Ik heb geen respect voor mensen met bijrijders.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:59

rosannenever schreef:
volgens mij is hier maar 1 antwoord op.

het is onzin dat je geen respect hebt voor bijrijders.
net wat iedereen zegt je kunt beter een bijrijder voor je paard hebben dan dat je een paard zomaar laat stikken in de wei of stal. en het komt er ook nog eens bij dat je andere kinderen er blij mee maakt. het is toch veel leuker om vaker te rijden dan dat je 1 keer per week op een manege rijd. er zijn heel veel mensen die geen paard kunnen betalen en die dan maar 1 keer per week kunnen rijden op de manege.
ik ben het dus met de meerderheid een.
het is grote onzin!

:j

Jolliegirl

Re: Ik heb geen respect voor mensen met bijrijders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:00

ik ben superblij dat ik een bijrijdpaard heb!! :D

als mensen geen bijrijders hadden, hadden jonge kids geen verzorgpony's om alles op te leren...
en bleef iederen maar op de maneges hangen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:07

Ik las de titel en dacht: :oo neeeeeeeh dat ga je niet menen, maar na de beginpost van de TS dacht ik: jee, wat een zeikerd...

Nee, ik denk dat we blij moeten zijn met een bijrijder die je af en toe even bij kan staan met de paarden.

Ik heb er zelf nooit één gehad, wij zijn nu op stal wel op zoek naar iemand, maar het is wel heel moeilijk om een serieus persoon te krijgen. :o

Oh, ik bedenk me nu ineens dat ik vroeger ook zelf een bijrijder was totdat ik mijn eigen pony kocht. :))

Je leert nergens zoveel als bijrijder.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:27

Ik heb niet het gehele topic door gelezen, maar wat een onzin zeg!

Weet je wat ik pas egoistisch vind?
Dat mensen paarden hebben en dan nooit komen.
Wij hebben een paard op stal staan, waarvan iemand opeens 2 -3 weken achter elkaar komt, om vervolgens een paar weken niet te komen. Dat besie staat dan 24 uur per dag op stal en er wordt niks mee gedaan.
Het is dat onze staleigenaresse dit niet kan aanzien en het besie buiten zet.
Maar dat vind ik dus pas egoistisch.
Nou is dit een paard dat niet meer bereden kan worden, maar toch.

We hebben er ook 1-tje gehad die gewoon bereden mag worden en die dus nooit kwam, maar dat besie mocht de hit-actief stal niet in, want dan werden de eigenaars te makkelijk en zouden ze niet meer komen. Mmmm zij had haar paard op stal staan en kwam nooit.
Dat is pas zielig. Maar te egoistisch om een verzorger te nemen, maar ook je paardje niet willen verkopen.
Nee dat is pas lekker voor je paard!!

Mensen die een paard willen hebben, maar nooit komen, daar walg ik van!! _-:(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:03

eowyn04 schreef:
Weet je wat ik pas egoistisch vind?
Dat mensen paarden hebben en dan nooit komen.
....
Dat is pas zielig. Maar te egoistisch om een verzorger te nemen, maar ook je paardje niet willen verkopen.
Nee dat is pas lekker voor je paard!!

Even een stapje opzij.

Het béste is een eigenaar die voldoende tijd heeft voor het eigen paard om er een betekenisvolle band mee te onwikkelen en duurzaam te onderhouden.

Het slechtste is een paard gestald zonder aandacht.
Een paard in een stabielle sociale groep 24/7 op het land heeft er geen last van. Die heeft waarschijnlijk meer last van een ruiter, welke ook.

De opmerking van de persoon in het ts legt wat híj goed vindt hoger dan de meeste schrijfster hier.
Dat de meeste ruiters zich erdoor aangsproken voelen doordat ze een bijrijder zijn of hebben verandert niets aan het feit dat die situatie ergens tussen beste en slechtste zit.
Beter dan is niet hetzelfde als goéd.
Die man heeft gewoon een goed punt en het recht daarover te vinden wat hij vindt. Het is geen onzin, hooguit confronterend.

