Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FaberSmid schreef:Waarom doet u nu het schrijven van meneer van Loon verwarren met de handleiding?
Heino schreef:Oh sorry, had de woonplaats Duitsland even over het hoofd gezienIk dacht al, wat bestaat er nu nog in Nederland dat wat meer klassiek gericht is (wat betreft de "standaard" instructie opleidingen)
Ninx schreef:Mindfields schreef:Ik gok zelfs dat als een bepaalde groep paarden mochten kiezen:
-dagelijks paar uur meer naar buiten dan normaal
of:
-Ruiter die met meer gevoel rijdt en minder stoort, en dan maar meer op stal staan
90% van die paarden voor het laatste antwoord kiezen.
Omdat je met verkeerd rijden meer kapot maakt dan je met een paar uur meer weidegang nog goed kunt maken.
Gelukkig sluit het een het ander niet uit.
Wanneer je aan beide zaken wil en kunt voldoen, vergroot je het levensgeluk natuurlijk enorm!
Ik begrijp de vergelijking dus niet helemaal, ik vind beide zaken niet wenselijk...
KiWiKo schreef:het begint al met zuchtend en steunend vegen........ dekens op en af doen kan ook echt niet zonder de hele wereld te laten weten dat je moe bent na een uurtje werken![]()
Meiden die zich echt gewoon letterlijk mee lieten slepen door het makste peerd van stal...... in hun broek scheten als ze een van de hengsten van stal moesten halen, die echt werkelijk waar gewoon van de oudste fokmerrie die we op stal hadden af KONDEN vallen.... een prestatie op zich![]()
En noem alles daartussen in maar op. Hoofdstel in en uit elkaar halen......... draaaaamaa's kreeg ze echt gewoon binnenstebuiten terug soms.........
naja, en als ik er over nadenk zullen er echt nog wel meer dingen tevoorschijn komen uit dat donkere grijze kamertje waar het allemaal verstopt zit
modie schreef:FaberSmid schreef:Waarom doet u nu het schrijven van meneer van Loon verwarren met de handleiding?
Ik "verwar" niets![]()
De Handleiding heeft het over de "weerstandbiedende hand" en Ernest van Loon heeft het over de "weerstandbiedende hand".
Allebei in dezelfde context.
Mijn vraag: waarom en waartegen biedt een paard "weerstand"?
en heel duidelijk 
gewoonweg alleen al door contact
KiWiKo schreef:goede pogingen heel duidelijk
Je zal ergens het paard in de voorwaardse drang moeten begrenzen........ kan voor heel veel met de zit.... maar je ontkomt er niet aan dat het paard tegen het bit aanloopt.......
dat hoeft overigens niks met witte knokkels te maken te hebben....... je kan ook gewoon weinig tot niks in je handen hebben en toch de weerstand bieden die dat paard nodig heeft......
Ook een paard dat heel licht in de mond is, heeft toch die weerstandgewoonweg alleen al door contact
FaberSmid schreef:Kiwiko heeft u mijn schrijven weer eerst vertaald in het Engels, ik kan uw humor zo waarderen.
Echter kan u beter jip en janneketaal schrijven dan ik, hoe zou dat nu toch komen.
MarcelDufour schreef:FaberSmid schreef:MarcelDufour ik zie u al stuiteren, met uw sportwagen.
Kiwiko u heeft zo juist een drie voudige pleonasme beschreven.
Ik bedoelde dat heel serieus, voor de verandering. De energie kan dan alleen nog maar omhoog. Bij een paard is dat ook zo, die gaat dan 'heel gedragen' lopen.
MarcelDufour schreef:KiWiKo schreef:goede pogingen heel duidelijk
Je zal ergens het paard in de voorwaardse drang moeten begrenzen........ kan voor heel veel met de zit.... maar je ontkomt er niet aan dat het paard tegen het bit aanloopt.......
dat hoeft overigens niks met witte knokkels te maken te hebben....... je kan ook gewoon weinig tot niks in je handen hebben en toch de weerstand bieden die dat paard nodig heeft......
Ook een paard dat heel licht in de mond is, heeft toch die weerstandgewoonweg alleen al door contact
Net zoiets als gas geven met de auto, terwijl je op de rem drukt?
Dan gaat die auto ook stuiteren.
MarcelDufour schreef:Ik bedoelde dat heel serieus, voor de verandering. De energie kan dan alleen nog maar omhoog. Bij een paard is dat ook zo, die gaat dan 'heel gedragen' lopen.