Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Waarom verhoudingen en combi's???
Het gaat toch om het paard, om zijn rug, zijn ruggegraad en zijn draagkracht? Een optimaal getrained paard dat optimaal zijn rugspieren gebruikt en zijn achterhand er onder brengt, kan meer dragen dan de 80% voorhandlopers, juist dan is gewicht, dus gewoon de kilo's het belangrijkste....
Het is maar een klein stukje waar je op zit, de piekbelasting is daar gigantisch.
Dan nog maar niet te spreken van de niet passende zadels de billen die op de lepels bupsen....
Mensen wordt wakker.
Als je van paarden houd en als je wilt paardrijden heb je heel veel verantwoording naar je paard toe, ook als het maar manegepaarden zijn....wees toch eerlijk!
MamboBeach schreef:russel schreef:Waarom verhoudingen en combi's???
Het gaat toch om het paard, om zijn rug, zijn ruggegraad en zijn draagkracht? Een optimaal getrained paard dat optimaal zijn rugspieren gebruikt en zijn achterhand er onder brengt, kan meer dragen dan de 80% voorhandlopers, juist dan is gewicht, dus gewoon de kilo's het belangrijkste....
Het is maar een klein stukje waar je op zit, de piekbelasting is daar gigantisch.
Dan nog maar niet te spreken van de niet passende zadels de billen die op de lepels bupsen....
Mensen wordt wakker.
Als je van paarden houd en als je wilt paardrijden heb je heel veel verantwoording naar je paard toe, ook als het maar manegepaarden zijn....wees toch eerlijk!
Als je zo praat doen we er allemaal beter aan om helemaal niet te gaan rijden of om op een paard te zitten. Nu hebben we het over gewicht, wat te denken over dat mensen helemaal niet kunnen rijden of de bewegingen tegenwerken, imo is dat ook heel belangrijk!
MamboBeach schreef:Ik begrijp de post van Koia wel.
Mindim schreef:MamboBeach schreef:Ik begrijp de post van Koia wel.
Het komt er op neer dat ze zegt, paarden kunnen alles aan gewicht wel hebben, zit niet te zeuren.
Tja, ik ben het er niet mee eens, dat is gewoon jezelf een vrijbrief geven om er altijd en onder alle omstandigheden op een paard te gaan zitten en dat vind ik niet ok.
gr_roos schreef:Ik ben dus degene met het fragiele hobbelpaard. Ik ben 60-61 kg op mijn zwaarst. Mijn paard loopt nooit met een ander dan mij dus waarom zou ik er iemand van 72 kg of meer opzetten. Is ze niet gewend en wat mij betreft hoeft ze daar ook niet aan te wennen. Op mijn E pony wil ik ook geen mensen hebben die zwaarder zijn dan 60-63 kg.
gr_roos schreef:Als iemand vind dat ie met 80 kg op een pony moet gaan zitten er foto's van plaatst dan kan ik daar geen positieve reactie voor over hebben.