Ik heb ook een probleem met het feit dat ik maar één persoon ben met 6 paarden. Ze staan echter niet op stal op me te wachten, maar in een haremgroep op het land en krijgen meermalen per dag persoonlijk aandacht van mij. Die kwali-tijd is logischerwijze beperkt.
Het nadeel is een ruíternadeel; ze worden minder intensief opgeleid dan ik graag zou willen. Het voordeel is dat ze minimaal belast worden met een ruitergewicht.
Ik zou er als ruíter graag een kompaan bij ´hebben´. Liever echter geen kompaan dan een wisselende kompaan want dáár hebben mijn paarden geen belang bij. Een duurzame kompaan geeft tenminste nog aandacht met diepgang.

Ik zie echt het punt van de meeste eigenaars en bijrijders wel doch vind het heel jammer dat vrijwel niemand daarvan het valide punt van die man in het ts ziet.

hc

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:13

@hc: goed verwoord. Jouw woorden zijn, in dit geval, ook op mij van toepassing. Ik heb drie paardjes en inderdaad te weinig tijd om ze zover op te leiden als ik zelf graag zou willen, let wil "ik" zou willen.
De paardjes staan buiten in een vaste groep en ik denk niet dat zij dit als een gemis zien.
Iemand die rijdt, traint, omgaat of wat dan ook, zoals ik dat graag zou zien, is wss erg moeilijk te vinden.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:29

Ik heb er 20 en een half (zie link naar Billy)
Maar ik voel me niet bezwaard met mijn vele bijrijders.
Zou dat zelf niet allemaal kunnen, moet ook werken en geld verdienen om mijn paarden te onderhouden tenslotte.

Is het beter dan dat ik niett zoveel paarden heb en hun dan fulltime aandacht kan geven?

Dacht het niet.
Hc: Beter dan is niet hetzelfde als goed?

Ik maak veel mensen blij door hun de kans te geven toch met paarden om te gaan, alles is vrijblijvend verder en ik betaal alles zelf.
Ik heb er wat oudjes tussen staan die echt niet weggaan omdat ze niet dagelijks bereden kunnen worden.
De kinderen hebben hun paarden , kopen wel eens iets omdat we het gewoon leuk vinden en zo loopt de veestapel uit de hand.
Toch zijn ze allemaal in topconditie, worden goed verzorgd en belangrijker zijn happy.

Dat mijn bijrijders/medeverzorgers daar ee ngroot aandeel in hebben tja waarom niet, zij gelukkig ik gelukkig.
Ieder vrij uurtje ben ik met de dieren bezig en juist omdat het begrip bijrijder bestaat ben ik in staat deze dieren een goed tehuis te geven.
Dus zie er echt geen slechts in.
De paarden boeit het al sowiezo niet, als zij maar verzorgd worden zal het hun aan hun prachtige billen roesten wie ze verzorgd.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:22

Nou, ik begrijp hc wel... Maar ik ben ook van mening, dat ik er juist voorzorg dat (nu 1 persoon, in het verleden al meerderen deze kans gegeven) iemand de kans krijgt om zich verder te ontwikkelen als een echte ruiter/amazone met alles wat bij een paard hoort en niet alleen de manegelessen volgt. Dus ik probeer iemand bij te brengen wat het wezen paard inhoudt. Zouden er geen mensen zoals ik zijn, dan (en helaas zie ik dat toch steeds meer in mijn omgeving) krijg je mensen die zonodig een paard moeten hebben. Hierbij compleet voorbijgaan aan hetgeen wat een paard nodig heeft en dus inderdaad paardje op stal zetten en er een paar keer per week op rond hobbelen en dan verbaasd zijn, dat paardje niet dat doet wat eigenaar wil... En ook voor die mensen vind ik een bijrijder goed, want dan krijgt het arme dier tenminste nog aandacht en beweging. Het zal waarschijnlijk toch nooit lukken, om wetten zo te krijgen, danwel nageleefd te krijgen, dat paarden in kuddeverband behoren te leven enz.....
De manier waarop paarden precies gehouden behoren te worden is een discussie die natuurlijk niet hier hoort, maar een ieder die bij mij een poos heeft meegelopen denkt wel na over de manier een paard behandeld hoort te worden en wat in mijn ogen de minimale behoeftes zijn. En juist met nadenken, laten zien en voelen hoe paarden in elkaar steken, daar leer zo iemand nog het meeste van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:29

eppie38 schreef:

Nee niet automatisch; aanranding is relatief beter dan verkrachting. Nog steeds niet goed. Toch?

