[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:09

LoveUggs schreef:
Okee, nadat je toch het e.e.a hebt gezegd mijn reactie! :)
Ik heb het idee dat je in je houding wat tegenwerkt. Je lijkt wat scheef op je paard te zitten en zit iets te veel achterover. Ga rechtop zitten! :d
Ik vind je hand te streng. Handen rechtop, en wees luchtig in je handen en vingers. Houd de teugels wel goed en stevig vast, maar ik zou blaren en kramp krijgen als ik ze zo strak vast had als jouw.
Je paard beweegt mooi, en komt zeker wel onder met de achterhand, maar stuwt te veel waardoor hij op de voorhand valt. Denk aan je eigen houding (zoals ik net al zei), en vergeet je hakken niet uit te drukken. Ik ben heel benieuwd naar wat er gebeurd als jij je paard meer ruimte geeft aan de voorkant. Zoals je zelf al zegt is het fries eigen om zo te lopen. Je hebt je teugels erg kort, en juist met een fries vind ik dat je eerst lekker met een langer teugeltje naar de hand toe moet rijden. Lang en laag, over de rug, voordat je je teugels weer korter neemt en gaat oprichten. Heb je een foto waar je je paard lang en laag laat lopen? Als je je teugels zo kort hebt, gaat een fries zich opkroppen bovenin. Wat ik hier zie is een paard dat er tussenin zit. De ronding in de hals is er wel, maar zo drukt hij zijn rug weg. Eerst meer ruimte aan de voorkant, hij loopt nu te kort in zijn hals vind ik...

Dankjewel voor je reactie! Ik ben daar inderdaad te streng in mijn hand, al komt dat ook omdat ze dan zo heet word en ik haar dan gewoon amper kan houden, ook omdat ze dan haar achterhand er onder zet en dat voel je heel erg bij haar en dan word ik letterlijk haast uit het zadel geveerd door opeens de kracht die van achter komt, ik moet echt veel oefenen met dat stukje ontspanning, ook in mezelf omdat ik op zulke momentjes letterlijk in elkaar kramp. zo lelijk haha, dat is echt mijn punt waar ik heel erg vast zit en waar ik haar inderdaad alleen maar tegen hou door mijn eigen verschrikkelijk houding
meer foto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3936_n.jpg
Hier had ik niet veel druk op de teugels, maar dan gaat ze uit zich zelf juist nog meer oprichten en echt vooral in de voorhand heel erg 'bijelkaar' lopen, de achterhand zet ze er dan wel netjes onder. hier is ze (volgens mij) veel verzamelder, ik heb hier trouwens ook veel meer controle

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:10

LoveUggs schreef:
Ik vind haar houding qua hoofd hals op de eerste foto netter dan op de tweede. Idd nog wel wat spanning. Wat mij op de eerste foto opvalt is dat je wat contact verliest. Binnenteugel hangt wat los.
Vind haar wel te veel op de voorhand lopen, dus dat betekent meer schakelen.

Tweede foto een netter contact, zie idd dat de achterhand meer mee doet, maar als ik het zo zie zie ik een paard dat lijkt te hangen, en achter de LL loopt. Binnenachterbeen van je paard vind ik wel mooi ondertreden. Als ze het moeilijk vind wat uit te schuiven kan je proberen je teugels steeds wat van lengte te wisselen, zodat ze je hand leert volgen. Anders op zo'n moment meer voorwaarts rijden zodat ze niet zo diep gaat lopen.

Edit; zie dat mijn commentaar op de eerste foto niet klopt.. :=
Zie geen boogje in de teugel, is de rand van het zadel dat aansluit op je teugel. Vond het er al zo gek uitzien :=

Bedankt voor je reactie. :)
Ze hangt absoluut niet, maar ze loopt inderdaad wel te diep :j . Ze vindt lang en laag erg moeilijk, het liefst loopt ze zoals op de eerste foto qua hoofd-halshouding, vandaar dat we dit juist oefenen :j .
Wisselen van teugellengte proberen we wel, alleen vind ik dat lastig omdat ze nog niet constant is in de aanleuning in het lang en laag en ik dan dus soms te lange teugels heb zodra ze wat omhoog komt. Ze is wel altijd heel licht in de hand en knabbelt constant op het bit, ze zoekt wel heel erg zeg maar.
Maar zal proberen er meer mee aan de slag te gaan, sowieso kan wat meer schakelen geen kwaad.

