Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:38

modie schreef:
Door de discussie's in de topic's over Schouderbinnenwaarts, longeren met/zonder hulpteugels en natuurlijk niet te vergeten het LDR/ Hyperflexie en Rollkur, is het idee ontstaan om dit eens in real life te
mogen aanschouwen.

Het zou natuurlijk niet onder discussie's vallen, als Professor en FaberSmid met een kant en klaar-plan zouden komen.

Dus hier een topic over/van de PRO'S en CONTRA'S.

Daar bedoel ik mee, is het een goed idee om hier eens een soort open leer/kijk/doe-dag van te maken?

Wat zal hier het doel van kunnen zijn?
Heeft zo'n dag nut?
Is er belangstelling voor?
Wat zou dan op zo'n dag te zien moeten zijn?
Wat denkt men hier van te kunnen leren?
Of juist niet te kunnen leren, want men kent het allemaal al wel?

En vul zelf maar aan/in

Ik denk dat dit zeer nuttig zal kunnen zijn voor ruiters en amzones die zelf ldr denken te rijden. Dit is de ultieme manier om het verschil duidelijk te maken zodat niet alles over 1 kam geschoren wordt en men denkt het goed te doen terwijl ze de benoemde oefening uitvoeren als een rollkur. En er zijn ook paarden(neem die van mij) die zichzelf oprollen, misschien dat je die zogenoemde rollkur ruiters kunt leren hoe het paard uit te schuifen, i.d.g. meldt ik me meteen.

LDR en Rollkur heb ik overigens gewoon even als voorbeeld gebruikt omdat dit in de praktijk toch wel heel vaak fout gaat)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:38

Geachte Daffie,

Uw voorstel is zeer interessant, echter vrees ik dat wij reeds zo veel kandidaat deelnemers hebben dat het er wellicht niet van komt. Of deze dag moet 48 uur hebben. Zoals hierboven reeds is vermeld, ben ik tot het inzicht gekomen (en ik zeker niet alleen) dat het tijd is dat de verschillende standpunten uitvoerigzijn uitgewisseld en dat het Hoog TIJD is dat deze in de praktijk getoond worden: Daarvoor moet aan de partijen RUIMSCHOOTS de tijd gegeven worden, lijkt mij, zodat niemand zich kan beklagen onvoldoende aan het bod te zijn gekomen. Dan blijft met hetgeen er nu al staat niet veel tijd meer over.
Maar uw voorstel zal zeker in beraad worden gehouden. Het zal bij de voorbespreking ook aandacht krijgen.

Bedankt voor het meedenken en uw belangstelling.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 15:10

modie schreef:
Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.

Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.

Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Dan laat hij ook de "Spaanse draf" zien.
Maar ik kan dan niet zeggen, dat hij zo super ontspannen is, dan.

Dus spanning is één van de factoren van het extreme lopen van Totilas.

Maar goed, zo zie ik het en het is dus mijn persoonlijke mening

Hahahaha, weer zo'n idioot die haar Welshpony waarmee ze buiten rijdt vergelijkt met het doorrijden van de Grand Prix!

Het enge aan dit soort reacties is dat er veel mensen komen kijken of meekijken bij de dressuur die totaal geen verstand van de sport hebben en er dan toch een mening over moeten hebben.
Deze ongefundeerde meningen, vaak gebaseerd op buitenrijpony's en ander koudbloedachtige paarden, worden dan groot op internet uitgemeten waar dan samen met vergelijkbare mensen zonder verstand van dressuurpaarden en de africhting ervan een soort hetze gecreëerd wordt.
Waar gaat dit stoppen? Moeten dit soort mensen dan de graadmeter voor de sport worden?

Voor mij, is dit antwoord de druppel van de bewuste overvolle emmer.

Wie het neergeschreven heeft, is te lezen in het topic over Totilas.

Door de kwalititeit van de discussie's is bij mij al langer een weerzin ontstaan.
Een normale discussie is niet (meer) mogelijk.
Altijd en eeuwig worden er een aantal dooddoeners neergeschreven, zonder fatsoenlijke onderbouwing, zonder fatsoenlijke tegen-argumentie, zonder fatsoenlijk op de inhoud in te gaan enz.
"Vraagt" men dan om een fatsoenlijke onderbouwing, wordt er in 9 van de 10 antwoorden, iemand persoonlijk neergesabeld (figuurlijk dan).

Bij deze laat ik weten dat ik mijzelf terugtrek uit de voorbespreking voor de bewuste praktijk-clinic.
Ik vind het gewoon zonde van mijn (kostbare) vrije tijd, om nog meer energie hierin te gaan steken.
En ik denk, persoonlijk, dat het de mening totaal niet veranderd.
Dit, is ook niet de enige reden om te stoppen, er speelt nog wat meer mee. Maar dat is persoonlijk, en ga ik dus niet hier op i-net op in.

Als anderen de mening zijn toegedaan, dat de voorbespreking toch doorgang moet krijgen en dat een praktijk-clinic wel degelijk nut heeft, dan wens ik een ieder die zijn/haar medewerking hieraan verleend, heel veel succes.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:10

Jammer.