Een uur per dag uit het toilet de wei op is beter dan alleen een half uur de dressuurbak in, maar niet goed.

Citaat:
De paarden boeit het al sowiezo niet, als zij maar verzorgd worden zal het hun aan hun prachtige billen roesten wie ze verzorgd.

Hetgeen alleen maar duidt op geestelijk armoede. Mogelijk op de fysieke omstandigheden.
Dat weinig beter is dan niets.

@Avaluna; +:)+

Jouw paarden maakt het wél wat uit wíe wat wil.
Die van mij vinden aandacht van degenen die voor hen belangrijk is belangrijk. Vinden aandacht van anderen ongewenste intimiteit.

Weer terug naar Eppie en aanranding:
Fysieke aandacht van je partner is WOW, diezelfde aandacht van een vreemde??? Zelfs als je niet monogaam bent, is het niet hetzelfde en is vrijwilligheid de basis :D

hc

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:29

Zammie als je het zo brengt tja dan begrijp ik het wel.
EEn paard kopen en vervolgens in de schuur pakeren als een scooter en hopen dat er iemand langskomt die hem of haar verzorgd?
Nee dat kan niet maar toch hoeveel mensen zijn er die het zo doen?
Ik ken er eigenlijk geen.
Ken ontzettend veel mensen met paarden, ook die paarden op de manege hebben omdat ze zelf geen ruimte hebben en echt iedereen is gewoon ontzettend betrokken bij zijn paard.
Bijrijdsters worden toch vaak gevraagd om de kosten te delen is dat is logisch want kost gewoon een vermogen.
Laatst bijgewerkt door eppie38 op 25-08-09 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:35

Huertecilla schreef:
eppie38 schreef:

Nee niet automatisch; aanranding is relatief beter dan verkrachting. Nog steeds niet goed. Toch?

Een uur per dag uit het toilet de wei op is beter dan alleen een half uur de dressuurbak in, maar niet goed.

Citaat:

Hetgeen alleen maar duidt op geestelijk armoede. Mogelijk op de fysieke omstandigheden.
Dat weinig beter is dan niets.

@Avaluna; +:)+

Jouw paarden maakt het wél wat uit wíe wat wil.
Die van mij vinden aandacht van degenen die voor hen belangrijk is belangrijk. Vinden aandacht van anderen ongewenste intimiteit.

Weer terug naar Eppie en aanranding:
Fysieke aandacht van je partner is WOW, diezelfde aandacht van een vreemde??? Zelfs als je niet monogaam bent, is het niet hetzelfde en is vrijwilligheid de basis :D

hc

Als je de aandacht die je aan je partner geeft vergelijkt met de aandacht die je aan je paarden geeft, verteld mij dat alleen dat we echt niet op de zelfde golflengte zitten Hc

Eppie en aanranding?
Geestelijke armoede?
Ongewenste intimiteiten?
Monogaam?

Sorry meid kan het gesprek niet meer volgen, wil dit eigenlijk niet eens meer volgen en ga hier echt niet meer op verder.
Als ik jou geen mening mag geven zonder dat je mijn naam direct in verband brengt met aanranding enz lijkt het me beter dat we uitgesproken zijn.
Wel jammer want weet zeker dat je best kennis van paarden hebt maar gewoon niet op een gezonde manier met mensen om kunt gaan.
Gelieve geen pb's meer het is wel duidelijk zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:38

eppie38 schreef:
Gelieve geen pb's meer het is wel duidelijk zo.

Huh???

Welke pb?

Je hallucineert.

Gelieve geen onwaarheden te schrijven of suggereren.

hc

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:42

eppie38 schreef:
EEn paard kopen en vervolgens in de schuur pakeren als een scooter en hopen dat er iemand langskomt die hem of haar verzorgd?
Ken ontzettend veel mensen met paarden, ook die paarden op de manege hebben omdat ze zelf geen ruimte hebben en echt iedereen is gewoon ontzettend betrokken bij zijn paard.
Bijrijdsters worden toch vaak gevraagd om de kosten te delen is dat is logisch want kost gewoon een vermogen.

