Marij schreef:Weet je, ik zie in bovenstaande het nut niet helemaal...
En 13 jarige en een 19 jarige die ruzie aan t maken zijn wat lastig is en wat niet...
Ieder heeft op die leeftijd zn eigen ervaring, zn eigen beleving. Wat voor een 13 jarig nog heel moeilijk is/ kan zijn, is voor een 19 jarige mss makkelijker. En wat een 19 jarige moeilijk vind, is voor een 25 jarige mss minder moeilijk.
Zoiets hangt allemaal af van ontwikkeling, ervaring, opvoeding, etc.
Heb gewoon respect voor elkaar en doe gewoon niet zo moeilijk.
Ik kan best snappen dat een pony die heel fanatiek en een apartig karakter heeft, moeilijker is voor een 13 jarige als voor iemand die ouder is. Maar dat heeft gewoon te maken met talent, ervaring, motoriek en ontwikkeling.
Dus hou het gewoon gezellig en respecteer van elkaar dat wat de een moeilijk vind voor de ander makkelijker is.
We zijn via PB verder gegaan en hebben een heel gezellig gesprek gehad. Niet zo snel oordelen/veroordelen
Ik snap nu wat zij bedoelt, en zij snapt wat ik bedoel. Misschien ging het niet om "wat lastig is" maar probeerde we er beide achter te komen wat er echt bedoelt werd?
Bekijk het ook eens van de positieve kant. Geryon en ik snappen nu nl van elkaar wat we bedoelde.
Ik wil wel eens grover overkomen dan ik bedoel. Maar dat was dus echt niet mijn bedoeling. Ik wilde gewoon duidelijk weten wat ze bedoelde.
We moesten elkaar alleen nog begrijpen
Ach, ik ben niet zo goed in mezelf duidelijk maken en jij (naar eigen zeggen) ook niet dus
Dus eigenlijk hangt het allemaal een beetje in elkaar 
Bij elk paard dat ik rijd/gereden heb, heb ik aan het begin hulp gehad met alle knopjes vinden etc.