Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nathalie84 schreef:daarvoor zijn heel veel oefenening, tempowisselingen, overgangen, voltes groter en kleiner maken, verschillende grotes voltes en rijden en daarin schakelen. Galop-stap overgangen e.d.
runningkawa schreef:Proberen het paard voorwaarts te leren denken.
Daarom zijn ook schijnovergangen zo fijn.
Merk ik als ik een overgang terug wil maken dat hij op de voorhand gaat, rij ik de overgang ook niet af, maar weer naar voren en probeer het weer opnieuw.
_Marleen_ schreef:!!vorig jaar!!zo moet het écht niet maar dat weet je wel
![]()
En vorige maand, goed ontspannen
Maar zó moet het nou ook weer niet![]()
Ik heb alles gehad zoals je ziet![]()
succes
xxx
ArGieVai schreef:loopt mijn paardje hier goed 'door de rug' ?
let op het is nog maar zijn 5e keer aan de longe hier!
runningkawa schreef:Wat doe jij dan in een overgang terug en je paard wil niet op de achterhand blijven?
Citaat:Goofy; Klinkt als een streng oordeel over dat jonge paardje.
Maar natuurlijk heb je "over de rug-technisch" volkomen gelijk!
Goofy44 schreef:Citaat:Goofy; Klinkt als een streng oordeel over dat jonge paardje.
Maar natuurlijk heb je "over de rug-technisch" volkomen gelijk!
Het is een heel leuk paard en dat het paard jong is. Ik geef slechts een aantal kenmerken die bij dat jong zijn en de daardoor weinige ervaring horen. Er is geen oordeel of een beoordeling over het paard gegeven.
Het is duidelijk dat het paard niet over de rug gaat. Je kan dat (nu) ook nog niet verwachten.
Een stukje van de manier van werken met het paard wordt duidelijk. Dat is op zich goed. Er zijn alleen wat dingen herkenbaar, die niets met het paard maar met `de uitvoering` van de manier van werken te maken hebben.
Dat weerspiegelt zich vroeg of laat in het paard. Dat wilde ik meegeven.
Wat iemand ermee doet, is zijn of haar zaak.
Het is niet de bedoeling om mensen op hun nummer te zetten.
lizzy2 schreef:Zouden jullie willen kijken naar deze foto's?
Ze was op het moment van de foto's nog stug en naar mijn
houding wordt door een fysio gekeken.
Citaat: