Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
.sannnnee schreef:ben 't er niet helemaal mee eens.
het is precies wat jou het meeste intresseert.
aan de andere kant dressuur lijkt mij minder gevaarlijk dan springen je zoekt daar wel meer het gevaar op zegmaar.
dus heb je voor springen wel wat meer lef nodig.
Kirstjuhh schreef:Ja je hebt meer lef nodig, maar dat is dan waarschijnlijk ook die interesse van die persoon.
Dus idd meer lef.
Maar, zonder dressuur geen goed springen.
Als ik mee ben met groomen en we gaan naar een groot concour, wqaar springen én dressuur is gaan wij automatich kijken bij het springen. Daar is gewoon meer actie en zelf vind ik de sfeer vaker veel leuker
)maar dressuur is altijd al anders. De mensen eromheen zijn anders, andere sfeer...
. Het is net wat jezelf leuk vind

schoentje schreef:Ik denk namelijk, zoals ik al eerder zei, dat dat wel zo is. Ik denk namelijk dat elke springruiter een dressuurproef durft te rijden, maar niet iedere dressuurruiter zal een parcours durven springen.
newmom schreef:maar over t "opleiden" is grote onzin. ik heb alle paarden zelf aangereden en doorgereden tot hoger dressuur niveau en ik rijd alleen dressuur omdat ik dat een veel grotere uitdaging vind dan springen want laten we eerlijk wezen, als je een goed springpaard hebt dan kun je er achterste voren op gaan zitten en dan nog over de hindernis heen komen. bij wijze van spreken dan.
) een parcours van 1.60 springen. daar moet je wel wat meer voor kunnen hoor!nadjajump schreef:maar nu even terug naar het bang zijn. ik denk dat dat dus wel klopt. niet bij elke dressuurruiter natuurlijk, maar ik ken er genoeg die niet eens een laag hindernisje durven springen of een klein uitstaprondje buiten de bak durven maken...
. Maar geef je hem dan eens aan een andere ruiter die er met zijn grote bek commentaar op heeft, dan krijg je de teugels terug in je handen met de mededeling dat ze er niet eens op kunnen komen en dat het 'gewoon een schijtbok is'. Tjaaaaaaaaaaa...
nadjajump schreef:newmom schreef:maar over t "opleiden" is grote onzin. ik heb alle paarden zelf aangereden en doorgereden tot hoger dressuur niveau en ik rijd alleen dressuur omdat ik dat een veel grotere uitdaging vind dan springen want laten we eerlijk wezen, als je een goed springpaard hebt dan kun je er achterste voren op gaan zitten en dan nog over de hindernis heen komen. bij wijze van spreken dan.
Dat klopt volgens mij niet helemaal... je kan best een goed springpaard hebben, maar ik denk niet dat jij met alleen een goed springpaard (waar je achterstevoren opzit?) een parcours van 1.60 springen. daar moet je wel wat meer voor kunnen hoor!
andersom ook! soms zie je op dressuurwedstrijden kinderen rijden met een "voorgeprogammeerde pony" (die bij wijze van spreke het proefje uit zijn hoofd kan, en helemaal in de krul loopt), die dan makkelijk een winstpunt (of meer) rijden. dan vind ik het toch knapper dat ik met mijn pony die hélemaal gestresst is toch nog 170 punten kan rijden.
maar nu even terug naar het bang zijn. ik denk dat dat dus wel klopt. niet bij elke dressuurruiter natuurlijk, maar ik ken er genoeg die niet eens een laag hindernisje durven springen of een klein uitstaprondje buiten de bak durven maken...
Ik ben absoluut geen held. Een beetje geklooi kan ik hebben, maar als ze zo link worden dat ze je er mee af kunnen krijgen, vind ik het niet grappig meer...
)