Floortje_89 schreef:Anorexia is wat anders dan voller (en daar wordt niet mee bedoelt 3 kg teveel, of een ongewenst spekkie), tussen ''vol'' en ''skin and bones'' zitten wel de nodige kilo's hoor.
Ik snap wel dat het afbreuk doet aan het beeld, iemand moet al veel balans en dergelijke hebben om het geheel er nog vanzelfsprekend en elegant uit te laten zien (het kan dus wel). Iedereen heeft toch ook zo zijn voorkeur voor type paard, zo mag je toch ook je voorkeur hebben voor type ruiter![]()
Ik heb niets tegen iemand met enkele kilo's te zwaar op een paard, maar ik vind wel dat als je van je paard iets wil verwachten, je er voor jezelf voor moet zorgen dat jij niet de belemmerende factor bent. Overgewicht gaat doorgaans niet gepaard met een goede conditie.
Oke ik kan me vinden in je post..
Maar waar ik me niet in kan vinden, is dat mensen met overgewicht oid weinig conditie hebben en meer moeite met balans?
Menig slanke ruiter heeft ook een slechte balans..
En mijn zus heeft aardig tijdje overgewicht gehad, en niet een beetje, maar die had ook echt een hele goede conditie, beter als de mijne. Het wilt dus niet altijd wat zeggen. Mijn zus sport nu ook elke dag 3 uur en is al zeker 30 kg afgevallen.
Maar ander voorbeeld:
Ik ken een meisje en die ziet er heel slank uit.. maar weegt toch ruim 70 kilo.
Terwijl een ander meisje van zon beetje dezelfde lengte er voller uitziet en zeker ook een grotere kledingmaat heeft als die ander, en die weegt hetzelfde.
Gespierde mensen zijn vaak zwaarder als gewoon gebouwde meiden/jongens.
Alleen zie je dat aan de buitenkant niet, en zou het zieliger zijn voor het paard als de vollere (om te zien) erop gaat zitten?
Ik snap het verband hier niet zo..
Tuurlijk ga je niet met 100 kilo op een paard zitten als je je paard ermee in de weg zit ( en dan bedoel ik veel vet )
Maar als je wat langer bent, gespierd en dus strak, en boven de 70 komt, zie ik geen probleem.
Aangezien sommigen de grens op 70 kilo zouden willen hebben..
Dan kunnen we massaal onze paarden te koop gaan zetten.