Hier in mijn directe omgeving zitten er wel een paar die op zo'n manier paarden houden. Mijn directe buurman heeft een merrie met veulen. Paardjes mogen maar liefst 2 uur per dag op de wei. Voor de rest staan ze in een veel te kleine stal. Veulen heeft een behoorlijke groeiachterstand.
Achterburen waar de paarden helemaal niet buiten komen. Alleen uit de stal om bereden te worden. Dus helaas voorbeelden te over...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:44

hc, als paard zelf duidelijk laat merken, dat het blij is om bijrijdster te zien en er in volle galop aankomt, omdat zij er is, en zij komt echt meestal om te rijden hoor. Dan kan ik niet over verkrachting praten, eerder over liefde!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:44

eppie38 schreef:
Als je de aandacht die je aan je partner geeft vergelijkt met de aandacht die je aan je paarden geeft, verteld mij dat alleen dat we echt niet op de zelfde golflengte zitten Hc

Dat was mij al duidelijk.

Voor paarden is het ontwikkelen van betekenisvolle relaties van cruciale invloed op hun niveau van welzijn.
Het relatie netwerk van een groep paarden is hoofdzakelik op het verlene van gúnsten gebaseerd; het is vooral een vriendschapsnetwerk.
Als ruiter wil ik dat zij wat voor mij doen. Dus?? Investeer ik in een in hún perceptie betekenisvolle relatie :)*

Dat aspect van de relatie met mijn partner is niet fundamenteel anders.
Je krijgt wat je beloont. Thuis en in de wei.

Bezoek gerust mijn site http://www.huertecilla.net voor wat meer uitleg. Deze is voor een breed (nu ja, bredér) publiek opgezet.

hc

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:45

Ik kan hier zelf 2 antwoorden op geven waar ik zelf allebei mee te maken heb gehad.
Eerste situatie: ik heb een bijrijpaard gehad. De eigenaresse had 4(!) paarden staan. Ze had zelf geeneens tijd om fatsoenlijk voor 1 paard te zorgen dus ze zocht meerderde bijrijders die na een bedrag van € 100 per maand 2 x per week door een slechte bak mochten hobbelen. Omdat de paarden niet of nauwelijks verkeersmak waren, konden we er niet lekker mee naar buiten, dus alleen rondjes door de bak. De eigenaresse zelf heb ik zelden tot nooit gezien op stal en al helemaal niet op een van haar paarden. Dan zeg ik, verkoop lekker de hele boel, waarom heb je dan in godsnaam 4 paarden staan?!

Huidige situatie: de eigenaresse van mijn huidige bijrijpaard heeft een ongeluk gehad waardoor ze niet meer kan rijden. Haar paarden zijn haar alles en die doet ze voor geen goud weg! Met haar fjord gaat ze nog wel eens een rondje maken met de kar en ze klimt heel af en toe nog op haar tuigermerrie maar verder worden de paarden gereden door bijrijders. Tegen een relatief laag bedrag heb ik minimaal 2 x per week (vaak meer dagen) een paard tot mijn beschikking wat ik op dat moment als mijn eigen paard mag zien. Ik mag er dan ook, tot op zekere hoogte natuurlijk, alles mee doen. In zo'n situatie zeg ik: Perfecte oplossing, ik heb niet de tijd en financiën om fulltime voor een paard te zorgen en zij hoeft haar paarden niet weg te doen.

Het hangt dus heel erg van de situatie af wat mij betreft.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:48

Zammie schreef:
eppie38 schreef:

Hier in mijn directe omgeving zitten er wel een paar die op zo'n manier paarden houden. Mijn directe buurman heeft een merrie met veulen. Paardjes mogen maar liefst 2 uur per dag op de wei. Voor de rest staan ze in een veel te kleine stal. Veulen heeft een behoorlijke groeiachterstand.
Achterburen waar de paarden helemaal niet buiten komen. Alleen uit de stal om bereden te worden. Dus helaas voorbeelden te over...

