Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:12

jibbele schreef:
danieke94: knap van je als je hem kunt straffen op het moment dat hij steigerd.

ja daar gaat dit topic toch ook over als een paard steigerd dat je hem op dat moment een tik tussen de oren geeft ?? ik heb zo veel paarden recht moeten rijden het is gewoon de timing Knipoog dus ja dat kan !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:14

berpie schreef:
Waarom zou ik op jou paard willen zitten?

0mdat jij het misschien wel voor elkaar krijgt dat hij zich netjes gedraagd

gerenommeerde ruiters lukte het niet Lachen en lukt het nog steeds niet..........

maar jij weet wel met de mijne om te gaan Lachen Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:14

suleilitha schreef:
Slap verhaal??????
Ik heb wel meer slappe verhalen gelezen Haha!
Een paard met slechte pezen en pijpen én een vergevorderde spat met rust genezen, bijvoorbeeld Boos!
Er zijn verder paarden zat, die mak zijn geaaid in plaats van mak getraind, die op het juiste moment zijn gebaat bij een gerichte mep.
Als je paard zijn hoofd stoot in de trailer is óf je trailer te klein óf je hebt je paard niet goed vastgezet Knipoog

Jibbele. Al straf jij je paard enkele seconden nadat ie wat heeft uitgevreten, dan ben je alsnog te laat met straffen en haal je nergens het recht vandaan om te straffen. Als je te laat bent met straffen en niet meer lief tegen je paard kan zijn, moet je je paard verkopen. Hard maar waar.

O slaat dat op Lotus?
Ben je er bij geweest, want als Lotus slechte pezen heeft heb ik zeker iets gemist, maar heb je me weer gevonden?
Hoezo je mag hier niet op de man spelen?
Maar voor jou gemoedrust, Lotus staat lekker teeten in haar welverdiende box, heeft geen spat (mevrouw doolittle)geen slechte pezen enz, kom maar eens langs voordat je weer uithaalt, kun je meteigen ogenzien hoe fijn he met haar gaat, maar boeit je niet veel liever haal je me hier door de stront heen, nou wees er gelukkig mee, kun je zeker weer fijn slapen vanavond,
JOEPIE weer weer iemand door de stront heen gehaald, stakker

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:15

Tuurlijk kan je een paard straffen op het moment dat hij steigert, waarom zou je dat niet kunnen?
Het draait in het geval van tik op hoofd gewoon om timing.
Hem een tik op zijn kop geven op het moment dat hij alweer met 4 hoefjes op de grond staat is zinloos dan snap je het hele concept en de beredenering niet van de tik op het hoofd geven.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:18

KiWiKo schreef:
berpie schreef:
Waarom zou ik op jou paard willen zitten?

0mdat jij het misschien wel voor elkaar krijgt dat hij zich netjes gedraagd

gerenommeerde ruiters lukte het niet Lachen en lukt het nog steeds niet..........

maar jij weet wel met de mijne om te gaan Lachen Lachen

Ja denk het wel!
Niet verkeerd bedoelt maar kan goed met paarden omgaan, steigeren, geen probleem, mijn aanpak is, als je dan toch zo graag wil dan zal je gaan ook, werkt altijd, word ook wel gelanceerd hoor maar stap er lachend weer op (even er van uitgaan dat dat kan natuurlijk
) Een paard heeft een eigen karakter, net als ik en je moet elkaar halfwege komen.
Het kan me echt niet vals of kwaad genoeg zijn, kom maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:20

Je gaat te ver Berpie, je gaat veel en veel te ver nu........... ik ben niet gek, ik heb genoeg gezien......

Maar we gaan terug naar topic, notoire steigeraars corrigeren is geen kinderspel en wel degelijk te verhelpen met een goed gemikte mep. Als je maar weet hoe, wat en wanneer.

tuurlijk heeft Lotus nu nergens last van, die heeft boxrust, maar zodra je haar hoe licht dan ook, weer aan het werk zet, zal ze weer problemen krijgen. Spat, voos beenwerk en een niet goede stand van de benen plus dat ze is versleten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:21

Jullie hebben allemaal heel wat meningen en weten het allemaal super goed.