We lopen trouwens wel tegen een probleem aan in de galop, soort vicieuze cirkel waar we in zitten, afgelopen zomer had ze last van haar rug, ze bokte toen ook in galop met aanspringen, zadel is aangepast door de zadelmaker en fysio erbij. Daarna tijdlang gestapt en gelongeerd en toen rustig op gaan bouwen. Echter blijft ze nu steeds een (hoge) bok geven met aanspringen en schiet er dan vandoor, of ze weigert helemaal te galopperen, terwijl ze onderzocht is en geen klachten meer zou moeten hebben. Ik denk dat een groot deel ligt aan het verleden en ook een groot deel door mij, omdat ik er gespannen op zit en niet goed durf, omdat ze me er steeds bijna af gooit. We galopperen nu dus ook niet meer..
Mocht er iemand halverwege het land wonen en het aan durven dan is diegene van harte welkom om eens te proberen of hij haar er wel doorheen krijgt..

TurboTinker

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:58

Klinkt een beetje als mijn paard met het aangaloperen,

Wat ik moet doen is, of aangaloperen vanuit lichtrijden, of om de pas lichtrijden, 2 zitten 2 staan, of een kwart volte doorzitten en zo uitbreiden en netjes aangaloperen.

Wbt teugels te lang als het hoofd omhoog komt, heb ik een truuckje voor gekregen, tot ze stabiel zijn.
Hoofd hoog -> armen wijd, hoofd laag-> handen bij elkaar, als hij zakt, mee zakken, hij gaat naar beneden, jou handen komen bij elkaar.

Ik liep namelijk ook heel erg te poedersuiker met die teugels, lang kort lang kort. hierdoor werd mijn verbinding stiller in zijn mond, en geen waslijnen. Nu hij vrijwel constant loopt hou ik mn handen zoveel mogelijk bij elkaar. Wel opletten dat je niet gaat dwingen naar beneden toe.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 00:17

Wat doe jij dan als je paard bokt en nu ook goed is in de rug? Laat je het gaan en negeer je het? Spring je opnieuw aan?

Amira heeft er ook een handje van, vorige keer 6x opnieuw moeten aanspringen voor ze zonder bok aansprong. Bij haar eigenaar deed ze dit in het begin ook en nu niet meer. Ik neem haar direct terug naar draf, zet haar op een kleine volte en spring weer aan. Net zo lang tot ze het braaf doet. Laatste paar keren krijgt ze rustig een tik met de zweep omdat ze me echt aan het uitproberen is.
Vandaag was ze onwijs druk, en kreeg de aandacht niet bij mij waardoor ze een loopje met me nam. Was het op een gegeven moment echt zat, ben toen echt even heel consequent met m'n hand geweest.. Omdraaien die handel. Heel onverwachts en een rondje om haar as draaien, om vervolgens de andere kant op precies hetzelfde te doen. Dan wou ze gaan stappen maar dit mocht ze niet van mij, en heeft dus heel hard moeten werken om dan ook nog eens te blijven draven. Ze ging hier dan ook dwars door m'n buitenteugel, dus even gekriebeld met de zweep en haar kont vloog in een keer om. Als ze soms een maal doorhebben dat ze iets kunnen doen komt het er heel moeilijk weer uit.
Ik zou zeggen, wees eens een paar keer consequent, bokken met aangalopperen? Meteen weer terug in draf en op nieuwe. Durf een tikje te geven, je paard is niet van porselein. Gaat je paard er heel hard vandoor zonder dat je je paard normaal terug kan rijden, wees streng. HO is HO. Reageerd ie niet, parkeren in de hoek van de bak. Klink misschien heel erg rot zo, maar soms moet het. Je woont voor mij vast te ver haha, maar misschien is er iemand in de buurt die het wel aan durft. Daarna zou je het toch zelf moeten doen anders blijf je het probleem zelf houden..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:32

