Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Avanti schreef:Ik lees nog steeds mee. Iemand kwam met het idee om van de ene kant van de bak het paard recht te laten wijken. Ik heb het geprobeerd en vond het een hele fijne oefening bedankt, nog wel wat lastig, maar het stukje van de ac-lijn naar de kant was nu echt een eitje.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij de balans op de volte nog wat lastig is.Ik merk wel dat bij het wat duidelijker aannemen van de buitenteugel en wat rechter te laten lopen het op de buitenschouder vallen wel minder wordt.
Sizzle schreef:De volgorde bij inrijden is zo paardafhankelijk dat ik er eigenlijk niets over kan zeggen.
Maar met standaard KWPNers kun je doorgaans gewoon vrijwel meteen in galop. Met mijn tuiger was dat gewoon niet te vergelijken. Die kreeg haar eerste galop buiten op een stoppelveld. Dat was dus uiteraard niet al na 3x rijden
IpilyaNL schreef:Nou, dan open ik een nieuw onderwerp.
Zouden jullie zoveel mogelijke manieren svp benoemen? In welke vorm dan ook![]()
Hoe leren jullie je paard een galop wissel aan?
S_en_Z schreef:Ik, Zyalda en de vliegende wissel.
Mijn hulpen waren hier nog erg groot (voor mijn doen).Kon ze al vrij vlot steeds meer verfijnen.
[ Video ]
Wat een braaf paard was dat toch
Ayasha schreef:Zyalda... Ik geloof dat wij toen nog gepb't hebben met elkaar, was rond de tijd dat ik begon met Pretty denk ik. Toch?
Je moet haast goed kijken om hem te zien (wat ik als compliment bedoel, vind het mooi hoe ze zo mooi in het zelfde ritme blijft door springen.)
Sizzle schreef:De volgorde bij inrijden is zo paardafhankelijk dat ik er eigenlijk niets over kan zeggen.
Maar met standaard KWPNers kun je doorgaans gewoon vrijwel meteen in galop. Met mijn tuiger was dat gewoon niet te vergelijken. Die kreeg haar eerste galop buiten op een stoppelveld. Dat was dus uiteraard niet al na 3x rijden