DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:05

Dat is een fraaie, uitgillen van plezier.
Gelukkig voor haar dat het lekker ging.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:16

PaardenTango, heb je gekeken??

Wat heb je gezien vandaag bij de beste 15?

Zorbadegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:17

Uitgillen van plezier hoe komt ze der op.
Het lijkt wel een sexclub

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:18

Zorbadegriek schreef:
Uitgillen van plezier hoe komt ze der op.
Het lijkt wel een sexclub

Hahahahaha dat was een grapje van Kafue.......... niets van Anky of wie dan ook...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:20

Mireille1970 schreef:
Mijn idee: ongelooflijk dat Isabel zoveel punten kon scoren...

Heel onrustig en ongelijk beeld, rommelig in het hoofd, kruis hoog, heel traag achterbeen en lang de staart in ook in passage, veel te diep EN een nooit voorwaartse pi/pa... steeds een ondervouwend voorbeen...

Dan Salinero: juist door de rust die hij uitstraalde minder spectaculair wellicht... maar wel superfoutloos, oke wellicht een minder mooi doorgesprongen 2e pirouette, maar verder prachtig stil en rustig ontspannen beeld, groot lopen, mooi van achter uit, overgangen naadloos, mooi zitten waar het moet, goed stappen, wissels goed, nergens duiken of te diep of spanning. Anky zag er ook rijdend uit in plaats van remmend zoals het ook wel eens kan.

Ik begrijp er niets van... maar ja zal wel aan mij liggen.

Tja, de schimmel, leuk gisteren, ééndagsvliegje wellicht, redelijke passage bij momenten, verder te gewoon, nog te onervaren en te rommelig, hele proef te diep en schokkend met het hoofd op elke beweging, dan ook nog wat foutjes hier en daar, duidelijk zichtbaar.

En Elvis, misschien wel het beste paard van deze WK over de benen, maar ja het gereden zijn vraagt toch wel meer dan Nadine of Martin (hoor net dat ze daar weg is trouwens) kan geven hoor... Veel te star en stug, niet door de hals, kaken, en niet mooi van achter naar voren doorgolvend.

Ik quote even mezelf, voor dit topic verzand in een topic over het gilletje van Avg....... zucht.

Kafue, wat vond jij van wat we vandaag gezien hebben? En Paardentango? en wie nog meer...?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:26

Helaas, noodgedwongen verblijf ik niet voor de buis maar elders op dit moment. Dus ik vrees dat er even geen Aachen inzit.
Net als paarden, je hebt niet altijd alles in de hand Knipoog

Wie weet straks wat samenvattingen of lieve vrienden die het openomen hebben, lekker samen kijken en thuis jureren met een kop koffie en chocola.. mjam...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:36

Paardentango schreef:
Helaas, noodgedwongen verblijf ik niet voor de buis maar elders op dit moment. Dus ik vrees dat er even geen Aachen inzit.
Net als paarden, je hebt niet altijd alles in de hand Knipoog

Wie weet straks wat samenvattingen of lieve vrienden die het openomen hebben, lekker samen kijken en thuis jureren met een kop koffie en chocola.. mjam...

Zorg jij voor de koffie en chocola, ik heb alles op DVD opgenomen Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:40

Hi, hi dat kan best wel eens spetteren !

(Hou het netjes, ik bedoelde in woorden)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:41

Paardentango schreef:

Bloos Bloos Bloos

Ben blij dat je dat nog even toelicht Knipoog

Maar kan wel spannend kijken worden, jij bent vast voor een ander dan ik hahahahaha

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:04

Mireille1970 schreef:
Paardentango schreef:

Bloos Bloos Bloos

Ben blij dat je dat nog even toelicht Knipoog

Maar kan wel spannend kijken worden, jij bent vast voor een ander dan ik hahahahaha

Ik kreeg al visioenen Tong uitsteken

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:06

Oh oh de pijl steigt Lachen
en niveau daalt.............

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:08

Mireille1970 schreef:
Oh oh de pijl steigt Lachen
en niveau daalt.............