Maar als je zoiets mee maakt gaat het toch even wat anders dan dan je vooraf kunt bedenken.

Het was een kwestie van seconden voor ik weer was opgestaan en bij hem was zover was hij nog niet, niks getrut dus.
Nogmaals ik laat me niet aanvallen door mijn eigen knol!
En als ik hem gelijk had kunnen afstraffen dan had ik dat gedaan. Het heeft totaal niks met mijn frustratie te maken maar als ik hem niet zou afstraffen dan zou hij het de volgende keer weer gedaan hebben. En DAT heeft hij dus nooit meer gedaan.
En verkopen omdat hij die streken uithaald, dat deed ik niet.
Ik ben daarna weer opgestapt en verder gereden.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:22

suleilitha schreef:
Je gaat te ver Berpie, je gaat veel en veel te ver nu........... ik ben niet gek, ik heb genoeg gezien......

Maar we gaan terug naar topic, notoire steigeraars corrigeren is geen kinderspel en wel degelijk te verhelpen met een goed gemikte mep. Als je maar weet hoe, wat en wanneer.

tuurlijk heeft Lotus nu nergens last van, die heeft boxrust, maar zodra je haar hoe licht dan ook, weer aan het werk zet, zal ze weer problemen krijgen. Spat, voos beenwerk en een niet goede stand van de benen plus dat ze is versleten.

Jij begon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:23

Jibbele, been there and done that. Inkomen is prima maar niet luttele minuten later.

Specials

@ Berpie ; Je haalt nu eigenlijk jezelf door de stront hoor want dr word nergens de naam lotus genoemt, Dus als jij geen namen had genoemt had ik niet eens geweten waar het over ging. Maar dat terzijde,

K heb mijn paard ook weleens met de zweep tussen dr oren geslagen hoor, En 3 keer raden ze leeft nog steeds en is nog steeds niet kop schuw. Het zijn geen goudvissen hoor , Paarden kunnen meer hebben dan de meesten hier denken.
Mn paard is 1.82 m en k heb super veel problemen met dr gewoon omdat ze dr paarden verstand afentoe niet op een rijtje lijkt te hebben. Het meeste is opgelost maar in het begin zat ik echt met me handen in het haar en heb ik dr wel eens een knal gegeven, Ze is dr echt niet slechter van geworden hoor. Als je het op het juiste moment doet of op het juiste moment ingrijpt kan het een hoop uithalen. K wil niet zeggen dat ik me paard altijd tussen de oren sla als ze steigerd maar het is wel eens voor gekomen.

__Nathalie__

berpie schreef:
Ja denk het wel!
Niet verkeerd bedoelt maar kan goed met paarden omgaan, steigeren, geen probleem, mijn aanpak is, als je dan toch zo graag wil dan zal je gaan ook, werkt altijd, word ook wel gelanceerd hoor maar stap er lachend weer op (even er van uitgaan dat dat kan natuurlijk
) Een paard heeft een eigen karakter, net als ik en je moet elkaar halfwege komen.

Tot je met paard en al achter over tegen de omheining flikkert en tussen het paard en de omheining ligt en opgehaald moet worden door de ambulance.
En dan maar hopen dat je geen blijvend letsel opgelopen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:24

Citaat:
Jij begon

Ik heb al gezegd on topic te gaan en ga verder niet met je in discussie over het aanhouden van wrakvee wat beter af was geweest met een genadeschot Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:25

jibbele schreef:

Maar als je zoiets mee maakt gaat het toch even wat anders dan dan je vooraf kunt bedenken.

Het was een kwestie van seconden voor ik weer was opgestaan en bij hem was zover was hij nog niet, niks getrut dus.
En als ik hem gelijk had kunnen afstraffen dan had ik dat gedaan. Het heeft totaal niks met mijn frustratie te maken maar als ik hem niet zou afstraffen dan zou hij het de volgende keer weer gedaan hebben. En DAT heeft hij dus nooit meer gedaan.