Ik vind het lastig, de mijne vind het doorzitten vervelend, en moet daar aan wennen.
Ik begin met 2 pasjes doorzitten, even lichtrijden voor een paar meter en overnieuw, intussen rij ik gewoon mijn oefeningen, en negeer dat ik in de bocht soms 2 passen verkeerd zit, als ik toevallig niet uitkom, dat vind hij prima.
Dan 4 pasjes zitten, oeps, spanning,. ach, dan zit ik nog even 2 pasjes extra, want ik ga niet direct lichtrijden als hij spanning geeft. Omdat hij dan al gauw de link legt-doorzitten =spanning = lichtrijden, en we komen er onderuit.
Het is een beetje inschatten. Nu kan ik een kwart volte doorzitten zonder problemen, en dan maak ik tussentijds nog wel eens een overgang terug of galopeer ik eens aan. Soms na 2 passen doorzitten, soms na een halve volte, want dat moet hij toch ook in de proef.

Gaat steeds beter, maar tis een geduld kwestie.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 01:15

Hihi, ik bedoelde voor Destino :=
Maar als dat voor jullie werkt snackie is dat toch prima!
Als je idd je paard laat weten van hallo, wij gaan hier wat aan doen, en zelf even 'het laatste woord hebben'.
En jij zegt het idd goed.. Destino, je paard heeft (zoals snackie zegt) wss de link gelegd- Aangaloperen= Bokken= Rennen= Geen galop meer...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 06:37

Ahh. Het had ook een reactie op mijn post kunnen zijn :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 06:41

Oh ja. Bokken=rennen deed de mijne ook. Maar dan gaat bij mij rigoreus de handrem erop. Wat rennen? Meteen stilzetten en verder rijden. Niet de kans geven om 5 passen weg te rennen. Meteen ho! En weer verder rijden.

(Anders ga ik de hele bak door. Jaron is wat dat aangaat wel echt een vluchter, raakt wel eens in paniek, en dan duurt het wel een halve bak voor hij terug is. Maar dan ben ik ook een secreet. Want dan krijgt ie toch wel een ruk in zn waffel ( of 2) want paniek of niet..ik ben baas en leider..)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:02

Mijn paard doet op linkergalop aanspringen hetzelfde. Links is zijn moeilijke kant, maar het lijkt een spelletje te worden. Links springt hij dan verkeerd aan, ik neem hem terug, dan gaat hij rennen als een gek en in elke bocht op mijn buitenbeen aanspringen. Of ik met dat buitenbeen wil afwenden of niet, hij springt aan. Ik kan dit nog niet snel oplossen, want rennen betekend ook rug uitdrukken en hoofd de lucht in, dus ik ben alles kwijt en ben zelf helemaal uit balans. Het scheelt bij mij wel om eerst rechts aan te springen, hem op een 8je te zetten en daarna 2 passen doorzitten en op links aanspringen. Ik had dit overigens niet, het aanspringen was nooit een probleem.. maar helaas.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:05

En als je hem tegenhoudt in dat rennen, dmv een noodremmetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:05

Snackie schreef:
Ik vind het lastig, de mijne vind het doorzitten vervelend, en moet daar aan wennen.
Ik begin met 2 pasjes doorzitten, even lichtrijden voor een paar meter en overnieuw, intussen rij ik gewoon mijn oefeningen, en negeer dat ik in de bocht soms 2 passen verkeerd zit, als ik toevallig niet uitkom, dat vind hij prima.
Dan 4 pasjes zitten, oeps, spanning,. ach, dan zit ik nog even 2 pasjes extra, want ik ga niet direct lichtrijden als hij spanning geeft. Omdat hij dan al gauw de link legt-doorzitten =spanning = lichtrijden, en we komen er onderuit.
Het is een beetje inschatten. Nu kan ik een kwart volte doorzitten zonder problemen, en dan maak ik tussentijds nog wel eens een overgang terug of galopeer ik eens aan. Soms na 2 passen doorzitten, soms na een halve volte, want dat moet hij toch ook in de proef.

