Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maranba

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:34

daar had ik hem geopend maar die werd gelijk gesloten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:37

Op HK dus?
Vervelend, maar ja. Ik hou er persoonlijk niet zo van om in een topic te duiken dat al 4 delen heeft (en dus ook een 'hecht groepje' heeft :) )

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:37

Ik rijd nu juist geen paard omdat ik het niet rieel vind tegenover het paard.
Ik weeg over de 100 op het moment. en ik ben dan ook streng aan het afvallen.

Ik vind het niet rieel voor het paard omdat ik zo graag wil rijden. om met mijn zwaargewicht op een paard te klimmen.
Daarom is het juist een stok achter de deur om af te vallen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:42

Dhani schreef:
Ik rijd nu juist geen paard omdat ik het niet rieel vind tegenover het paard.
Ik weeg over de 100 op het moment. en ik ben dan ook streng aan het afvallen.

Ik vind het niet rieel voor het paard omdat ik zo graag wil rijden. om met mijn zwaargewicht op een paard te klimmen.
Daarom is het juist een stok achter de deur om af te vallen.

Goed dat je gaat afvallen! :)

Overigens zit er wel verschil tussen 70 en 100.
Als je over de 100 weegt snap ik je beredenering heel goed.
Maar om je dit af te moeten vragen als je 75 kilo weegt??
Maargoed dit topic heeft eindelijk een hele andere wending gekregen, ik ga maar stoppen met het oude erbij te halen, vind mezelf nogal vervelend worden.

succes!

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:47

Ik snap het heb het ook dat die andere al veel hechter zijn. dan maar hier verder of is dat te off topic

Galii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:35

nikilover schreef:
Galii schreef:
Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen!
Ik zeg toch duidelijk; Ik stoor me er niet aan las wat 'vollere mensen op een paard zitten maar IK vind het er gewoon niet zo mooi uit zien.

Ik reageer toch niet voor niets op JOUW post?
Ik vind het raar dat je het gelijk al niet mooi meer vind als iemand wat voller is.
Met andere woorden, zolang geen maatje anorexia in de ring verschijnt vind je het er niet uitzien?
Wat nou als je zelf een keer ziek word, en je komt een paar kilo aan door de medicatie, vind je het dan zelf ook geweldig om te horen van al die slanke meiden: oh gadver,dat ziet er niet uit zeg, want zij is vol!!

Ja ben je erg blij mee op dat moment..

Behandel een ander zoals je zelf ook behandelt wilt worden

bijvoorbeeld met RESPECT wat in dit topic ver te zoeken is

Ik vind het een beetje jammer dat je zo reargeerd. :o
Ik zeg toch héél duidelijk dat ik het er gewoon niet zo mooi uit vind zien, ik zeg NIET dat als er geen maatje anorexia in de ring verschijnt dat het dan niet mooi is. Ik heb het alleen over de wat vollere ruiters. Ruiters met een normaal postuur of iets meer dan een normaal postuur is niets mis mee.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:44

maranba schreef:
Ik snap het heb het ook dat die andere al veel hechter zijn. dan maar hier verder of is dat te off topic

Ik pb er wel even een mod over :)

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:02

is goed, ben net nieuw hier, heb misschien hier al te veel gezegd. ben namelijk altijd vrij direct.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:42

@ galii

Sorry als ik wat gemeen uit de hoek kwam, is heel mijn bedoeling niet :)
Wou alleen even duidelijk maken dat de opmerking die jij neerzet, nogal kwetsend is voor sommige mensen.
Ik spring niet in de aanval omdat ik zelf nodig eens moet afvallen, maar omdat ik wel weet hoe die mensen zich kunnen voelen onder zulke opmerkingen. Mijn zus woog 123 kilo, er werden vaak opmerkingen naar haar gemaakt met als resultaat dat ze maar na alles wat erin ging ff de vingers dr keelgat in duwde. Dat is toch erg, alleen maar door altijd die drang van mensen om commentaar te hebben op een ander.
Zij is daar gelukkig mee gestopt en weegt nu in een halfjaar tijd nog 82 kilo. Gewoon door te sporten en gezond te leven.

