DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:24

Slapen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:53

Karl66 schreef:
Over vier jaar moeten we gewoon vier bierdrinkende mannen afvaardigen, dan winnen we tenminste goud Haha!

Selecties worden gesponsord door Bavaria! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:56

Waarom raak ik dat beeld van lallende mannetjes met bierbuiken en lederhosen te paard niet meer kwijt Verward Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:59

Zou iemand die link niet even doorsturen aan Sjef, dan kan hij nog iets op tijd verzinnen http://www.horsemanpro.com/articles2/rollkur3.htm

Arme Anky, toch vond ik het sneu voor haar. Als dat nu thuis gebeurt, maar hier waar iedereen erbij staat. Jammer hoor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:06

Iemand met verstand van paarden begrijpt dat dit soort dingen thuis niet gebeuren maar je kunnen overkomen als je op een dergelijk evenement een prijsuitreiking moet rijden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:12

Ik denk dat dat artikel weinig toevoegt als een paard zijn hals erop zet.

Nog los van het feit dat LDR niks met achter de teugel kruipen te maken heeft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:15

Ach Karl, probeer niet de blinde te laten zien, dat lukt je toch niet. Misschien moeten we Jomanda eens inschakelen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:30

Het is gewoon jammer dat feiten en emoties niet altijd samen gaan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:20

horseyfries schreef:
Iemand met verstand van paarden begrijpt dat dit soort dingen thuis niet gebeuren maar je kunnen overkomen als je op een dergelijk evenement een prijsuitreiking moet rijden.
Paardentango rijdt alleen in zijn achtertuin, zal dit dus ook niet weten Knipoog
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 25-08-06 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:23

horseyfries schreef:

Waarom kan een paard thuis niet op hol slaan? De kans is kleiner. Maar ik vindt het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat het thuis niet zou zijn gebreurd

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:51

Paardentango schreef:
Zou iemand die link niet even doorsturen aan Sjef, dan kan hij nog iets op tijd verzinnen http://www.horsemanpro.com/articles2/rollkur3.htm

Arme Anky, toch vond ik het sneu voor haar. Als dat nu thuis gebeurt, maar hier waar iedereen erbij staat. Jammer hoor.

Het is TE triest dat ze een foto MISbruiken van iemand die niets met LDR of Anky/Sjef heeft................ Ik zou ze vet aanklagen, geloof me!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:03

Paardentango schreef:

Zoals ik al eerder zei: die website slaat nergens op. Bijvoorbeeld: amazone 2 rijdt helemaal geen LDR. Denk dat Kirsten op dat moment Montecristo even naar voren schupte omdat ie stout was....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:20

Tyrza schreef:
Paardentango schreef:

Zoals ik al eerder zei: die website slaat nergens op. Bijvoorbeeld: amazone 2 rijdt helemaal geen LDR. Denk dat Kirsten op dat moment Montecristo even naar voren schupte omdat ie stout was....

Ja omdat ie zich weer even niet aan elkaar liet zetten. Maar ze is absoluut nooit LDR ruiter geweest en wordt nu wel ten nadeel van LDR (ook zoiets onzinnigs) misbruikt. Nou geloof me dat ik ze zou aanpakken...... Lachen Kan je toch nog rijk worden van de paardenroddel net als Thiel hihi, al zou die er dan weer arm van worden, pfffffffff ingewikkeld..........

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:21

Dat is nou een van de voordelen van de achtertuin Knipoog geen pers, geen fotografen ! Cool

Ben benieuwd wat er sraks gaat gebeuren, denk dat het wel allemaal zijn invloed heeft.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:27

Dit wist iedereen al misschien, maar iemand zocht het voor mij op en wie weet heeft een ander er ook wat aan:

Vrijdag 25 augustus

Eurosport 11.00-12.00 WEG Aken 2006

ZDF (Dld-2) 16.00-17.00 Dressuur, Grand Prix Spécial

NED 2 18.50 + 22.25 sportjournaals, dressuur Grand Prix Spécial

Eurosport 20.45-23.00 WEG Aken 2006

WDR (Dld) 18.05-18.20 WM Magazin

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:47

Ik neem ZDF op, maar van Eurosport wist ik niet dus tja te laat... , vanavond wel, dat kan ik wel opnemen Lachen

Zorbadegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:03

VValar schreef:
Mireille1970 schreef:
Ongelooflijk............ dit geeft wel de kwalitatief hoge standjes van de gemiddelde bokker weer........... dat er uberhaupt mensen zijn die denken dat het gaan rennen van Salinero ligt aan haar thuistraining......... * zucht*

Als je denkt dat dit al erg is... moet je fokt er eventjes op na lezen Huilen

Dat heb ik gelezen, maar beter als hier gaat het er ook niet aan toe .