Tuurlijk ze zijn er zeker, hoog tijd dat die mensen dan eens een bijrijdster nemen ;)
Groeiachterstand klinkt zorgelijk zeg, heb je al eens geprobeer die mensen er op aan te spreken?
Zal moeilijk zijn begrijp ik want niet iedereen zit er op te wachten natuurlijk, tja jammer dat sommige mensen paarden moeten houden en er vervolgens niet naar om kijken, terwijl heel veel mensen er echt heel veel voor over hebben om en paard te hebben, echt jammer.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:51

Huertecilla schreef:
eppie38 schreef:

Dat was mij al duidelijk.

Voor paarden is het ontwikkelen van betekenisvolle relaties van cruciale invloed op hun niveau van welzijn.
Het relatie netwerk van een groep paarden is hoofdzakelik op het verlene van gúnsten gebaseerd; het is vooral een vriendschapsnetwerk.
Als ruiter wil ik dat zij wat voor mij doen. Dus?? Investeer ik in een in hún perceptie betekenisvolle relatie :)*

Dat aspect van de relatie met mijn partner is niet fundamenteel anders.
Je krijgt wat je beloont. Thuis en in de wei.

Bezoek gerust mijn site http://www.huertecilla.net voor wat meer uitleg. Deze is voor een breed (nu ja, bredér) publiek opgezet.

hc

Hc uit beleefdheid zal ik je antwoord terug geven.
Vind jou site prachtig, had ik tijdje geleden al gezien.
De manier waarop je je paarden houdt vindt ik ook geweldig.
Wens je ontzettend veel plezier met je dieren maar wil er verder liever niet op ingaan allemaal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:56

Net doorgelezen, en hc slaat weer eens de spijker op zijn kop.
Het gaat niet om wat beter of slechter is, maar wat echt goed is, het beste is, en daar moeten we in feite naar streven.

Hier is wel een extreem voorbeeld, drie paarden, 6 ruiters, zo gaat het er bij ons aan toe haha. De een rijd bijna nooit, de ander wat regelmatiger. Paarden staan met zijn drieen in de wei, een beetje dressuren op B, mischien L niveau, af en toe een buitenritje, wat springen, meer word er niet van ze verwacht, en dat zou ook niet reeël zijn natuurlijk. Paarden krijgen voldoende aandacht op deze manier, ook van elkaar. Arbeid is gewoon een leuk uitstapje. :)

Ik denk dus dat een bijrijder, of meerde, echt niet zo'n ramp is, als je maar reeël bent, en goed overlegd.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:59

Miss_Malfoy daar ben ik eht met je eens !

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:00

Nou, mijn buren heb ik bewust "afstand" van genomen. Die zeggen, (heb een paar pogingen gedaan in het verleden) en nu zet ik letterlijk neer wat ze hebben gezegd, toen ik 1 van hun paarden gigantisch veel zand naar binnen zag werken in de wei en ze daarvoor wilde waarschuwen: als ze maar voor mij aangaan. Nou, dat doen ze daar inderdaad of ze zijn alweer weg, omdat het paard onhandelbaar is. Ik steek geen tijd en energie meer in deze mensen. Is een soort mens die ik liever zie gaan als komen en gelukkig hebben ze de boel te koop staan, dus hopelijk in de toekomst wel normale mensen als buren...

Ik stop dus liever mijn energie in mensen die zich wel willen verdiepen in het paard. Hier komt echt niet iedereen bij mij in de stal hoor! Je wilt niet weten, hoeveel ik al heb "weggestuurd" omdat ik aan de paarden duidelijk al merkte dat deze persoon het niet zou worden. Heb ook iemand na een tijdje "weggestuurd', omdat deze persoon erg scheef op het paard zat en niet zonder zadel, danwel stijgbeugels wilde/durfde te rijden en ik op dat moment (ondanks dat het paard duidelijk wel een band met haar had) voor mijn paard gekozen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:14

Miss_Malfoy schreef:
Net doorgelezen, en hc slaat weer eens de spijker op zijn kop.
Het gaat niet om wat beter of slechter is, maar wat echt goed is, het beste is, en daar moeten we in feite naar streven.

