Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:28

Chaos schreef:
Och. Niks van aantrekken, pure onzin.
Bovendien zie ik steeds vaker hele smalle meisjes klooien met hun veel te grote paarden omdat ze zo licht zijn als een veertje en het paard er lekker met hun vandoor gaat.. Of dat ze gewoon totaal geen overwicht kunnen krijgen op het paard. Haha. :')

Dat heeft niets met gewicht te maken maar met gebrek aan rijkunst. :=
Zie bovendien net zoveel zwaardere ruiters klooien met hun paard dus :')

vereentje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:55

Inderdaad ik snap dat dat hard aankomt. ik heb zelf dat probleem niet, maar zoals jij jezelf beschrijft ben je niet te dik ofzo, ik vind het persoonlijk ook een beetje vreemd dat mensen zoiets zeggen. zoals de rest ook al zegt zoals jij er plezier in hebt en het ook goed kan, moet je proberen er niet te veel aandacht aan te besteden (ik snap ook wel dat dat lastig is :o ) en het kan inderdaad ook gewoon handig zijn

lailapri

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:57

Een paard aankunnen kan ook zonder spierkracht, wie niet sterk is moet slim zijn toch? Alleen dikkere en dunnere ruiters hebben alle hun eigen stuikelblokken waar ze aan kunnen werken, als dit gedaan wordt en ten aller tijden gekeken wordt naar het paard zie ik absoluut het probleem niet.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:59

Ik heb alleen de eerste post van ts gelezen maar wat een ontzettend onbeschofte opmerking dat je niet in het 'plaatje' zou passen op stal. Echt dat mensen zoiets durven te zeggen :n .

Met jou gewicht kan je prima paardrijden, wat denk je dat een gemiddelde man weegt en die rijden ook gewoon :D . Niks van aantrekken en lekker genieten van je paardje +:)+

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:07

Ayasha schreef:
Chaos schreef:
Och. Niks van aantrekken, pure onzin.
Bovendien zie ik steeds vaker hele smalle meisjes klooien met hun veel te grote paarden omdat ze zo licht zijn als een veertje en het paard er lekker met hun vandoor gaat.. Of dat ze gewoon totaal geen overwicht kunnen krijgen op het paard. Haha. :')

Dat heeft niets met gewicht te maken maar met gebrek aan rijkunst. :=
Zie bovendien net zoveel zwaardere ruiters klooien met hun paard dus :')

Inderdaad :j.. ik ben zo'n veertje op een groter/sterker paard (tinker) maar ik rij er beter mee weg dan de vorige stevigere verzorgsters.
Je gewicht heeft echt niks te maken met hoe je een paard rijd ofdat je nou dun of wat dikker bent :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:59

Of paarden luisteren heeft niets met je gewicht te maken, maar met leiderschap.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:55

Dus geen van jullie heeft het nooit zien gebeuren dat meisjes uit het zadel worden getrokken door hun paarden? Nouja, ik iig wel, regelmatig. Zoals met bijv. mijn zusje.

Als ik de pony eerst op concours reed dan ging het bij mij heel goed, en zodra mijn zusje dan opstapte die kilo's lichter was dacht de pony HA! en trok zijn kop naar beneden om te grazen terwijl mijn zusje uit het zadel gelanceerd werd en op de hals kwam te zitten..

Heeft geen van jullie dit verschijnsel ooit gezien? Nouja, misschien gebeuren dat soort dingen alleen hier in de regio! :+

En nee, dan heb ik het niet over échtecht paardrijden, want daarvan snap ik ook wel dat het niks met gewicht te maken heeft..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 14:07

Chaos schreef:
Dus geen van jullie heeft het nooit zien gebeuren dat meisjes uit het zadel worden getrokken door hun paarden? Nouja, ik iig wel, regelmatig. Zoals met bijv. mijn zusje.

Als ik de pony eerst op concours reed dan ging het bij mij heel goed, en zodra mijn zusje dan opstapte die kilo's lichter was dacht de pony HA! en trok zijn kop naar beneden om te grazen terwijl mijn zusje uit het zadel gelanceerd werd en op de hals kwam te zitten..

Heeft geen van jullie dit verschijnsel ooit gezien? Nouja, misschien gebeuren dat soort dingen alleen hier in de regio! :+

En nee, dan heb ik het niet over échtecht paardrijden, want daarvan snap ik ook wel dat het niks met gewicht te maken heeft..

Oh maar mijn paard trekt mij ook wel eens uit het zadel hoor :o nou ja, niet op dr hals, maar als ze wil grazen dan wordt ik ook naar voren gelanceerd met mijn 72 kilo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:08

Ja, dat heb ik, maar zowel dik als dun hoor.
Je brengt het echter nogal fel en wanneer je je de betreffende post leest, maak ik er niet uit op dat die opmerking alleen op eigen ervaring slaat.
Ik heb het idee dat je je er nu wat probeert uit te praten :+

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:15

72 kg vind ik nog hartstikke meevallen!
en over wel of niet een pony aan kunnen heeft echt niks met paardrijden te maken. Als jij je gewicht in de strijd gooit, doet je paard dat ook. En dan kijken mensen nog vreemd op ook als ze vliegles krijgen van hun paard.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:33

Bokkers, ik heb al eens eerder een waarschuwing geplaatst;
Revanches schreef:
Moderatoropmerking:
Zullen we het hier netjes ontopic houden, zonder elkaar te bewonderen via het profiel om te oordelen of iemand wel of niet te dik is. Dat is namelijk niet de achterliggende gedachten van dit onderwerp. Dus graag alleen reageren als je ook echt iets toe te voegen hebt over de openingspost.