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:47

Hoe is het mogelijk dat een paard en amazone zodanig, buiten de ring, van streek raken terwijl ze de hoge kunsten van de dressuur tonen in de ring. Het is niet helemaal te verwachten op een bepaad nivo? Bloos

We hebben het hier dan zowel over het paard, als de reactie hierop van de amazone, beide zijn goed voor op zijn minst het optrekken van één wenkbrauw. Laathet alleen de mijne zijn dan. Schijnheilig

(Heeft iemand fokt? nooit van gehoord, en ben best benieuwd wat er staat, je moet alles altijd van verschillende kanten bekijken nietwaar, om een visie te kunnen vormen Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 25-08-06 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:49

Paardentango schreef:
Hoe is het mogelijk dat een paard en amazone zodanig buiten de ring van streek raken terwijl ze de hoge kunsten van de dressuur tonen in de ring.
Ben jij ooit wel eens met je paard in zo'n ring geweest? Knipoog Je hebt hiervoor maar een klein beetje inlevingsvermogen nodig en dan begrijp je het vast een stuk beter.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:52

Ja als het zo belangrijk voor je is, ja ik ben wel met meer paarden op stap geweest, maar ik heb nog nooit als een krijsend biggetje erop gezeten.

Daar gaat het hier niet over, ik ben ook niet erg geinteresseerd wat jij wel of niet hebt gedaan. Ik vraag naar iemands mening, en niet naar ervaring.

Ik probeer te leren, elke dag weer een beetje, door vragen te stellen en gewoon te praten met mensen die interessant genoeg zijn om mee te praten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:05

Ik begrijp niet dat dat in twijfel wordt getrokken... Er gaan elke prijsuitreiking wel een aantal paarden hollen... Nu was het Sallie, 9 van de 10 ruiters hebben een ander paard bij zich voor een prijsuitreiking, ook bij het springen...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:09

Ik krijg anders niet echt de indruk dat je open staat voor de mening van een ander als die anders is dan die van jou hoor. Jij wilt gewoon bevesting krijgen van wat jij denkt dat de waarheid is.

Leren doe je altijd nog het meest door iets zelf te ervaren en niet door vragen te stellen van wat een ander nou ergens van vindt.

Maar als jij zoveel vragen hebt, stel ze dan, ipv je gal te spuien over de dressuursport.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:16

Komop, wie spuugt er gal ?

Excuseer me, dat is niet juist wat je zegt, ik neem aan dat jet heten mij hebt?

Volgens jou mag je dus alleen kijken en je kop houden, met mij is er meer publiek dan er topruiters zijn. Net als jij behoren we tot publiek, en dat publiek jureert het meeste van allemaal.

Even met de voeten op de grond, kritiek is niet altijd negatief, het kan we zo worden opgevat, en dat is sneu.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:17

Hey ik bedacht me net mischien gilde Anky wel van plezier Haha! je kunt ja niet weten wie weet vind zij een dollemansrit wel lachen.
Ik bedoel als het je overkomt is het echt niet lollig net als bokkende of steigerende paarden terwijl je er na de hand wel weer om kunt lachen.
Mijn stijgbeugels gaan standaard bij een prijsuitreiking een gat kortere, die van mij vind het ook wel grappig en kan dan zo inmens draven dat kan ik ook niet mee krijgen en de rem ach die is dan thuis. Liever nog een springzadeltje erop, staat mischien dom maar wel lekker houvast.

Wie heeft vandaag gekeken. Was toch weer mooi. Anky deed het goed, Isabell met Satchmo tjonge haar reservepaard, en dan Andreas Helgstrand wacht maar af als die twee ouder en ervarener worden.
Allemaal mooie scores ook van Edward en bijvoorbeeld Imke die geloof ik ook niet van de meet af haar plaats had. Ik heb ze nu nog neit zien rijden maar de uitslag wel gezien. Laurens was nu ook maar of moet ik zeggen al vijftien. Hoe hebben ze het gedaan?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:22

Mijn idee: ongelooflijk dat Isabel zoveel punten kon scoren...

Heel onrustig en ongelijk beeld, rommelig in het hoofd, kruis hoog, heel traag achterbeen en lang de staart in ook in passage, veel te diep EN een nooit voorwaartse pi/pa... steeds een ondervouwend voorbeen...

Dan Salinero: juist door de rust die hij uitstraalde minder spectaculair wellicht... maar wel superfoutloos, oke wellicht een minder mooi doorgesprongen 2e pirouette, maar verder prachtig stil en rustig ontspannen beeld, groot lopen, mooi van achter uit, overgangen naadloos, mooi zitten waar het moet, goed stappen, wissels goed, nergens duiken of te diep of spanning. Anky zag er ook rijdend uit in plaats van remmend zoals het ook wel eens kan.

Ik begrijp er niets van... maar ja zal wel aan mij liggen.

Tja, de schimmel, leuk gisteren, ééndagsvliegje wellicht, redelijke passage bij momenten, verder te gewoon, nog te onervaren en te rommelig, hele proef te diep en schokkend met het hoofd op elke beweging, dan ook nog wat foutjes hier en daar, duidelijk zichtbaar.

En Elvis, misschien wel het beste paard van deze WK over de benen, maar ja het gereden zijn vraagt toch wel meer dan Nadine of Martin (hoor net dat ze daar weg is trouwens) kan geven hoor... Veel te star en stug, niet door de hals, kaken, en niet mooi van achter naar voren doorgolvend.