Ja

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:20

Ik heb niet zo heel erg veel gezien vandaag. Was aan het telefoneren met iemand omtrent de bouw van nieuwe stallen.
Ik heb het slot gezien van Anky's proef. De hele proef van Isabell, en die vond ik echt goed gereden met mooie momenten maar inderdaad ook ietwat fouten. Toch is die score niet geheel onverdiend vind ik, ze deed het prima al zijn er natuurlijk dingen die beter kunnen bijvoorbeeld het op lengte houden van de bovenlijn en de ontspanning en toch meer ondertredend achter, Maar toch aansprekend gereden en dat met in acht genomen dat Satchmo haar reservepaard was omdat hij nog niet vanzelfsprekend genoeg was vind ik dit toch goed.
Andreas en Matine zijn een behoorlijk jonge combinatie, merrie is nog maar negen en daarom is er nog geen bevestiging in de oefeningen te zien en ook geen expressie. Maar die komt nog wel hij liet mooie dingen zien waarin bevestiging mist maar ook uitstraling mede doordat ze nog jong is. Die twee komen er nog wel. Nadine tja die had gewoon last van spanning even de druk op haar schouders te groot, maar laten we wel zijn ook een paard met veel mogelijkheden en nog betrekkelijk jong. Vijfde plaats is ook niet slecht.
Waarom was bijvoorbeeld Kyra trouwen op punt 12 en onze laurens op 15.
Dressuur is jurysport en daarin leg je moeilijk de vinger op de uitslag was is mooi en wat niet je weet het niet van de jury.
Al met al kon mischien alles wel beter en vanzelfsprekender.

O ja en van dat gillen, nee bah niet aan de sexclub denken. Ik dacht aan mijn drie jarige dochter en haar vriendinnetje van drie die twee op een fietsje joh geweldig en gillen van plezier zo bedoel ik dat.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:23

Kan me er wel redelijk in vinden, alleen Satchmo had wel heel veel punten voor een proef die aansprekend is maar die met name (ik citeer je) op de volgende (in mijn ogen essentiele en wel bij anderen aanwezige) onderdelen beter had gekund:

bijvoorbeeld het op lengte houden van de bovenlijn en de ontspanning en toch meer ondertredend achter...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:29

Mee eens! Ik vond sowieso sommige combinaties ondergewaardeerd, en andere weer bovengewaardeerd. Maar gelukkig (of helaas hihi) ben ik geen jury!

Vond het sowieso erg frappant dat Satchmo deze punten kreeg toebedeeld na idd een proef te hebben laten zien die vrijwel constant achter of nét op de ll was. Hij werd vaak erg kort in de hals, maar verder wel foutloze proef niet daar van. Al met al (en ik ben natuurlijk chauvenistisch) vond ik Anky een betere proef neer zetten qua geheel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:31

Ik vindt Satchmo ook erg goed. Alleen niet goed genoeg. En al helemaal niet voor deze punten, maar dit gaat wel wat beloven voor de toekomst. Anky zat er mooi op en ik zag echt een combinatie aan het werk.
Ik vondt aan de proefen weinig verschil en vond het punten verschil dan ook onvoorstelbaar. Ik had verwacht dat ze dicht bij elkaar zouden zitten.

Die schimmel belooft ook zeker nog wat. Vondt hem alleen erg duwen met zijn hoofd in de piaffe

Anky's proef vondt ik erg mooi

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:36

Jammer genoeg heb ik vandaag weer niks kunnen zien Huilen

Maar wat ik zo hoor laat in ieder geval zien dat Anky de punten niet zomaar vanwege haar naam krijgt zoals zovaak gesuggereerd wordt.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:40

In algemeenheid vind ik dat je het geluid gewoon moet wegdraaien. Of de muziek nu fraai of minder fraai is, Ik vind het fijner om naar een amazone/ruiter te kijken, en het rijden te beoordelen. Ik ben weg van goede muziek. De muziek bij een GP speciaal beschouw ik als achtergrond geluid. Als je het geluid doorlust naar een echte installatie (wat ik gedaan heb), dan is de kwaliteit van het geluid in relatie tot de proef die getoond wordt slecht. Dat is gewoon jammer.

Anky reed een fraaie GP speciaal, ik had even de indruk dat de buit wel binnen was. De Duitse presentator was heel positief over haar proef, schatte het puntentotaal ook heel goed in. Toen kwam Frau Isabel, de brave borst (presentator) bleef vrij rustig, gaf aan dat zij nooit eerder het punten totaal van Anky had gehaald, maar hij zat wel mee te rekenen (of keek op een pc scherm mee). Op een gegeven moment kwam de opmerking: "Isabel zit nu hoger dan Anky en moet dat vasthouden". Bij het eind van de proef was duidelijk dat Isabel hoger had gescoord. Ook zij heeft een goede proef neergezet.