Met alle rspect voor jou meis (heb jet voor je opgenomen lees maar terug)
Als jou gevoel zegt meppen moet je dat gewoon doen klaar, aangevallen worden dooreen paard is levensgevaarlijk, heb er dode bij zxien vallen, zelfs dit jaar nog. (of nou eigenlijk vorig jaar)
Je hoeft hier geen verantwoording af te leggen en was ook niet op jou gericht.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:27

jibbele schreef:

dat is een kwestie van ervaring de eerste keer ben je overdonderd ( en ik dacht alleen handen naar voren voeten uit de beugels !) maar de 2de keer dan ben je er op voor bereid en kun je sneller handelen en dus een flinke mep geven. en je vertelde dat je paard heel vaak steigerde ! dan had je daar al op voorbereid kunnen zijn !. beetje dom dat je wacht totdat je eraf valt ( of in ieder geval misgaat) en daarna gewoon je frustraties africht op em ! ja als je wou zou je hem meteen slaan maar dat lukt niet dat is dan nog geen reden om dat daarna te doen !

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:27

suleilitha schreef:
Citaat:
Jij begon

Ik heb al gezegd on topic te gaan en ga verder niet met je in discussie over het aanhouden van wrakvee wat beter af was geweest met een genadeschot Knipoog

Jij begon, en hoe durf je Lotus wrakvee te noemen, je bent zielig maar dat wist je al.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:29

berpie schreef:
KiWiKo schreef:
Ja denk het wel!

schat........... wanneer wil je Lachen Lachen en ik zorg dat het voor elkaar komt........... wel eerst een contract tekenen waarin je mijn vrijwaard

ik wil het jou wel zien doen Lachen

ik heb mensen af zien stappen die tegen me zeiden "hier ga ik nooit meer op!!!"

ik heb geen problemen gehad met het paard, ik ga er nu niet meer op want ik ben niet snel genoeg......... maar ik heb het dier 2 jaar gereden met veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:30

Lotus ís wrakvee, spat en slechte pijpen is geen conditie om een paard in leven te houden. Of je het nou leuk vindt of niet. Ik vind het voor het dier diep triest dat ze moet blijven leven maar ik heb al eerder gezegd dat we on topic moeten blijven en dat wil ik graag blijven doen, alleen jij niet. Verder ben ik niet zielig, ik mankeer niks aan mijn benen en heb nergens last van dus is er geen reden om mij te euthanaseren. Lotus ís wrakvee, dat heeft zelfs haar dierenarts gezegd alleen de enige die daar niet aan wil ben jij.....
Maar nu hier niet verder over Lotus. Verder hoef je mij niet persoonlijk aan te vallen, lijkt me.

Maar om toch nog even in te haken op het probleem, ja een paard met vergevorderde spat en zwakke onderbenen kan ook steigeren, uit protest en dan is slaan out of the question. Uit het lijden verlossen is dan stukken humaner namelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:32

danieke94 schreef:
jibbele schreef:

dat is een kwestie van ervaring de eerste keer ben je overdonderd ( en ik dacht alleen handen naar voren voeten uit de beugels !) maar de 2de keer dan ben je er op voor bereid en kun je sneller handelen en dus een flinke mep geven. en je vertelde dat je paard heel vaak steigerde ! dan had je daar al op voorbereid kunnen zijn !. beetje dom dat je wacht totdat je eraf valt ( of in ieder geval misgaat) en daarna gewoon je frustraties africht op em ! ja als je wou zou je hem meteen slaan maar dat lukt niet dat is dan nog geen reden om dat daarna te doen !

weet je, ik werd bang van dat steigeren en dacht alleen maar aan het blijven zitten en niet aan slaan.
op het moment dat hij met vier benen op de grond stond ging ik gewoon weer verder, gewoon negeren.
Tot het moment dat ik er naast lag en hem op me af zie rennen, en allemaal hoeven voelde.
Moedeloos werd ik ervan, van dat steigeren maar geen frustratie.