Jij zei: Vollere mensen op een paard vind ik er niet mooi uitzien.
Maar vollere mensen, zijn toch mensen met een normaal postuur?
Jij bedoelt dan wss gewoon mensen met zwaar overgewicht.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:16

Ik heb wat tips nodig van mensen, géén kritiek. Mijn vriend weegt 110 kg en is 1.85m en we zijn opzoek naar een paardje. Het paard is voornamelijk voor mij bedoelt, maar het is de bedoeling dat hij er ook af en toe op rijdt (hij is nog een beginner.) Weet iemand wat voor paarden (rassen) misschien in aanmerking kunnen komen? Ons bugdet is 2000 euro. Als zalde en hoofdstel is inbegrepen, mag het ong. 2500 euro zijn.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:43

Haflinger? :)
Misschien een wat ouderwets type, die hebben vaak ook niet een mega lange rug

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:46

Een tinker! :D Die zijn sterk en kunnen heel groot zijn. Of een friesje? Ik zou koudbloeden kiezen ^^,

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:51

ik zou niet gaan voor een haf of tinker omdat die toch niet zo groot zijn,
voor die paarden zou ik niet gaan,
ik raad je een belgisch trekpaard aan die zijn een slag groter en sterker,

nu ga ik weer meelezen ;)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:02

ponylies schreef:
ik zou niet gaan voor een haf of tinker omdat die toch niet zo groot zijn,
voor die paarden zou ik niet gaan,
ik raad je een belgisch trekpaard aan die zijn een slag groter en sterker,

nu ga ik weer meelezen ;)

Goh 1.50 a 55 zou net gaan, want het probleem is dat ie voor mij weer niet te groet mag zijn.

Bedankt voor de reacties :)

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:57

een tinker heb je ook in grotere maten helaas zijn die duurder. Een fries is net wat pittiger van karakter maar dan zou je beter het barokke type kunnen nemen. Een haflinger is ook leuk ook het barokke type en dan toch rond de 160 zou mooi zijn. Anders kan je partner zijn benen ook niet kwijt en word het alleen maar lastiger voor een beginner omdat hij dat in verhouding topzwaar is voor het paardje en dus de balans van het paardje en je vriend in onbalans raken en kan je eerder met of zonder paard vallen.
Het zwaardere type dieren koudbloeden die een grove bouw hebben is ideaal voor jullie.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:20

voor een dikker persoon zou ik zowiezo niet voor een fries gaan.
Friezen staan meestal bekend om weke ruggen. Ik zou niet graag willen dat ik een doorgezakte rug zou veroorzaken bij een fries.

Ik zou liever voor een belg of shire gaan of zo. ;)

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 05:45

Ze wil niet te hoog. Je moet nooit voor een weke rug gaan. De barokke type kan wel of een merenque is misschien ook leuk. Wat wil jij met het paardje doen? Wil jij dressuur rijden recreatie wat wil je graag doen.
Elk paard moet een sterke rug hebben als je erop wil rijden. Ik kan me namelijk voorstellen als je dressuur wil rijden dat je dat niet op een Belg wil starten met wedstrijden. Ze rijden trouwens wel heerlijk. Net als Tinkers een heerlijke rug om op te zitten. Mijn man is 186 en die zou ik persoonlijk ook al is hij lichter dan jou vriend niet op een te klein paardje zetten. Hij kan ook nog niet rijden maar wil er in de toekomst wel een keer op. Wil jou vriend echt leren rijden of rij rij en 1 x in de maand ga hij erop. je vriend kan namelijk ook verslaafd aan rijden raken hihihi het beroemde paarde virus en dan moet hij er wel goed op passen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:20

Recreatie en misschien in de toekomst endurance (gewoon voor het plezier, niet voor in de hoogste klassen ofzo).

Ja, naar een Belgisch trekpaard heb ik ook al gekeken, maar het probleem is dat de stal daar niet groot genoeg voor is, dus dat is spijtig genoeg uitgesloten. Ik wil het beestje niet in een veel te kleine stal zetten.