Hier is wel een extreem voorbeeld, drie paarden, 6 ruiters, zo gaat het er bij ons aan toe haha. De een rijd bijna nooit, de ander wat regelmatiger. Paarden staan met zijn drieen in de wei, een beetje dressuren op B, mischien L niveau, af en toe een buitenritje, wat springen, meer word er niet van ze verwacht, en dat zou ook niet reeël zijn natuurlijk. Paarden krijgen voldoende aandacht op deze manier, ook van elkaar. Arbeid is gewoon een leuk uitstapje. :)

Ik denk dus dat een bijrijder, of meerde, echt niet zo'n ramp is, als je maar reeël bent, en goed overlegd.

Ja ben ik zeker met je eens.
Ik vind ook als je dieren houdt dat alleen het beste goed genoeg is.
Het zit hem niet altijd in het rijden, heb hier bv mini's staan kan daar moeilijk van verwachten dat we hog in de dresuur eindigen, noem maar wat.
Wat vooral belangrijk is, is dat ieder paard zijn eigen persoonlijk heid heeft dus wat goed is voor de een is soms slecht voor de andere.
Je paard op waarde inschatten (zijn karakter leren kennen dus) dat is belangrijk, allleen als je jezelf al zo verdiept in je dier wil zeggen dat je om hem geeft en wil dat hij of zij gelukkig is.

Mag ik klein voorbeeld noemen.
Ik heb hier op stal een voormalig sportpaard staan, kan geweldig springen maar helaas heeft zijn vorige baasje verzuimt om eens goed te kijken waarom hij toch niet meeer aan de teugel wilde lopen.
Hij heeft een behoorlijke tijd rondgelopen met een verschoven nekwervel.
Heb hem voor een appel en een ei gekocht, hij is tijdje onder behandling geweest van iemand waarvan ik de naam niet zonder spelfouten op kan schrijven.
Hij is weer helemaal oke alleen het aan de teugel lopen herinnerd hem aan iets dat hij liever wil vergeten.
Nu rijden we western samen, tenminste, westernhoofdstel erop met gewoon bitje, westernzadel erop en hij loopt geweldig en vindt het fijn, zolang hij die dressuuroefeningen maar niet meer hoeft te doen.
En soms als hij joel is, gaat hij inknikken met zijn hals, hoofd op zijn bort, staart omhoog en danst onder me weg (meestal als knappe merries toe staan te kijken)
Springen vindt hij nog steeds te gek dus doen we ook maar wel zonder dwang en vaak moet ik hem afremmen omdat ik merk dat hij dat zelf ook geweldig vindt, zolang ik de teugels soepel houdt.

Wat me verder wel opvalt is toch ook wel dat veel mensen hun paard te kort doen door te weinig kennis, ze willen wel maar weten vaak niet hoe.
Krijg hier heel vaak mensen die hun paard hier willen stallen en soms denk ik wel waarom niet, ruimte zat maar als ik dan verhalen hoor, altijd manege gereden, nooit eigen paard gehad, eindelijk een paard zonder goede begeleiding en toch klikt het allemaal niet, hij had zon mooie kleur ken je dat.
Maar dat is niet met opzet of slecht bedoeld.
Gelukkig hebben de mensen die ik ken (vrienden) het beste voor met hun paard maar dat het ook wel eens anders gaat, zie onderschrift over Billy, geen opzet en met de beste bedoelingen toch maar dt is wat ik bedoel met vaak willen ze wel maar te weinig kennis van paarden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:24

Haha nou ik vat gewoon samen wat hc zegt hoor. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:47

Miss_Malfoy schreef:
Haha nou ik vat gewoon samen wat hc zegt hoor. :)

;)

Als het niet is wát ik schrijf, is het de manier waarop, wat men méént wat ik bedoél, wat er tussen de regels door geproefd wordt, kom ik van Mars en tot slot is het dat ík het schrijf *D

Maakt niet uit, want het prikkelt blijkbaar de hersencellen en dát is *\o/*

Ondertussen net als Avaluna in eigenbelang blijmoedig op de uitkijk naar een compatibel, duurzaam bijrijdster *D

hc (instructeur boodschappendressuur)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:55

Tis toch mooi dat deze constructie bestaat. Iemand die geen tijd, geld heeft voor een eigen paardje kan toch een paard rijden en verzorgen. (met alle respect voor manege's/manegepaarden) De eigenaren ook blij want die kunnen daardoor wat extra tijd vrij maken voor hun gezin en er zeker van zijn dat het paard niet verwaarloost wordt.