Interview anky over Rollkur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:21

Toekie schreef:
Nou, ik kijk ook naar het hele gewicht dat naar achteren hangt. :+

dan kijk je verkeerd want je moet van achteren naar voren kijken :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:23

Dat moet je tegen Anky zeggen, zij trekt 'm al stilstaand van voor naar achter. :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:24

Ik heb het hele topic niet doorgelezen want ik heb al teveel van deze topics bekeken!

Wat een onzin zeg! Het mag nooit een gevecht worden zegt ze, nee hoor maar wat gebeurt er tegen het einde van het filmpje aan? :n
En ze trekt niet? Nee, dat lijkt maar zo maar een stang heeft al zo'n harde inwerking dat je er nauwelijks aan hoeft te trekken en het doet al pijn.. Nee hoor, Anky hoeft voor mij niet. Evenmin haar, en met haar vele andere, hun trainingsmethode. VRESELIJK! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:24

Om even terug te gaan.
Sinds wanneer staat natuurlijk gedrag gelijk aan welzijn?
Heb ik (we) een vergadering gemist waar dit besloten is?
Ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor een paard zijn welzijn als ze met -20 (bijvoorbeeld 2 winters terug) buiten staan, of met 40 graden buiten tussen een miljard vliegen. Om dan nog maar te zwijgen over levend opgevreten worden door wolven oid.

23/7 stal is inderdaad niet goed (verre van) maar ga niet zonder kip zonder kop roepen dat alles in de natuur goed is.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:25

Hannah_Menno schreef:
Ik heb het hele topic niet doorgelezen want ik heb al teveel van deze topics bekeken!

Wat een onzin zeg! Het mag nooit een gevecht worden zegt ze, nee hoor maar wat gebeurt er tegen het einde van het filmpje aan? :n
En ze trekt niet? Nee, dat lijkt maar zo maar een stang heeft al zo'n harde inwerking dat je er nauwelijks aan hoeft te trekken en het doet al pijn.. Nee hoor, Anky hoeft voor mij niet. Evenmin haar, en met haar vele andere, hun trainingsmethode. VRESELIJK! :n

Dat getrek wat je in het filmpje ziet heeft eigenlijk niks met de trainingsmethode te maken, dit is gewoon een fout van Anky buiten de hyperflexie om.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:27

Dat is zeker geen ongelukkig plaatje, daar zijn er meer dan genoeg van te vinden. Dus momentopname.............nee hoor!

Tuurlijk moet je weleens begrensen om een paard meer te laten nageven, maar mijn inziens komt is het enige wat je tegenhoud, de druk die je met je been ( impuls) opwekt.

En ik heb geen zin om Anky, die zoveel gewonnen heeft af te zeiken in dit gebeuren. Het zijn inderdaad de wannabe's waar we verontrustender over kunnen zijn.
Maar het valt mij de laatste jaren wel extreem op, dat het erger wordt qua handwerk bij Anky. Alsof ze meer uit angst de rem erop zet. Wat overigens, gezien de gebeurtenissen ook niet vreemd is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:27

Rowna schreef:
Dat getrek wat je in het filmpje ziet heeft eigenlijk niks met de trainingsmethode te maken, dit is gewoon een fout van Anky buiten de hyperflexie om.

Een fout die je helaas veel ziet, zie ook de ruiter er achter, die heeft ook aardige armspieren. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:28

Asyaa schreef:
Om even terug te gaan.
Ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor een paard zijn welzijn als ze met -20 (bijvoorbeeld 2 winters terug) buiten staan, of met 40 graden buiten tussen een miljard vliegen. Om dan nog maar te zwijgen over levend opgevreten worden door wolven oid.

23/7 stal is inderdaad niet goed (verre van) maar ga niet zonder kip zonder kop roepen dat alles in de natuur goed is.

Ten eerste moet je altijd het beste voor je paard kiezen! ;)
Ten tweede, een paard kan écht wel tegen een stootje hoor, -20 kunnen ze makkelijk hebben! Ze hebben niet voor niets een wintervacht! :)
De tweede zin slaat niet echt ergens op want hier in ons kikkerlandje is het nooit 40 graden! :D
Net zoals je derde zin, er zijn hier ook geen wolven! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:29

Twiggy2008 schreef:
Rowna schreef:

Een fout die je helaas veel ziet, zie ook de ruiter er achter, die heeft ook aardige armspieren. :+

Je kan ook armspieren krijgen van andere dingen dan in je paard z'n mond gaan trekken ;) (stalwerk oa)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:31

Hannah_Menno schreef:
Asyaa schreef:
Om even terug te gaan.

Ten eerste moet je altijd het beste voor je paard kiezen! ;)
Ten tweede, een paard kan écht wel tegen een stootje hoor, -20 kunnen ze makkelijk hebben! Ze hebben niet voor niets een wintervacht! :)
De tweede zin slaat niet echt ergens op want hier in ons kikkerlandje is het nooit 40 graden! :D
Net zoals je derde zin, er zijn hier ook geen wolven! ;)

Er zijn hier idd geen wolven, maar in 'de natuur' wel (of andere hongerige dieren :) )
Die 40 graden was gewoon even een voorbeeld van een uiterste.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:32

Twiggy2008 schreef:
Rowna schreef:

Toch maakt de ruiter er achter volgens mij geen gebruik van hyperflexie.
Hyperflexie is naar mijn mening ook helemaal geen foute methode alleen het moet op de juiste manier worden uitgevoerd. En het getrek in de mond dat zie je ook bij paarden die op andere manieren worden getraind.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:33

Asyaa schreef:
Om even terug te gaan.