Graag je daar dan ook aan houden! :) Ik zal een aantal reacties die hiervoor geplaatst zijn, laten staan voor deze keer. Persoonlijke aanvallen heb ik verwijderd. Dat komt niet ten goede voor de sfeer.Graag vanaf nu af aan alleen reageren als je ook daadwerkelijk iets nuttigs hebt toe te voegen. Zonder beoordelingen, persoonlijke aanvallen of vragen naar oordelen van jezelf of anderen. :)

Edit; Extratje toegevoegd.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:36

Schrok van je openingspost,ik word regelmatig voor aangeklede biljartkeu uitgemaakt of splinter toch weeg ik maar 3 kg minder als jou en ben 1.77 wat een rare mensen allemaal ,lekker blijven paardrijden je verhouding is dikke prima

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:42

Chaos schreef:

haha.

Heb laatst een meneer nog uit het zadel getrokken zien worden en die bewuste heer is toch echt geen smal ventje. Denk dat je met 100kg niet toe komt bij hem (hij's erg groot ook) en dat was een gewone KWPN'er dus geen zwaar sterk ras oid. :+ Als je werkelijk denkt dat je met 30kg meer een enorm verschil gaat maken tegen een dier dat minimum 500kg weegt.... := Ik ben meestal minimum 20kg lichter dan de mensen van wie ik de paarden rijd (ben een uk vandaar ;) ) en ondervind daar nooit problemen mee zoals jij hierboven op noemt eerlijk gezegd. := Dus wat mij betreft blijft het onzin. :+ Dat een paard je uit het zadel trekt ligt aan gebrek aan rijkunst en opvoeding, niet aan gewicht.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:49

Jeetje, nou jij bent echt niet te dik hoor...Mensen moeten eens ophouden met elkaar afzeiken en elkaar in hun waarde laten.
Dik of dun heeft weinig met paardrijden te maken.

fanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:53

Als je een groter paard hebt kan deze ook meer gewicht dragen lijkt mij, ligt puur dus aan het paard en niet aan de persoon.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:35

mensen moeten zich eens lekker met zichzelf bemoeien........het kan prima,ts,en trek je niks aan van leeghoofdige types die rare dingen roepen

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:20

Ik ben ook niet de slankste (74 kg bij 1.67 m) maar doordat ik veel ben gaan fietsen en hardlopen heb ik wel slankere benen gekregen.
Mijn instructrice van paardrijles ziet dat ook en zegt ook dat ik daardoor een veel stabielere zit kan krijgen.
En ze heeft nog gelijk ook, het doorzitten gaat makkelijker. Doordat je minder vet op je bovenbenen hebt rol je als het ware niet meer zo met je benen.

Ook als je wat zwaarder bent kun je prima paardrijden! Het kan alleen wel makkelijker zijn als je wat slanker bent. Maar een stevig en groot paard kan prima een wat zwaarder persoon dragen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:34

ik merk wel nadat ik zelf aardig wat kg's kwijt ben ik veel fijner kan paardrijden,eerlijk is eerlijk.
je rijdt gewoon fijner met een slanker lijf.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:47

Snoevie schreef:
ik merk wel nadat ik zelf aardig wat kg's kwijt ben ik veel fijner kan paardrijden,eerlijk is eerlijk.
je rijdt gewoon fijner met een slanker lijf.
Klopt :j Eigenlijk is dat met alle sporten wel zo. Hoe minder vet je mee hoeft te zeulen hoe makkelijker het gaat. Ik wist eerst alleen niet dat het zo'n verschil kon maken met paardrijden, m'n benen zijn maar een klein beetje dunner geworden maar natuurlijk wel gespierder.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:54

Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het voor paardlief niet uitmaakte of ik nu smal of breed was. Tot vandaag...
Ben zelf een klein en tenger mensje en vandaag werd paardlief nagekeken door de tandarts. Paardlief wilde niet helemaal meewerken, en ik probeerde dus zijn hoofd omlaag te houden. Paardlief dacht daar anders over en trok me zo de lucht in, alleen met zijn hoofd...
Nou daar stond ik dan, toekijkend hoe een grote kerel mijn paard wel zover kreeg.

Nou gelukkig niks raars gebeurt, goed afgelopen, maar wel nadelig dat het me zelf dus niet lukte.

Dan vraag ik me dus inderdaad wel af, als mijn kleine damespaardje van 1.60 mij al de lucht in kan trekken met alleen zijn hoofd/nek, dan moet het met rijden ook een wereld van verschil uitmaken...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:59

haha ze durven het je wel te zeggen zeg zooo!
moesten ze mij eens zien :+ ben toch van een ander formaat :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:01

dat maakt ook wel verschil imo,equidea.
ik ben nu niet echt dik meer,maar toch zit ik steviger in het zadel en heb meer overmacht op mijn eigenwijze fjord dan mijn bijrijdster die 11 is. en natuurlijk een stuk kleiner en lichter dan ik

pebblester:
mijn pony deed het ook prima toen ik nog zwaarder was,maar ik merk wel dat ze nu ik lichter ben gewoon fijner loopt,haar achterhand beter onder zet,enz

ilonapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:10

"dat slaat tog ook nergens op
die meiden zijn idd wel heel erg dun
maar als jij je tog zo mooi vind hou et dan gewoon
zso

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:13

Grote Grote Kolder!!

Je bent niet dik, laat je absoluut niks aanpraten door zulke idioten.

Wat behelst zulke mensen om zoiets te zeggen!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:13

Jij bent echt niet te dik!!

Echt helemaal onzin. Je ziet er goed uit