Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mairead schreef:Tja, maar als je het zo bekijkt... mensen die 's ochtends een rondje hardlopen zijn ook niet te vergelijken met Olympische atleten.
Ik heb een eigen paard, maar ik rijd geen wedstrijden. Een paard hebben is natuurlijk meer dan alleen het rijden. Toch denk ik wel dat het geheel bijdraagt aan mijn conditie (en een lekker strak figuurtje), hoewel ik ook elke dag van en naar stal fiets en uitmest...
Toch, als mensen mij vragen of ik ook aan sport doe, dan zal ik antwoorden: "Jazeker. Ik rijd zo'n 5 dagen per week paard." Ik ben dan uiteindelijk toch een uurtje inspannend bezig, maar het is tegelijkertijd ook een vorm van ontspanning. En is dat niet de belangrijkste reden voor veel mensen om een sport te beoefenen, aangezien velen (óók in andere takken van sport) niet op wedstrijdniveau presteren?
Het feit dat sommige mensen denken dat het paard al het werk doet, schrijf ik maar toe aan onwetendheid. Ik ga er maar niet meer op in. Al zou ik die mensen stiekum toch best een keertje op mijn paardje (die zeker geen automaatje is!) willen zien stappen: dan piepen ze daarna wel anders!
Jizzie schreef:Paardrijden is toch zeker een sport: wie dat niet beweert mag mijn paard eerst zelf uit het land gaan halen (veel succes) en vervolgens proberen er langer dan 2 minuten op te blijven zitten hahazo hard hebben ze waarschijnlijk nog nooit gewerkt
maikebeauty schreef:Natuurlijk is paardrijden een sport! of ben ik dan voor niks hard aan het trainen en zo?
maikebeauty schreef:Ja, maar ik vind ook dat het echt een sport is zoals voetbal.
Bij paardrijden ben je de hele tijd aan het werk, en bij voetbal niet eens.
lammie2701 schreef:ik werk echt niet op mijn paard...dat doe ik wel op mijn werk...
op mijn paard beoefen ik mijn hobby en ja daar hoort ook wat lichamelijke inspanning bij...eigenlijk kan een mens niks zonder lichamelijke inspanning, zelfs ademen niet of je hart laten kloppen, daar worden ook spieren bij gebruikt en dus ook lichamelijke inspanning...
Waves schreef:lammie2701 schreef:ik werk echt niet op mijn paard...dat doe ik wel op mijn werk...
op mijn paard beoefen ik mijn hobby en ja daar hoort ook wat lichamelijke inspanning bij...eigenlijk kan een mens niks zonder lichamelijke inspanning, zelfs ademen niet of je hart laten kloppen, daar worden ook spieren bij gebruikt en dus ook lichamelijke inspanning...
Maar dat noem je geen sport toch![]()
"Ik heb nou toch zo lekker een uurtje geademd, ben helemaal kapot"

Ik zie dat ziekelijk veel mensen stemmen, in die pol, dat het wel een sport is, maar wat is er dan sportief aan? Je lift mee met het paard, en natuurlijk moet je lichtrijden en aandrijven en sommigen hier moeten hun armen héél heftig heen en weer bewegen als ze willen dat hun paard "lekker over de rug loopt", maar dat noem ik geen sport. Sporten doe ik als ik in de sportschool twee uur aan het zweten ben, of wanneer ik drie uur op de dansvloer sta (vroeger, "professioneel" dansen). Paardrijden doe ik voor mijn plezier, en bovendien is het mijn werk. En werken is niet sporten toch? Karlijn_xx schreef:Ook sporten kan werken zijn, of andersom. Dat is o.a. het geval bij profsporters. Als je het voor je werk doet, is het niet ineens geen sport meer. Op dezelfde manier is wel/geen ontspanning ook geen criterium. Ook zonder lol te beleven, kan het toch sport zijn. Zie bijvoorbeeld de vele Chinese turnstertjes, die op hoog niveau hun sport beoefenen, maar vaak zonder het kleinste beetje lol of ontspanning.Paardrijden is imo geen sportIk zie dat ziekelijk veel mensen stemmen, in die pol, dat het wel een sport is, maar wat is er dan sportief aan? Je lift mee met het paard, en natuurlijk moet je lichtrijden en aandrijven en sommigen hier moeten hun armen héél heftig heen en weer bewegen als ze willen dat hun paard "lekker over de rug loopt", maar dat noem ik geen sport. Sporten doe ik als ik in de sportschool twee uur aan het zweten ben, of wanneer ik drie uur op de dansvloer sta (vroeger, "professioneel" dansen). Paardrijden doe ik voor mijn plezier, en bovendien is het mijn werk. En werken is niet sporten toch?
blyth schreef:ik vind het wel een sport![]()
iedereen bij ons in de klas denk dat het maar het paard in de buik schoppen en en aan de teugels trekken is en dat het paard dan alles doet.
nou ging dat soms maar zo gemakkelijk.
als ik met mijn paard dat zo zou doen zou er niet veel gebeuren denk ik.
Waratje schreef:Beweging is niet per definitie sport.
Spierballen kweken is niet per definitie sport.
Spierpijn krijgen kun je van heel veel meer dingen dan van sport.
Waarom worden deze punten dan keer op keer weer aangedragen om paardrijden maar "sport" te willen noemen? En waarom is het zo belangrijk om het sport te noemen?![]()