gummie schreef:Citaat:ik denk dat dat de paarden zijn die bij amateurs in handen komen.
een paard waar veel van verwacht word zijn aan de hoge kant als het om de aankoopssom aankomt.
mijn merrie wil ik best eerlijk zeggen koste aan dekgeld al 8000 euro ik heb ze als 2 jarige gekocht dus dan weet je wel dat het hier niet om 3 maar bijna 5 nullen gaat.
denk maar niet dat ik enig risico neem door onbekwaam maar wat te gaan prutsen.
hier zijn mensen mee bezig die weten wat ze doen en hoe .
ja dit kost ook bakken met geld maar dan weet je dat je alles doet met weining risico.
ik denk dat meer paarden van 3 jarige leeftijd door amateurs maar wat aan geprutst worden veel meer risico lopen
Dat bevestigt eigenlijk alleen maar wat ik al dacht en vond: namelijk dat slechts weinige paarden het zware werk aankunnen en dat dat ook is terug te zien aan de prijs. Wat ontzettend gaaf trouwens dat je kennelijk zo'n goed dier hebtIk ben het met je eens dat amateurs een hoop verkloten. Maar dit topic gaat over het op zeer jonge leeftijd inrijden van paarden, en aangezien het gros van de mensen hier amateur is (al denken sommigen algauw dat ze heel wat voorstellen, maar dat terzijde) betekent dat niet veel goeds voor al die paarden.
ten eerste dankjewel voel me ook een koning te rijk hoor en zeer bevoorrecht.
maar ik bedoelde eigelijk dat er veel paarden zijn die het aankunnen maar dat er weining mensen (ruiters en trainers) zijn die hiermee kunnen omgaan.
en dus een goed paard naar de K... helpen