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:34

berpie schreef:
jibbele schreef:

Met alle rspect voor jou meis (heb jet voor je opgenomen lees maar terug)
Als jou gevoel zegt meppen moet je dat gewoon doen klaar, aangevallen worden dooreen paard is levensgevaarlijk, heb er dode bij zxien vallen, zelfs dit jaar nog. (of nou eigenlijk vorig jaar)
Je hoeft hier geen verantwoording af te leggen en was ook niet op jou gericht.

ja weet ik, dank je wel.

KiWiKo

jibbele schreef:

hou nou to h op!!!!

je ,komt in VOORDAT je op de grond zit........... als je eenmaal op de grond zit ben je altijd te laat...........

en ik heb echt moeite met mensen die denken dat een paard dan nog gestrafd moet worden........

en ik zeg het nogmaals............en ik hoop dat je ervan leert....... dierenmishandeling!

en dat zeg ik, ik die door een groot deel van bokt uitgekotst word omdat ik er een eind hout bij pak indien nodig!

kan je bij jezelf gaan denken............. denk ik

berpie

suleilitha schreef:
Lotus ís wrakvee, spat en slechte pijpen is geen conditie om een paard in leven te houden. Of je het nou leuk vindt of niet. Ik vind het voor het dier diep triest dat ze moet blijven leven maar ik heb al eerder gezegd dat we on topic moeten blijven en dat wil ik graag blijven doen, alleen jij niet. Verder ben ik niet zielig, ik mankeer niks aan mijn benen en heb nergens last van dus is er geen reden om mij te euthanaseren. Lotus ís wrakvee, dat heeft zelfs haar dierenarts gezegd alleen de enige die daar niet aan wil ben jij.....
Maar nu hier niet verder over Lotus. Verder hoef je mij niet persoonlijk aan te vallen, lijkt me.

Kind je hebt Lotus nog nooit gezien dus waar heb je het over, zeker een zusje van Char, in dat geval jun je meschien een reading???????
Ach mens laat me gewoon met rust en vooral Lotus die je nog nooit gezien, gehoord of gesproken hebt, erg zielig hier je gram halen overde rug van een paard.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:35

als je bang bent daarvoor heb je dan denk ik niet het juiste paard, maar dat moet je zelf weten ik vind alleen dat je op het juiste moment en niet daarna moet straffen. @ jibbele

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:42

Nogmaals na dat gebeuren heeft hij me nooit meer na getrapt en daar ging het mij om.

Het is daarna eigenlijk veel beter gegaan, ik had hem toen net twee maanden. Ik ben dan ook blij dat ik doorgezet heb.

hij is 5 jaar bij mij geweest daarna werd hij ziek, hij had kanker en is vorig jaar overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:43

Het is ook erg zielig jezelf op te werpen als Messias over de rug van een paard, en verder hoef ik geen Char te zijn om vanaf een duidelijke foto beengebreken te kunnen constateren maar ik heb je al eerder verzocht niet je gram hier te halen en verder ga ik daar zowiezo niet in mee, gezien de laster van enkelen aan het adres van een gerenommeerde manege met gerenommeerde dierenartsen. Ik laat me dus ook niet voor zielig uitmaken en al helemaal niet voor kind, want ik ben zelfs nog enige jaartjes ouder dan jij, Berpie. Ik verzoek je dan ook nogmaals om je gram over het "redden" van een mank slachtpaard niet in dit topic te doen en verder wil ik alleen maar stellen dat een paard ook van pijn en ellende rare sprongen kan uithalen maar als je een beetje oog en gevoel voor peerden hebt, zie je dat zo. Jammer dat er nog mensen zijn die daar oogkleppen voor hebben.
Een paard met gedragsproblemen kan chronisch pijn hebben en als je een dergelijk dier laat leven tegen wil en dank ben je alleen in eigenbelang bezig.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:44

Zwak om een paard voor zijn angst te straffen. Gebeurt helaas maar al te veel.