Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snoevie schreef:gold dat alleen voor manegeruiters of ook priveruiters?
en tja er zijn een hoop middelen waar misbruik van gemaakt word,dan zou overal een vergunning voor verdiend moeten worden

Nessie schreef:Goldy ga ik mee naar het M1. Ik train zonder sporen en zonder zweep, niet omdat ik mijn benen niet stil kan houden, maar omdat ik sporen niet nodig vind. Op wedstrijd vanaf het M1 heb ik wel gewoon sporen, en geen schijnsporen, want ze kan er wel tegen.
Wolder rijd ik ook niet met sporen, hij is nog jong en reageert goed op mijn beenhulpen. Ik heb wel een zweepje erbij.
Leeftijd heeft er niets mee te maken DebjeDopje schreef:Nessie schreef:Goldy ga ik mee naar het M1. Ik train zonder sporen en zonder zweep, niet omdat ik mijn benen niet stil kan houden, maar omdat ik sporen niet nodig vind. Op wedstrijd vanaf het M1 heb ik wel gewoon sporen, en geen schijnsporen, want ze kan er wel tegen.
Wolder rijd ik ook niet met sporen, hij is nog jong en reageert goed op mijn beenhulpen. Ik heb wel een zweepje erbij.
dat is alleen maar goed dat een jong paard zonders sporen gereden wordt, anders wordt hij (toch?) gelijk doof voor je been