook wel eens strenger door als meneertje denkt zoek 't uit. Als hij irritant gaat lopen doen, kan ik dat ook zijn. Al moet ik bij mezelf opletten dat ik het niet té doe. Ik heb toen ik nog niet zo lang reed bij een vrouwtje gereden en daar heb ik een harde hand aangeleerd, maar verrekte moeilijk is weer af te leren. Maar het gaat nu best goed :j

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:09

Ik ook...
Hij gaat gewoon met me aan de haal, niet dus!
Wil hij in galop? Ik niet! :D
Zit hij (eindelijk) in een normale draf, dan mag hij galopperen! Gaat hij als een zotje rond zitten rennen, dan blijft ie galopperen, iets langer dan hij er zin in heeft (uiteraard zet ik hem in een normaler tempo).
Tja, ik zit op hem en ik ben baas, dat is nou eenmaal niet anders (het heeft trouwens een tijd geduurd voor hij dat door had :s)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:14

ik rijd ook niet altijd volgens het boekje, en geloof ook niet dat er iemand op aarde rondloopt die alles exact volgens het boekje doet en daar nooit vanaf wijkt.
soms zijn creatieve oplossingen wel eens beter dan de standaard oplossing.........ieder mens en dier is immers anders.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:20

Ik heb het wel eens geprobeerd nadat er iemand commentaar over had.. Beste paard, wil je alsjeblieft nu een pasje harder lopen. Maar naar 100x vragen was ik ook de liefste niet meer :Y)

Trekken in de mond heb ik een hekel aan (tuurlijk kan het een x nodig zijn) maar als mn paard een tik of een schop onder de kont nodig heeft kan ik me daar echt niet druk om maken. Dan moet je ze ook niet in de wei zetten denk ik ;-)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:38

Ik heb het een keer gahad dat die schimmel me een trap verkocht. voelde zich in het nauw gedreven. geen probleem, meneer ging daarna gewoon met een hoop gevloek op stal en kreeg zijn biksjes niet. terwijl maatje wel biksjes kreeg en ook de paddock mocht gebruiken(was weide seizoen dus echt honger had hij niet hoor ) Hij heeft de dag erna nog nooit zo lief naar me gehinnekt ... hahaha

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:07

Ik doe het ook.
Ik heb liever dat mijn pony/paard zijn hoofd goed buigt, en ontspannen loopt/zijn rug goed gebruikt dan dat ie' met zijn hoofd in verweggiestan loopt.
En nee, het lukt bij mij ook niet altijd....
Dus dan moet het ietsje strenger.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:10

Apple schreef:
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :+

AMEN! _/-\o_
Je hebt zojuist de meest zinnige opmerking gemaakt van heel bokt!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:51

gelukkig dat er op bokt nog mensen zijn die gewoon realistisch zijn...
en ook ik beken...
ik heb hier 1 hele duidelijke stelregel: tot hier en niet verder.
tja ik heb nu eenmaal 4 merenstanken staan die af en toe proberen om verder dan hier te gaan..........niet dat ik veel aanricht met mijn amper 1.65 en schoenmaat 36 maar indruk maakt het altijd wel.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:15

Zolang het maar eerlijk is, maakt een keer doorpakken echt niet uit.
En zolang het maar een bewuste handeling is. Maar je ziet ruiters dingen uitvoeren door ontwetendheid of door hun eigen frustratie en dat keur ik dus niet goed.
Als die van mij niet aan het been is krijgt hij echt een rot schop en loopt ie te drammen dan trek ik hem echt een keer op de rem. Zolang je daarna weer kan ontspannen is er niks op tegen.