Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:ik was ook heeeeeeel boos over dit artikel.
Kijk het niet eens zijn met iets is 1, maar dit is gewoon ungefundeerd in de rondte roepen en mensen persoonlijk beledigen.
En laat ik daar nou toevallig een ontzettende hekel aan hebben. Ik zat al te broeden op een ludieke actie; hem het boek van Dr. Cook cadeau doen (heb het adres al gevonden), of een anischtkaart sturen.
VivaLaVida schreef:Hebben we het nou nog steeds over het hoofdartikel?
Arabesk schreef:VivaLaVida schreef:Hebben we het nou nog steeds over het hoofdartikel?
nee we zijn of uitgel.ld of een beetje afgedwaald of beide
Lovely schreef:Maar Twiggy, hoe kan het dan dat op de testwedstrijd zo slecht werd gereden en er heel erg weinig goed lichaamsgebruik is getoond? Wat is er aan de hand, is iedereen doof en blind voor de boodschap, dus toch het idolseffect?
Hinke schreef:Maar ik vind het niet onredelijk om het bitloos rijden niet toe te staan op wedstrijden, simpelweg omdat je een heel aantal punten niet kunt jureren, als er zonder bit gereden wordt.
EstherHegt schreef:Knuppel in hoenderhok misschien? Een bit is geen rem, bitloos is ook geen rem. Omtrekken kan bij allebei. Ik ben altijd fanatiek bitloos ruiter geweest, maar zelfs dr. Cooke vertelt dat bij gangenpaarden er problemen kunnen komen. Hoge dressuur heb ik nooit bereikt bitloos. Signaalrijden is me redelijk gelukt. Met een paard ben ik na 30 jaar bitloos dus ervaring maar ik ben over gestapt naar een bit want ze ontwikkelde een extra gang, namelijk zwijnepas en dat wil je niet. ( Zwijnepas is een trage telgang dat duidt op een probleem zoals stijfheid of een rugprobleem)
Met een bit heb ik dat op kunnen lossen en de motor er weer onder kunnen krijgen.
Arabesk schreef:Ik heb me ingeschreven bij een ponyclub zodat ik een dressuurproefje kan gaan rijden zodra het mogelijk wordt(moet ook nog ff wat anders in orde gaan maken
)
EstherHegt schreef:Knuppel in hoenderhok misschien? Een bit is geen rem, bitloos is ook geen rem. Omtrekken kan bij allebei. Ik ben altijd fanatiek bitloos ruiter geweest, maar zelfs dr. Cooke vertelt dat bij gangenpaarden er problemen kunnen komen. Hoge dressuur heb ik nooit bereikt bitloos. Signaalrijden is me redelijk gelukt. Met een paard ben ik na 30 jaar bitloos dus ervaring maar ik ben over gestapt naar een bit want ze ontwikkelde een extra gang, namelijk zwijnepas en dat wil je niet. ( Zwijnepas is een trage telgang dat duidt op een probleem zoals stijfheid of een rugprobleem)
Met een bit heb ik dat op kunnen lossen en de motor er weer onder kunnen krijgen.
Arabesk schreef:EstherHegt schreef:Knuppel in hoenderhok misschien? Een bit is geen rem, bitloos is ook geen rem. Omtrekken kan bij allebei. Ik ben altijd fanatiek bitloos ruiter geweest, maar zelfs dr. Cooke vertelt dat bij gangenpaarden er problemen kunnen komen. Hoge dressuur heb ik nooit bereikt bitloos. Signaalrijden is me redelijk gelukt. Met een paard ben ik na 30 jaar bitloos dus ervaring maar ik ben over gestapt naar een bit want ze ontwikkelde een extra gang, namelijk zwijnepas en dat wil je niet. ( Zwijnepas is een trage telgang dat duidt op een probleem zoals stijfheid of een rugprobleem)
Andere mensen, zekere auteurs van een gele website, kunnen bitloos tölten met hun draver en telgangen.
Citaat:Daar moet je wel realistisch over zijn, vind ik. Bijna al die paarden lopen op de voorhand, hebben een valse knik in een nek, worden in een houding getrokken etc. Dat is toch echt wat ik zie.
Ook bij de gemiddelde dressuurlessen. Helaas.
Hinke schreef:Wat noem jij een valse knik? Zie je die valse knik niet omdat je het wílt zien?
Arabesk schreef:Andere mensen, zekere auteurs van een gele website, kunnen bitloos tölten met hun draver en telgangen.