Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:reactie op plaatje van fries
verder mag de hals idd langer, toestaan in hand. Nek is dan gelijke hoogte als de schoft.
Juangi schreef:Nog niet geheel verzameld, maar begint te komen. Ik volg haar topics wat betreft dit paard. Het is ook echt een paard dat gemakkelijk op de voorhand valt, als je eerdere topics zag, dan zie je nu dat ze kwa verzamelen echt vooruit is gegaan. Nee, ze is er nog niet, maar komt er wel aan.
Als ik het goed begrepen heb, rijd ze geen wedstrijden en is ze ook niet van plan om dit te doen.
nombrado schreef:dit paard kán nog niet verzamelen, omdat het ten eerste nog scheef is en ten 2e nog niet de juiste bespiering heeft in de achterhand om dit voor elkaar te krijgen.
je ziet het op de plaatjes bij de knik in de lendenen.
ik zou dit paard juist meer langzamer tempo laten draven/dragen, met zo min mogelijk had gebruik (liever even los) eerst achter sterker maken, en recht, vandaaruit pas werken naar meer verzameling.
dat hoofd komt dan vanzelf
FaberSmid schreef:Modie hoe komt het dan, dat bij het geen nombrado en u omschrijven het "sloffen" aan de orde komt?
modie schreef:Ik denk, dat Nombrado gewoon bedoelt, het paard ZELF zijn evenwicht laten vinden![]()
En van daaruit komt vanzelf de achterhand er meer onder. Omdat het paard dan hoofd en hals kan gaan gebruiken als balanceerstok
Als ik de foto's van de fries bekijk, mag de achterhand nog iets meer onder de massa gebracht worden.
Dit is vooral te zien, aan de plaats waar de achterhoef zich gaat neerzetten.
FaberSmid schreef:Modie hoe komt het dan, dat bij het geen nombrado en u omschrijven het "sloffen" aan de orde komt?
FaberSmid schreef:Dus niks aan het paard vragen, maar wachten tot het paar het zelf geeft?
Juangi schreef:Hmmm.. ik denk dan toch dat ik iets fout doe...
Want over het algemeen loopt Silver aan de teugel, maar niet verzameld. En als ze nageeflijk komt (vanuitzichzelf, zonder druk van mijn kant, daar ben ik op tegen) dan loopt ze diep en moderaat rond. Dan doe ik niks met mijn teugels, alleen vasthouden, ze zoekt dan zelf het bit op en loopt dan dus blijkbaar LDR. Als ik haar dan lichtopdrijf, komt ze er weer boven.
Professor schreef:modie schreef:Ik denk, dat Nombrado gewoon bedoelt, het paard ZELF zijn evenwicht laten vinden![]()
En van daaruit komt vanzelf de achterhand er meer onder. Omdat het paard dan hoofd en hals kan gaan gebruiken als balanceerstok
Als ik de foto's van de fries bekijk, mag de achterhand nog iets meer onder de massa gebracht worden.
Dit is vooral te zien, aan de plaats waar de achterhoef zich gaat neerzetten.
Waar haalt u die onzin van daan, wanneer u het achterbeen en het voorbeen ziet, zijn beide nog van de grond, en gelijk aan elkaar.
Wanneer het achterbeen meer onder de massa zou treden is de oprichting te weinig, dus de verzameling is hier niet, het is een arbeidsdraf, geen verzamelde draf.
De oprichting is relatief, dus in verhouding met het gevraagde.
Het paard gaat hier nog in een natuurlijkevenwicht, het draagt hoofd en hals, en meer niet.
Wanneer u eens een foto van uw beroemte rijden eens liet zien, dan zou er misschien iets duidelijker worden.
En dat langzamer gaan is niet goed, het tempo moet er zijn, het paard moet in takt gaan, gelijkheid in de beweging en dat is dit paard.
Vind het enorm knap om met een overbouwd paard zo te rijden(wat men op deze foto´s bijna niet meer ziet). Daar zit werkelijk veel werk in, en zeker een doordachte amazone.
nombrado schreef:Juangi schreef:Hmmm.. ik denk dan toch dat ik iets fout doe...
Want over het algemeen loopt Silver aan de teugel, maar niet verzameld. En als ze nageeflijk komt (vanuitzichzelf, zonder druk van mijn kant, daar ben ik op tegen) dan loopt ze diep en moderaat rond. Dan doe ik niks met mijn teugels, alleen vasthouden, ze zoekt dan zelf het bit op en loopt dan dus blijkbaar LDR. Als ik haar dan lichtopdrijf, komt ze er weer boven.
en dat heeft te maken met een gemis aan kracht in de achterhand
zoals die link die ik plaatste wordt hier duidelijk ook omschreven dat ze moderaat niets toevoegt aan de training
wat ik in zon geval juist ga doen , is langzamer tempo, heel klein houden, zodat het mooi vanachteruit gaat gebeuren
werk je ze dan weer meer naar voren bestaat de kans dat ze op de voorhand duiken (dus je de achterhand nauwelijks traint) of vanuit hun boeg gaan trekken (veelal bij de friezen een probleem)
Juangi schreef:FaberSmid schreef:Dus niks aan het paard vragen, maar wachten tot het paar het zelf geeft?
Ik denk dat ze dat bedoelt! Zo rijd ik (op dit moment ook). Heel simpel, handen stil houden, actief houden, recht en je paard niet storen. Héél soms vraag ik (door middel van 1 kneepje) wel eens wat, maar verder nooit. Zou haar op mijn pinken kunnen rijden