KiWiKo schreef:nogmaals als je niet kan zien dat dit paard hier op vol vermogen op het achterbeen is, en dat de koot zo sterk en flexibel is dat deze dit onderdeel zo kan dragen..........
dan heb je met recht net effe te veel in de boeken gezeten, en is het misschien handig om eens de wijde wereld in te trekken om te kijken hoe het nou eigenlijk allemaal echt werkt, en te ervaren wat er nou wel en niet belangrijk is, en wat er nou eigenlijk wel of niet goed of fout is........
Uw uitleg tegenover mij, was atletisch.
Zelf heb ik gezegd, dat wanneer een Piaffe goed is, dat het paard met zijn achterbeen boven de kogel komt, en richting massa gaat. (dinamisch zwaartepunt van een paard, schommelt, van voor naar achter ivb met de verzameling, deze is ongeveer onder het zitvlak van de ruiter.)
Omdat dit paard, de kogel op de grond heeft, komt hij natuurlijk makkelijk boven de kogel, maar men veboeld luidt F.E.I niet een doorgedrukte. Bovendien in relatie tot de voorbenen.
En iedereen ziet hier dat die verhouding er niet meer is.
Ten tweede heb ik gezegd het paard heeft een Falsche Knick (helaas ben ik het Nederlandse woord vergeten sorry) tussen de 2e en 3e wervel, dat komt of door verkeerd slofteugelgebruik, of door Hyperflexie, of door beiden.
Het hoogste punt moet bij deze oefening de nek zijn, en die zit vlak achter de oren.
Op de laatste opmerking is nog geen antwoord geweest, en op de eerste vreemde antwoorden.