LoveUggs schreef:Okee, nadat je toch het e.e.a hebt gezegd mijn reactie!
Ik heb het idee dat je in je houding wat tegenwerkt. Je lijkt wat scheef op je paard te zitten en zit iets te veel achterover. Ga rechtop zitten! :d
Ik vind je hand te streng. Handen rechtop, en wees luchtig in je handen en vingers. Houd de teugels wel goed en stevig vast, maar ik zou blaren en kramp krijgen als ik ze zo strak vast had als jouw.
Je paard beweegt mooi, en komt zeker wel onder met de achterhand, maar stuwt te veel waardoor hij op de voorhand valt. Denk aan je eigen houding (zoals ik net al zei), en vergeet je hakken niet uit te drukken. Ik ben heel benieuwd naar wat er gebeurd als jij je paard meer ruimte geeft aan de voorkant. Zoals je zelf al zegt is het fries eigen om zo te lopen. Je hebt je teugels erg kort, en juist met een fries vind ik dat je eerst lekker met een langer teugeltje naar de hand toe moet rijden. Lang en laag, over de rug, voordat je je teugels weer korter neemt en gaat oprichten. Heb je een foto waar je je paard lang en laag laat lopen? Als je je teugels zo kort hebt, gaat een fries zich opkroppen bovenin. Wat ik hier zie is een paard dat er tussenin zit. De ronding in de hals is er wel, maar zo drukt hij zijn rug weg. Eerst meer ruimte aan de voorkant, hij loopt nu te kort in zijn hals vind ik...
Dankjewel voor je reactie! Ik ben daar inderdaad te streng in mijn hand, al komt dat ook omdat ze dan zo heet word en ik haar dan gewoon amper kan houden, ook omdat ze dan haar achterhand er onder zet en dat voel je heel erg bij haar en dan word ik letterlijk haast uit het zadel geveerd door opeens de kracht die van achter komt, ik moet echt veel oefenen met dat stukje ontspanning, ook in mezelf omdat ik op zulke momentjes letterlijk in elkaar kramp. zo lelijk haha, dat is echt mijn punt waar ik heel erg vast zit en waar ik haar inderdaad alleen maar tegen hou door mijn eigen verschrikkelijk houding
meer foto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3936_n.jpg
Hier had ik niet veel druk op de teugels, maar dan gaat ze uit zich zelf juist nog meer oprichten en echt vooral in de voorhand heel erg 'bijelkaar' lopen, de achterhand zet ze er dan wel netjes onder. hier is ze (volgens mij) veel verzamelder, ik heb hier trouwens ook veel meer controle