1/. Dit paard gaat in draf.
2/. Diagonale benen paren zijn: LV-RA en RV-LA
3/. Het paard steunt hier op LV been, met nog buiging in kootgewricht. Het bijbehorende diagonale achterbeen RA steunt niet meer volledig, de toon van de RA hoef raakt de grond.
4/. in de beweging zijn LV en RA niet synchroon (volledig gelijk bewegend) in de steunfase.
5/. Diagonaal benenpaar RV-LA, beiden van de grond.
6/. RV toon iets meer omlaag, dan RA
7/. het merendeel van de massa wordt gedragen door LV been, het dragen RA valt of is al weg
8/. LA probeert dit op te vangen, door versneld en meer naar voren te komen, omdat het paard niet op LV kan blijven steunen
9/. omdat het paard LA gaat ondersteunen, komt RV minder naar voren. Dit been gaat nog iets naar
voren voordat het de grond raakt.
10/. linkerzijde is de bewegingsafwikkeling in draf niet zuiver: LV zit in de weg van LA, normaal is LV vertrokken als LA op de grond komt, gelijktijdig kan LA en LV nooit op dezelfde plek van de grond steunen.
11/. het paard is - op dit moment - niet volledig in balans, dus niet volledig los en soepel in het lijf en/of ad. 12.
12/. je zit iets schuin (tikkeltje scheef opzij naar rechts) op het paard. Omdat je beugels niet echt laag hangen, is de kans groot dat je met je zitbeenknobbel links (dus aan de andere kant) het paard belast. Dat kan verklaren waarom LA-LV elkaar iets in de weg zit.
Dit paard heeft voldoende ruimte en buigingsmogelijkheden in het lijf.
Door ad. 12. kan de balans verstoord raken. Ik kan niet aangeven of het daardoor ook gebeurt. Je zou dan een foto van hetzelfde moment recht achter het paard moeten hebben, of het paard gewoon in real life onder de ruiter moeten zien.
Ik zou me er niet druk om maken.
Mooi paard, mooie combinatie.