Ik ga morgen avond naar een tinkertje kijken (Vic van Hippolacta vader Zippo) samen met mijn vriend en instructrice. Het paardje is zes jaar en zadelmak, maar staat al een hele poos stil en laat zich in de wei niet makkelijk pakken. Nu heb ik toch al wat ervaring met "schuwe" paardjes, dus dat is op zich niet zo'n groot probleem. Met genoeg tijd en wat engele geduld, komt dat wel goed.

Als dat niets wordt, heb ik een oop lippizaner op het oog van ong. 1.70 wat voor mij, erg groot is. Ik ben een grote fan van kleinere, compactere paardjes, maar ik mag niet egoïstsich zijn!

Mijn vriend heeft, spijtig genoeg, niet veel tijd om te rijden. Hij lest nu één maal per week op de paardjes van mijn instructrice. En dat gaat hoogstwaarschijnlijk ook zo blijven als we een eigen paard hebben aangezien dat maar een kwartiertje van zen huis is met de fiets, en waar het paardje gaat staan is 45 minuten met het openbaar vervoer. Maar we hebben geplant dat in de toekomst (ten vroegste over een jaar of 2) er voor hem, als hij wilt blijven paardrijden, een paardje komt.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:33

Mischien vind je vriend het wel leuk om te mennen? (mijn meneer vind dat iniedergeval heel erg leuk, r op zitten ook hoor, maar mennen is leuker vind hij dan)
Er zit een stukje techniek bij door de rijtuigjes en wagens waarmee je rijd en Tinkers zijn er voor gemaakt, hij zou bv mendurance kunnen gaan doen (hartslagmetertjes en gps systemen vinden mannen ook vaak leuk) en op die manier kunnen julie allebei trainen en heb je allebei je stukje van de hobby
Tinkers hebben wel vaker een wat wekere rug en zul je dus wat meer op hun buikspiertjes moeten rijden

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:51

Dat heb ik hem ook al eens voorgesteld en dat is een optie die zeker open blijft! Nu het leuke is wel dat hij langzaam aan gewicht aan het verliezen is.
Maar ik ben al heel blij dat hij een "eigen paard" helemaal ziet zitten aangezien hij geen bijrijdpaardje wou.

Maar ik vind het wel enorm leuk dat jullie zou behulpzaam zijn! Dank je.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:57

Op de bok kan altijd nog ...mét een trapje dan.
Het lijkt me best lastig om een goede match(ruiter-paard) te vinden.

Sterkte.

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:00

eigen paardje is altijd leuker. En ja een match is altijd lastig om t vinden. Zeker omdat hij ook aan de lange kant is. Ben bang dat hij met een een pony van 150 a 155 erg klein is. Ik weet het omdat mijn dochter met haar lengte op onze verzorg paard eigenlijk geen gezicht meer is omdat haar benen lang zijn.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:54

maranba schreef:
eigen paardje is altijd leuker. En ja een match is altijd lastig om t vinden. Zeker omdat hij ook aan de lange kant is. Ben bang dat hij met een een pony van 150 a 155 erg klein is. Ik weet het omdat mijn dochter met haar lengte op onze verzorg paard eigenlijk geen gezicht meer is omdat haar benen lang zijn.

Ja dat vis het probleem omdat ik het eerlijk gezegd niet zo zie zitten om op een enorm groot paard te rijden (lees groter als 1.60).

Maar "het geen zicht zijn" is niet zo belangrijk. Ongemakken tijdens het rijden is belangrijker. Hij lest nu op een Haflinger van +/- 1.50 en dat heeft nog niet voor problemen gezorgd.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:09

tsja het is natuurlijk je eigen keuze wat voor paard je gaat kopen ,
maar ik zal er echt op letten dat niet elke tinker of haflinger 110 kilo kan dragen !!
dan moet je echt goed gaan kijken naar een paard met stevige botten ,
kort gebouwt mooie brede ribbenkest goed front stevige benen enz ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:31

Volgens mij gaat 110 kg voor élk paard te zwaar zijn, en zeker omdat je vriend een beginner is....... eerst maar eens een boel kilo's afvallen, en dan nog eens gaan kijken lijkt me verstandiger (een kilo of 30, jouw vriend heeft écht serieus overgewicht).