Lesgeefster op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Re: Lesgeefster op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:34

Mijn instructeur zie ik niet meer op mijn paard klimmen.
Deze beste man is al wat meer op leeftijd, maar ik moet zeggen dat hij het vanaf de grond enorm goed kan uitleggen.
Bij alles waar we tegenaan lopen, weet hij hoe ik het moet oplossen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:27

Ja, mijn instructrice wou iets uitleggen maar snapte niet dat het niet lukte, dus ging ze er zelf even op :+
Ik vind het wel fijn dat ze er zelf eens op is geklommen, zo kan ze ook voelen hoe hij is :)

bij mijn nieuwe lesgeefster staat mijn pony ook, dus als ik op vakantie ben, klimt zij er een paar x op :)

bartm112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:14

bij mij heeft een keer de lesgeefster op mijn paard gereden want ze was nog jong en moest nog van alles leren toen was ze heel wild en ging de heletijd bokken toen heeft mijn lesgeefster erop gezeten en toen was het over en verder heb ik haar in gereden en het gaat nu goed

melissaa321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:47

ja graag elke minuut dat zij erop zit, gaat mijn paard leuker lopen en zodra mijn paard het makkelijk vind, doet ze het ook sneller voor mij. Bovendien is het voor mij ook vaak makkelijk iets te zien, dan begrijp ik het beter dan dat ik het in woorden krijg uitgelegd.

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:17

ik vind het belangrijk dat je instructie ook weet hoe je paard en voelt en hoe hij reageert of niet op bepaalde dingen,dus ja ik ben voorstander van om je instructie op je paard een keer te laten rijden

meliss96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:18

Als ik het niet zou snappen, wat ze bedoeld
zou ik de instuctie er wel even op laten rijden
dan kan ze laten zien wat ze bedoeld .

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:21

ik rijd, als t nodig is, wel eens op de paarden van de meiden die ik lesgeef, maar die zijn dan ook van mezelf (naja, van men vader :o ) en soms hebben ze tijdens de les even iemand nodig die aangeeft hoe t ookalweer moest ;) zo zien die meiden ook dat ze t wel degelijk kunnen en dat geeft ze meer motivatie om door te oefenen!

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:33

ik vind het wel makkelijk als ik kan zien hoe mijn paard loopt met iemand anders erop

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:36

Mijn instructrice heeft er 1x opgezeten. We hadden destijds problemen met de linkergalop en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar, dus ik wilde graag dat zij het even probeerde.
Om aan te voelen hoeft het verder niet, want alles wat zij zegt werkt gewoon super voor mijn verzorgpony.

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:37

Ja waarom niet? ik heb het ook, niet echt graag maar soms moet het gewoon een keertje (:
Dan kan je ook zien hoe hij bij een ander loopt ( beter of slechter maakt niet uit)
En dan kan je lesgever je ook beter helpen (:

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:38

Ik zou het niet erg vinden, mijn instructrice op mijn paard omdat zij net even wat meer kan dan mij, en meer gevoel heeft met rijden om sommige stukjes er net wat beter in te krijgen, maar aan de andere kant: je moet het toch zelf doen uiteindelijk..

jasmijnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:33

kan heel erg helpen omdat ze hem even heeft aangevoeld, en dus weet hoe hij is en wat zijn moeilijke plekken zijn

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:36

Mijn lesgever is ook de fokker en degene die hem zadelmak gemaakt heeft. En dat is echt superhandig dat hij hem zo goed kent!
Als iets echt niet lukt kruipt hij er zelf eens op om het voor te tonen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:38

Mijn instructrice heeft ook wel een aantal keren op mijn paard gereden om verschillende redenen. Bijv. om te kijken of mijn paard het wel kan en wat ik verkeerd doe of om te weten wat nou het probleem is want we kwamen er wel eens niet uit of het lukte mij niet haar goed naar binnen te rijden dat soort redenen. Zo weet zij ook een beetje hoe mijn paard is en komen we er zo weer beter uit.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:37

deed ik altijd gelijk de 1e les, bij nieuwe insctrctie( prive). kon ze gelijk voelen wat voor paard we mee werkten

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:34

Vandaag gedaan. Nooit meer.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:37

Debbie_N schreef:
Vandaag gedaan. Nooit meer.

Oeh, what happened? :(:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:41

Ik heb er geen probleem mee als mijn instrukteur er eens op gaat zitten hij voelt alles zo goed en het is gewoon leuk om je paard eens te zien lopen met een ander. ik stap ook wel op de paarden van mijn klanten, om eens te voelen als iemand iets niet voor elkaar krijgt of om eens een paard helemaal los te werken zodat lesklant dan kan narijden en lekker kan doorwerken. meerdere redenen dus.
wel is mijn insteek dat de klant hoort te leren om alles zelf op te kunnen lossen en niet als het even moeilijk wordt de juf erop en dat zie ik eigenlijk best veel...je leert dan dus zelf niets in mijn ogen. ik sta dus niet voorop om het wel even voor te doen ;)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:43

Als ik met Almé op een probleem bots mag mijn instructeur er zeker eens op. Dan kan hij voelen wat het probleem is en mij de oplossing uitleggen :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:45

graag zelfs!
de enkele keren dat mijn instructrice er op klom was omdat ik mijn paard ergens net niet doorheen gereden kreeg. Op een gegeven moment raak ik dan alleen maar gefrustreerd. Was dan maar wat blij dat zij er even op ging. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:10

Nee, absoluut niet. Alles wat ik m'n paard geleerd heb, heb ik zelf gedaan. En dat wil ik ook zo houden. Heb ook nog nooit gehad dat een instructeur voorstelde om eens op mijn paard te stappen.
Als ik zelf lesgeef, dan stap ik wel eens op het paard van een ander. Maar meestal hou ik me dan ook in, ook al jeukt het enorm. De ruiter moet het toch zelf leren. Jij kunt het wel voordoen, of proberen te verbeteren, maar je moet als ruiter het leren en er mee leren omgaan. Dus dan heeft het weinig nut als de instructeur het telkens voordoet.

lordus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:23

mijn oude lesgever klom er ook wel eens op al hij zag dat het even niet ging en niet begreep waarom niet! meestal lag het dan gewoon aan mij! en toen ik een half jaartje geleden mij been had gebroken heeft hij hem gereden omdat ik dat zelf niet kon := liever dat me beestje dan goed gereden word en goed blijft dan dat hij ook ruim 2 maanden stil had gestaan! hadden we weer helemaal opnieuw kunnen beginnen samen! nu was het voor mezelf even moeilijk omdat ik door de breuk nu ongelijke benen heb maar het scheelde dat hij goed was gereden!

ValentinoG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:17

ik heb daar geen problemen mee, heeft voor mij positief uitgepakt!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:32

Mijn lesgever klimt er ook wel is op, dan laat ze zien hoe ik rij & hoe het dus eigenlijk moet. & ik zie het paard dan lopen vanaf de grond, erg leerzaam dus & mijn lesgever zoekt de fouten op waar ik tegen aan loop.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:37

Mijn dressuur instructie (verschillende prive en groeps les) mogen er allemaal zo op klimmen.
(Mijn prive instr. heeft 1 x op Sjol gezeten en 1 x op Tobago (was ziek) ,
groeps instr. 1 x op Sjol, ik vond hem op mijn pony toen ik terug kwam van het toilet... :D :+ .
Echter zouden ze er nog eens op willen geen probleem, maar vind het eigenlijk te leuk om zelf
de knopjes te programmeren. Vandaar dat het zelden gebeurt.)

De springinstructie mag niet, die denkt mij te anders over het rijden.