Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:16

nou ik kan nog steeds wonderbaarlijk goed rijden

of zullen die karrenpaarden het uit zichzelf doen :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:17

Ja joh, daar doe je een chip in!!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:19

suleilitha schreef:
Oh oliebol, arabisjjj gesjjjreven gebruiksaanwijzing, en dat voor een paardenhoudster die niet voor het fokken van Arabo's is, waar moet dit heen, hoe zal dit gaan...
Tja, ik heb wel die gebruiksaanwijzing, maar dan komt vers 2, ik ben Friestalig opgevoed en later heeft men mij ABN bijgebracht...

Reddeloos verloren.... Arabo's?? Die kon je toch eten dacht ik? Toch? Of zit ik nou vaut....

*is weer onder de indruk*
Sue spreekt ABN!! Ik ben ne Broabaantse, wor nooit niks nie mir meej mijn...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:19

Hé Suleilitha die pinda's waren wel voor mijn eigen olifantje hoor!

Hé wat jammer, waar blijven nu die enorm interessante bijdrages van al die kenners van de dressuursport over de onmogelijkheden van onze Friezen? Het was net zo interessant! Dacht ik al jaren leuk te rijden, blijkt dat ik rondklos op een olifant die niet kan strekken en galoppeert als een aardbeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:21

Is er geen Brabants inlands ras dan? :D
Hips, nog even en we zitten in de huiskamer :D

Horseyfries, ik zit ook al met smart uit te kijken... om dezelfde redenen als jij. Ik dacht ook dat ik het af en toe leuk deed met mijn olifant in het plaatselijke ploegkampioenschap :D
(Bij X de ploeg keren en een nieuwe voor aanmaken, let wel op dat de ruggen van het omgeploegde gedeelte allemaal dezelfde kant op vallen)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-09 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

ik ben ook wel benieuwd naar die ontzettend sterke argumenten :+

Horsea_nl

ploegkampioenschap? dat is gewoon puur geluk.. off ehh jury omkopen :=

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:25

Breghje schreef:
suleilitha schreef:
Ik ben aan het brainstormen hoe ik mijn paard bij het aangalopperen kan laten trompetteren als een olifant :D :D
Dat MOET wel negens gaan opleveren voor de galop, zou ik bijna denken!! ;)
Volgdende keer anders maar een geluidsinstallatie aan de kant met olifantengeluid, en natuurlijk het krat pils en de liter Sonnema voor de jury, dan kom ik ook weer een keer in de krant ;)

He Lot toch, wat heb je ook nare ouders :+

Banaantje voor houden met een hengeltje? :+

Ik heb altijd een Rolo voor hem, en dan wanneer hij bijna met z'n slurfje erbij kan dan eet ik 'm op :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:26

horseyfries schreef:
Hé Suleilitha die pinda's waren wel voor mijn eigen olifantje hoor!

Hé wat jammer, waar blijven nu die enorm interessante bijdrages van al die kenners van de dressuursport over de onmogelijkheden van onze Friezen? Het was net zo interessant! Dacht ik al jaren leuk te rijden, blijkt dat ik rondklos op een olifant die niet kan strekken en galoppeert als een aardbeving.

Vandaar... jij oefent toch wel eens vlak bij onze stal... en wij maar denken waar al die schokken vandaan komen. Maar laten we eerlijk zijn Jenny, stiekem moet je het toch altijd al wel geweten hebben.. bedoel... altijd lege stoelen bij al je clinics, iedereen die zodra je gaat galopperen ineens onder de deurstijlen gaat staan enzo.... :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:26

FunkyMistiC schreef:
Breghje schreef:
Banaantje voor houden met een hengeltje? :+

Ik heb altijd een Rolo voor hem, en dan wanneer hij bijna met z'n slurfje erbij kan dan eet ik 'm op :+

Oe!! Jij durft!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:28

Hahaha lekker bezig jullie. :+

Horsea_nl

wij wachten op goed onderbouwd commentaar ...

Breghje

suleilitha schreef:

Horseyfries, ik zit ook al met smart uit te kijken... om dezelfde redenen als jij. Ik dacht ook dat ik het af en toe leuk deed met mijn olifant in het plaatselijke ploegkampioenschap :D
(Bij X de ploeg keren en een nieuwe voor aanmaken, let wel op dat de ruggen van het omgeploegde gedeelte allemaal dezelfde kant op vallen)

Jawel, het Brabantse Trekpaard.. }>

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:29

_Lott schreef:

Koekje erbij?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:30

Breghje, ik heb er wat op gevonden hé, voor ik de clinic begin doe ik eerst alle deuren en nooduitgangen op slot! Werkt perfect!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:31

suleilitha schreef:

Joh, jij bent een kenner! -:) _/-\o_

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:34

Breghje schreef:
_Lott schreef:

Koekje erbij?

wacht op avondeten, maar koekje lijkt me lekkerder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:37

Nee joh, ik ben geen kenner, ik ben gewoon een boerndochter!!!! De wilde boerndochter, wel te verstaan!!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:45

driebergen schreef:
Het is mijn persoonlijke mening, maar ik wil wel iets onderbouwen:

* de hoofd-hals houding is vaak te diep, opgekropt voor de dressuur. alleen maar moeilijk om eruit te rijden en voor de kar weet ik niet of het dressuurmatig goed is, maar het staat in ieder geval heel stoer en parmantig, dat is wat je in zo'n show wil toch?
*een echt goede uitgesterkte draf is moeilijk, omdat een fries met name omhoog komt en niet met zijn benen vooruit.
*volgens mij is de fries zo anders gebouwd tegenwoordig, om toch beter als rij-fries terecht te kunnen. Zonde van een ras vind ik dat.
*Een fries in galop klinkt als een olifant. dat vind ik toch raar in een dressuurproef. Weg mooie plaatje wat mij betreft.

nogmaals, het is persoonlijk. Als iemand graag op een fries wil gaan dressuren, prima, ik vind het zelfs knap, want volgens mij is het moeilijk om een fries echt goed aan het lopen te krijgen, dressuurmatig gezien.

ik houdt er gewoon niet zo van.

Ik wilde wat banketstaaf zeggen en toen keek ik in je profiel. En toen dacht ik, nevermind ook....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:46

Wel mooi onderbouwd trouwens! Echt top!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:47

Gulpje, niet zo jaloers ;) Je zult het met je zwarte knol moeten blijven doen en iemand anders de toptalenten gunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:49

Ooh, weten jullie wat ik ga doen? Ik ga zo mijn zwarte paardjuh ontsokken, pssssssssst, het is gewoon een Griezelbaldi waarvan we de sokken hebben laten groeien.... niet verder vertellen!! ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:50

Sorry Horseyfries....en tis nog een nepfries ook, hij wordt namelijk bruin in de zomer, harige nepKWPNer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:51

Die van mij is ook een nepperd, die wordt in de zomer ook bruin, net als zijn bazin :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:52

Ik vind friezen in de dressuur wel thuis horen :). De uitstraling van de meeste friezen is meestal toch net dat beetje extra wat veel andere paarden missen..! Alleen heb je veel verschil in friezen net zoals in andere rassen. De echt tuigtypische friezen vind ik dan weer wat minder tonen qua gangen en vaak ook qua bouw ( nek etc). Als ik alleen voor de dressuur was gegaan had ik zeker er over nagedacht een fries aan te schaffen :j , vind ze echt machtig. Maar ik wilde een echt allround paard wat het ook goed doet tussen de hindernissen ..