Ailill schreef:Als je bang bent om op een paard te stappen, of je bent van mening dat je hulpteugels nodig hebt, moet je imo niet op dat paard stappen. Je verdient bij mij meer respect door te zeggen too much, dan door er van alles aan te hangen en het zo 'op te lossen'.
Ben ik niet met je eens. Als dat nou net even helpt om het vertrouwen wel te krijgen? Om haar angst te overwinnen? Daar kun jij vanalles van vinden en dat veroordelen. En als ik zie wat het eindresultaat met al die jonge paarden is die zij rijdt, dan heeft zij toch wel een dik voordeel van de twijfel. En ze zegt zelf ook niet de allergrootste held te zijn.Maar zij heeft toch de ballen om ondanks haar angst er op te gaan zitten. Nou, als dit nu voor haar een manier is waarop het wel werkt? En dat haar man ze aan de hand neemt? Who cares? Dit werkt voor hun en zij levert uiteindelijk hoe dan ook goed werk af met die jonge paarden gezien de vele resultaten en mooie beelden die er zijn van haar rijden. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.
Ailill schreef:Deze amazone weet heel goed dat het meeste geld in de (jonge) hengsten zit, dan moet je ook niet gaan miepen als je dat niet durft.
Het zou pas dom van haar zijn als zij niet haar gevoel zou volgen, niet de voor haar werkende aanpak zou kiezen omdat er mensen zijn op bokt die zeggen dat ze niet mag miepen
Ailill schreef:Als het waar is dat ze te bang is om de paarden aan de hand te begeleiden, dan moet ze gewoon niet meer rijden.
Maar wie ben jij om dat te bepalen? Ze heeft goede omstandigheden, een vent die de paarden begeleidt en als ze er op zit dan heeft ze alles onder controle. Het rijden gaat haar super af. Dus waarom zou zij niet mogen rijden omdat ze geen zin heeft om met een maaiende stuiterende dekhengst te wandelen?