KiWiKo

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:16

inderdaad heel jammer Moddie........... ik had graag jouw Welsh die qua gangen niet onderdoet voor Totilas op die clinic gezien.......

dat was namelijk het bericht wat eraan vooraf ging Hopla, Moddie beweert dat haar Welshcob niet onderdoet aan Totilas.......

en als je zover van de werkelijkheid afstaat, dan kan je ergens een keer een deksel verwachten.....

maargoed, ik vind het laf dat Moddie zich nu terugtrekt gewoonweg omdat mensen zich verwonderen over haar uitspraak.

mijn aanbod staat nog steeds overigens

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:36

O jee, Modie, wat gebeurt er nu? Hoe moet dat nu? En het leek me nu juist dat jij de kartrekker was van deze bijeenkomst / voorbespreking. Als jij er al mee stopt, hoe moet dat nu verder? |(
Gaan de anderen nog wel door? Misschien handig om dat nog even te checken voordat het komende zaterdag is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:56

hoe het nu gaat is al vooraf voorspeld.......... zowel professor als fabersmid haken ook af...........

en dan heb je alleen nog maar een groep weldenkende mensen over............. die niet in zo een discussie, thema of clinic hoeven te zijn, want die hebben geen punt te maken......... die zien de dingen gewoon zoals ze zijn.........

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:58

Hebben ze al afgehaakt, of denk je dat ze af gaan haken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:59

die zullen wel af gaan haken........ veel geblaat weinig wol..........

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:04

FaberSmid schreef:
vur u bent weer te snel met uw verkeerde conclusie trekken. Maar nog maal als u het beter weet en kan, waarom regelt u dan niet alles?
Wij zijn afhankelijk van de deelnemende bokkers, een prive clinic is niet de bedoeling toch?

Dag FaberSmid. Komt u zaterdag as wel naar de voorbespreking of had u niet toegezegd te komen? Ik heb even die post gemist. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:05

KiWiKo schreef:
die zullen wel af gaan haken........ veel geblaat weinig wol..........

Nou ben ik toch wel "benieuwd" of je gelijk gaat krijgen of niet. :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:05

Komt Bbreedveld nog wel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:09

Breedveld heeft ballen............ die is er wel :)

die blaat niet, die heeft wol :D

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:01

Volgens mij is Fabersmid geband.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:43

vur schreef:
Als jij er al mee stopt, hoe moet dat nu verder? |(

Zoals jullie al bezig waren lijkt me, lekker persoonlijk in het rond hakken, neerbuigend doen en iedere vorm van gesprek kelderen, gezellig samen hier in jullie topic :+

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:51

Ik had al niet anders gedacht dan dat er niets van die hele clinic zou komen!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 00:03

Na alle opbeurende, vriendelijke en bemoedigende antwoorden in dit topic, ben ik van gedachten veranderd.

De voorbespeking van de praktijk-clinic ga ik bij deze toch maar verblijden met mijn aanwezigheid.

Dus aan de deelnemers van de voorbespreking, tot zaterdag 14.00 bij het motel nabij Harskamp.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:19

Zo is dat!
Laat je niet kisten!

Maar of die clinic er van komt zal mij toch de vraag zijn! *D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 00:22

vestasiana schreef:
Zo is dat!
Laat je niet kisten!

Maar of die clinic er van komt zal mij toch de vraag zijn! *D

Dank je, Vestasiana

We gaan ons best doen, om de praktijk-clinic door te laten gaan.
En ook daarin laten we ons niet kisten.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:43

Paardrijden zit vol met blijde gebeurtenissen en teeurstellingen. Hoe mensen rageren of denken is moeizaam te veranderen, maar ik denk wel dat er een ingang is.
De ene drukt zich wat vriendelijker uit en de ander is een botterik. Is dat in het 'gewone leven' veel anders? Nee.
Je ziet het aan de paarden, aan de combinaties.
Nu is Totilas popiejopie en 'het voorbeeld'. Modeverschijnselen.
Mensen overtuigen en dingen laten inzien kost heel veel energie, doe je eigen ding en ken je eigen grenzen.
Jammer, ik was in de buurt maar stond op de Spirit of Winter in Apeldorn.

Laat je niet imponeren, en blijf bij jezelf.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:07

KiWiKo schreef:
hoe het nu gaat is al vooraf voorspeld.......... zowel professor als fabersmid haken ook af...........

en dan heb je alleen nog maar een groep weldenkende mensen over............. die niet in zo een discussie, thema of clinic hoeven te zijn, want die hebben geen punt te maken......... die zien de dingen gewoon zoals ze zijn.........

Hoe komt u op deze gedachten???
FaberSmid is naar mijn weten gebannt, dus die kan niet antwoorden.
En u weet geheel niet te lezen.
Dat ik niet zou komen????
Dus de voorspelling is niet juist.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:47

Ik ben in ieder geval hartstikke benieuwd naar de clinicdag.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:18

hopla schreef:
Ik ben in ieder geval hartstikke benieuwd naar de clinicdag.

Dat ben ik zelf ook, natuurlijk ;)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:18

@Modie: Fijn dat je toch komt! Ik was al even bang dat de hele organisatie op één of twee mensen neer zou gaan komen en daar zit ik met mijn huidige gezondheid niet echt op te wachten.

Ik zal er zijn zaterdag!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:41

BBreedveld schreef:
@Modie: Fijn dat je toch komt! Ik was al even bang dat de hele organisatie op één of twee mensen neer zou gaan komen en daar zit ik met mijn huidige gezondheid niet echt op te wachten.

Ik zal er zijn zaterdag!

Tot zaterdag.