Een wedstrijd rijden in de eigen achtertuin (in eigen land) heeft zo z'n voordelen. Ik vond de aanleuning bij Anky mooi om te zien. Als je kijkt naar de manier waarop dat gedaan wordt, en naar de manier van een aantal collega's, dan moet je toch wel hele sterke en soepele "core muscles" hebben om op die manier op een paard te kunnen zitten. Ik denk dat er door een aantal ruiters aan krachttraining wordt gedaan, ook als ze niet op een paard zitten. Haha! Haha! Haha! De krachtsport tijdens het rijden wordt op een zeer professionele wijze gemaskeerd.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 25-08-06 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:43

Goofy44; de kur is morgen pas!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:44

Overgewaardeerd (en heb dan niet eens alle combi's aan het werk gezien): Satchmo, BH Matine (zeer mooie pi/pa toer, soms douwerig in de piaffe, rommelige proef met hier en daar grove fout), Elvis (volgens mij geen grove fouten maar wat een naar beeld gaf hij vandaag in de aanleuning, had imo zeker meer pnt mogen kosten!), Bonaparte (hmm wat schortte daar ookalweer aan...). Enfijn, tis maar goed dat ze mij niet in het jurygelid hebben!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:57

VValar schreef:
Overgewaardeerd (en heb dan niet eens alle combi's aan het werk gezien): Satchmo, BH Matine (zeer mooie pi/pa toer, soms douwerig in de piaffe, rommelige proef met hier en daar grove fout), Elvis (volgens mij geen grove fouten maar wat een naar beeld gaf hij vandaag in de aanleuning, had imo zeker meer pnt mogen kosten!), Bonaparte (hmm wat schortte daar ookalweer aan...). Enfijn, tis maar goed dat ze mij niet in het jurygelid hebben!

Of mij... want ik ben het zeker met je eens. Als het een screeningtest voor talentvolle paarden was geweest had ik de uitslagen kunnen begrijpen want tuurlijk is de schimmel een potentiele merrie en is Elvis een absoluut crackje maarrrrrrrrrrr dit is een WK waarbij je moet laten zien en meten de graad van africhting, en dan kun je er niet omheen dat er vandaag weinig combinaties in de buurt van Anky konden komen... en de combinaties waarvan ik vond dat ze dichterbij kwamen stonden er verder vanaf...

Al met al geen fijn gevoel bij de uitslagen van vandaag (wel bij het gereden zijn en de stukjes kwaliteit die ik heb mogen aanschouwen als liefhebber), op naar morgen! Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:03

Ik was vandaag in Aken en kon me in de meeste scores goed vinden. Alleen Linda Zang en Maurel vielen af en toe behoorlijk uit de toon.
Dat Isabell won vond ik terecht, maar het verschil met Anky had minder moeten zijn. Salinero was in de passage niet helemaal gelijk (rechtsachter minder) waardoor hij zevens kreeg ipv de gebruikelijke achten/negens. Verder een fantastische proef met een heel mooi beeld. Satchmo ging spectaculair en zeker door de proef met een betere passage maar weer mindere wissels, de ene kant was constant kleiner gesprongen (ik meen links).
Matine was ook geweldig, wat een paard! Geeft de indruk het allemaal vanzelf te doen en dat op zo'n jonge leeftijd!
Imke had een proef met hoogtepunten en dieptepunten met fouten die zaten in de eners zowel in de serie op de diagonaal als de serie tussen de pirouettes. Verder super gereden en een geweldige passage/piaffe tour getoond, prachtige aanleuning en kleine hulpen.
Edward reed goed maar het werd gedurende de proef iets matter, hij begon met een spectaculaire uitgestrekte draf en de laatste was nog maar een schim daarvan.
Laurens had hem goed aan het lopen en had wel wat meer punten verdient.
Beste paard van het toernooi vond ik niet Elvis maar die van de Mexicaanse, wat een verrassing was dat!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:07

Ja daar hoorde ik meer mensen over. Heb die niet gezien, was dat zo apart vandaag?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:11

Ja dé verrassing van de dag! Ze reed hem nog goed ook, ik had mezelf al mentaal voorbereid op een proef met een heel goed paard en een butsend mexicaantje erop, maar het viel echt erg mee en ze kreeg terecht ook best veel punten. Vincent heette het paard geloof ik, iemand een idee waar het paard vandaan komt? Want ik neem aan dat hij niet in Mexico is opgeleid?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:12

Ik vond de aanleuning van Satchmo trouwens vandaag stukken beter dan het beeld wat hij in de Grand Prix gaf, toen ging hij constant écht te diep, nu was dat over het algemeen goed.