Daarom is een schuilstal een goede oplossing.. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:34

Toekie schreef:
Dat moet je tegen Anky zeggen, zij trekt 'm al stilstaand van voor naar achter. :P

je hebt gelijk.............. anky snapt er helemaal niks van

wellicht en de kans kan er enigsinds een heel klein beetje inzitten hoor......... maar heel misschien zie jij niet wat je moet kunnen zien al in technisch inzicht.........
ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben

ik kan me zoooooo voorstellen dat de fei zoveel minder inzicht heeft dan jij :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:35

Asyaa schreef:
Je kan ook armspieren krijgen van andere dingen dan in je paard z'n mond gaan trekken ;) (stalwerk oa)

Je meent het. :+
Het mag duidelijk zijn dat ik daar niet op doelde ;) . Je hoeft je al dan niet ontwikkelde armspieren namelijk ook niet zo te gebruiken en al helemaal niet met een stang in die mond. Was die niet voor de 'fijne' communicatie? Yeah, right. :roll:

Rowna, ik had het niet over hyperflexie, ik had het gewoon over het getrek aan die teugels. Waar nooit een excuus voor is, op welke manier je ook rijdt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:38

Asyaa, mijn 24/7 buitenpaard leeft nog steeds, hoor. ;)
Ik kan je vertellen dat ik hem 's winters heel goed in de gaten hou en kou kunnen ze beter hebben dan dagenlange nare regen met gure wind. Dan wil ik mijn regendeken nog wel eens uit de kast trekken, maar gelukkig komt dat weer toch minder voor dan jij waarschijnlijk denkt. ;)

Overigens regende het twee winters geleden voornamelijk in de maanden februari/maart (weinig vorst gehad die winter) en was het vorige winter zo lang erg koud (maar -20 is het hier nooit geweest). Ik teken weer voor zo'n relatief droge, ijskoude winter!!!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:40

Twiggy2008 schreef:
Rowna, ik had het niet over hyperflexie, ik had het gewoon over het getrek aan die teugels. Waar nooit een excuus voor is, op welke manier je ook rijdt.

Dat ben ik helemaal met je eens :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:40

ik ook twiggy............. dit zijn de winters waar we mee kunnen werken :D

lauwe temperaturen met veel regen kan ik niks mee :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:43

KiWiKo schreef:
Toekie schreef:

wellicht en de kans kan er enigsinds een heel klein beetje inzitten hoor......... maar heel misschien zie jij niet wat je moet kunnen zien al in technisch inzicht.........

Heeft helemaal niets met gelijk hebben te maken. :n
Maar ik heb idd geen technisch inzicht. Sterker nog; ik ben echt heel dom. 8)7 En de dag dat ik begrijp waarom ik (in dit geval) Anky zo zie (los)rijden, zal daarom ook hopelijk nooit aanbreken. Want dan heb ik technisch inzicht. :)*

Heerlijk, zo leven in mijn eigen domme inzichtloze wereldje. :+:
Laatst bijgewerkt door Toekie op 02-11-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:43

KiWiKo schreef:
Toekie schreef:

Ben het met Kiwiko eens.. Iedereen lijkt alles maar te weten..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:44

Rowna schreef:
Twiggy2008 schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens :)

Dat is fijn. :)
Ik snap gewoon niet dat iedereen altijd zijn mond vol heeft over geruk en gepluk aan teugels van dezen en genen, maar als Anky of een of ander 'idool' het doet, wordt het wel getolereerd? En dan al helemaal als je beseft wat er in die mond van dat paard hangt? De inwerking daarvan bijvoorbeeld.......

Nee, daar is geen enkel excuus voor! :n
En dat geldt voor alle Anky's, alle bokkers en een ieder die op een paard gaat zitten (en wat mij betreft ook als je er naast of er voor loopt ;) ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:46

KiWiKo schreef:
ik ook twiggy............. dit zijn de winters waar we mee kunnen werken :D

lauwe temperaturen met veel regen kan ik niks mee :)

Ik ook niet, want wij hebben geen binnenbak. Lauwe temperaturen en een zonnetje, daar teken ik ook voor, hoor. :D
Maar het gaat met niet alleen maar om het trainen, maar ook de kudde vindt het fijner als het koud is dan dat het dagenlang plenst van de regen. :)
Ik hoop dat onze wens verhoord wordt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:46

Toekie schreef:

fijn dat je het zelf zo ziet............ :)

Toekie

Re: Interview anky over Rollkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:47

Ow, ik dacht dat jij het zo zag. :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:48

Toekie schreef:

Hahaha, nou, hier dan nog eentje, hoor. :D

Toekie

Re: Interview anky over Rollkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:48