modie schreef:Door de discussie's in de topic's over Schouderbinnenwaarts, longeren met/zonder hulpteugels en natuurlijk niet te vergeten het LDR/ Hyperflexie en Rollkur, is het idee ontstaan om dit eens in real life te
mogen aanschouwen.
Het zou natuurlijk niet onder discussie's vallen, als Professor en FaberSmid met een kant en klaar-plan zouden komen.
Dus hier een topic over/van de PRO'S en CONTRA'S.
Daar bedoel ik mee, is het een goed idee om hier eens een soort open leer/kijk/doe-dag van te maken?
Wat zal hier het doel van kunnen zijn?
Heeft zo'n dag nut?
Is er belangstelling voor?
Wat zou dan op zo'n dag te zien moeten zijn?
Wat denkt men hier van te kunnen leren?
Of juist niet te kunnen leren, want men kent het allemaal al wel?
En vul zelf maar aan/in
Ik denk dat dit zeer nuttig zal kunnen zijn voor ruiters en amzones die zelf ldr denken te rijden. Dit is de ultieme manier om het verschil duidelijk te maken zodat niet alles over 1 kam geschoren wordt en men denkt het goed te doen terwijl ze de benoemde oefening uitvoeren als een rollkur. En er zijn ook paarden(neem die van mij) die zichzelf oprollen, misschien dat je die zogenoemde rollkur ruiters kunt leren hoe het paard uit te schuifen, i.d.g. meldt ik me meteen.
LDR en Rollkur heb ik overigens gewoon even als voorbeeld gebruikt omdat dit in de praktijk toch wel heel vaak fout gaat)