Toekie schreef:Nou, ik kijk ook naar het hele gewicht dat naar achteren hangt.
dan kijk je verkeerd want je moet van achteren naar voren kijken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hannah_Menno schreef:Ik heb het hele topic niet doorgelezen want ik heb al teveel van deze topics bekeken!
Wat een onzin zeg! Het mag nooit een gevecht worden zegt ze, nee hoor maar wat gebeurt er tegen het einde van het filmpje aan?
En ze trekt niet? Nee, dat lijkt maar zo maar een stang heeft al zo'n harde inwerking dat je er nauwelijks aan hoeft te trekken en het doet al pijn.. Nee hoor, Anky hoeft voor mij niet. Evenmin haar, en met haar vele andere, hun trainingsmethode. VRESELIJK!
Asyaa schreef:Om even terug te gaan.
Sinds wanneer staat natuurlijk gedrag gelijk aan welzijn?
Heb ik (we) een vergadering gemist waar dit besloten is?
Ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor een paard zijn welzijn als ze met -20 (bijvoorbeeld 2 winters terug) buiten staan, of met 40 graden buiten tussen een miljard vliegen. Om dan nog maar te zwijgen over levend opgevreten worden door wolven oid.
23/7 stal is inderdaad niet goed (verre van) maar ga niet zonder kip zonder kop roepen dat alles in de natuur goed is.

Twiggy2008 schreef:Rowna schreef:Dat getrek wat je in het filmpje ziet heeft eigenlijk niks met de trainingsmethode te maken, dit is gewoon een fout van Anky buiten de hyperflexie om.
Een fout die je helaas veel ziet, zie ook de ruiter er achter, die heeft ook aardige armspieren.
(stalwerk oa) Hannah_Menno schreef:Asyaa schreef:Om even terug te gaan.
Ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor een paard zijn welzijn als ze met -20 (bijvoorbeeld 2 winters terug) buiten staan, of met 40 graden buiten tussen een miljard vliegen. Om dan nog maar te zwijgen over levend opgevreten worden door wolven oid.
23/7 stal is inderdaad niet goed (verre van) maar ga niet zonder kip zonder kop roepen dat alles in de natuur goed is.
Ten eerste moet je altijd het beste voor je paard kiezen!
Ten tweede, een paard kan écht wel tegen een stootje hoor, -20 kunnen ze makkelijk hebben! Ze hebben niet voor niets een wintervacht!
De tweede zin slaat niet echt ergens op want hier in ons kikkerlandje is het nooit 40 graden!
Net zoals je derde zin, er zijn hier ook geen wolven!
)Twiggy2008 schreef:Rowna schreef:Dat getrek wat je in het filmpje ziet heeft eigenlijk niks met de trainingsmethode te maken, dit is gewoon een fout van Anky buiten de hyperflexie om.
Een fout die je helaas veel ziet, zie ook de ruiter er achter, die heeft ook aardige armspieren.
Asyaa schreef:Om even terug te gaan.
Toekie schreef:Dat moet je tegen Anky zeggen, zij trekt 'm al stilstaand van voor naar achter.
Asyaa schreef:Je kan ook armspieren krijgen van andere dingen dan in je paard z'n mond gaan trekken(stalwerk oa)
. Je hoeft je al dan niet ontwikkelde armspieren namelijk ook niet zo te gebruiken en al helemaal niet met een stang in die mond. Was die niet voor de 'fijne' communicatie? Yeah, right. 
KiWiKo schreef:Toekie schreef:Dat moet je tegen Anky zeggen, zij trekt 'm al stilstaand van voor naar achter.
je hebt gelijk.............. anky snapt er helemaal niks van
wellicht en de kans kan er enigsinds een heel klein beetje inzitten hoor......... maar heel misschien zie jij niet wat je moet kunnen zien al in technisch inzicht.........
ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben
ik kan me zoooooo voorstellen dat de fei zoveel minder inzicht heeft dan jij

En de dag dat ik begrijp waarom ik (in dit geval) Anky zo zie (los)rijden, zal daarom ook hopelijk nooit aanbreken. Want dan heb ik technisch inzicht.
KiWiKo schreef:Toekie schreef:Dat moet je tegen Anky zeggen, zij trekt 'm al stilstaand van voor naar achter.
je hebt gelijk.............. anky snapt er helemaal niks van
wellicht en de kans kan er enigsinds een heel klein beetje inzitten hoor......... maar heel misschien zie jij niet wat je moet kunnen zien al in technisch inzicht.........
ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben
ik kan me zoooooo voorstellen dat de fei zoveel minder inzicht heeft dan jij
Rowna schreef:Twiggy2008 schreef:Rowna, ik had het niet over hyperflexie, ik had het gewoon over het getrek aan die teugels. Waar nooit een excuus voor is, op welke manier je ook rijdt.
Dat ben ik helemaal met je eens
). KiWiKo schreef:ik ook twiggy............. dit zijn de winters waar we mee kunnen werken
lauwe temperaturen met veel regen kan ik niks mee