Toch vraag ik me af of het 'probleem' niet bij jou weg komt. Doorzitten is voor een paard al niet makkelijk om ontspannen te blijven, daar heeft de ruiter een groot aandeel in. Ga je wel goed mee in de beweging? Zet je jezelf vast? Etc. Ik zou daar eens heel goed naar gaan kijken :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:08

Bedankt voor de reacties en tips met betrekking tot de galop.
Op de vraag van LU wat ik doe.. Ik ben eigenlijk een hele angstige ruiter, dus ik durf haar niet goed aan te pakken. Ze bokt heel gemeen en hoog en daarna voelt ze denk aan mij dat ik eigenlijk niet meer durf aan te springen. Ik zet haar wel stil als ze gaat rennen, daar luistert ze wel naar. Als ze bokt probeer ik haar ook gelijk terug te nemen en geef ik een tik, tenminste als ik blijf zitten en mijn balans nog heb :o .
Soms springt ze wel goed aan zonder te bokken, dan beloon ik gelijk (met stem) neem ik haar terug na een half rondje galop en beloon weer.
Het is overigens niet alleen bokken met aanspringen, soms gaat ze enorm hard draven of ze gaat lopen draaien met haar achterhand om zo niet aan te hoeven springen.
Het zal gewoon voor een heel groot deel aan mijn spanning liggen, die wil ik wel kwijt raken, maar dat lukt nu dus niet. Een vriendin heeft geprobeerd om haar te rijden om het eruit te krijgen, maar die is ook bang geworden..
Want wat doet jouw paard als je de galophulp geeft Snackie? Gaat hij gelijk bokken? Of doet hij eerst boos en probeer er onderuit te komen?
Doorzitten is bij dit paard verder geen probleem overigens.
Ik heb ook hetzelfde probleem als jou Jotoma, ze gooit haar hoofd in de lucht, zet haar nek erop en gaat dan rennen, dan drukt ze ook haar rug weg en gaat rennen of ze galoppeert net als een hert, meer met 4 benen de lucht in op de plek zeg maar..
Ik baal er echt van dat we in zo'n negatieve spiraal zitten met dit stukje..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:47

Ik krijg het in mijn les wel opgelost, maar zelf lukt het me nog niet goed.. of zoals ik net omschreef; eerst rechtsom op een achtje en wanneer je van hand wisselt terug naar draf en dan aangalopperen. Bij mij is het ook een combinatie van binnenhand te streng, buitenhand verlies ik soms contact en ik raak er zelf natuurlijk ook heel gefocussed op (te) waardoor hij ook aanvoelt wat ik wil gaan doen. Als ik het onverwacht houdt, gaat het beter, maar ik wil natuurlijk kunnen aanspringen wanneer ik wil.. Dat moet ik een proef immers ook :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:17

Joolien schreef:
Snackie schreef:

Toch vraag ik me af of het 'probleem' niet bij jou weg komt. Doorzitten is voor een paard al niet makkelijk om ontspannen te blijven, daar heeft de ruiter een groot aandeel in. Ga je wel goed mee in de beweging? Zet je jezelf vast? Etc. Ik zou daar eens heel goed naar gaan kijken :)

Jep, klopt ook zeker wel, maar daar oefenen we ook voor,
Ik vind het heel lastig stil te blijven zitten, En als hij dan spant helemaal, Daarom beginnen we met enkele keren zitten en bouwen we dat telkens weer uit, gaat steeds beter :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:20

Destino schreef:
Op de vraag van LU wat ik doe.. Ik ben eigenlijk een hele angstige ruiter, dus ik durf haar niet goed aan te pakken. Ze bokt heel gemeen en hoog en daarna voelt ze denk aan mij dat ik eigenlijk niet meer durf aan te springen. Ik zet haar wel stil als ze gaat rennen, daar luistert ze wel naar. Als ze bokt probeer ik haar ook gelijk terug te nemen en geef ik een tik, tenminste als ik blijf zitten en mijn balans nog heb :o .
Soms springt ze wel goed aan zonder te bokken, dan beloon ik gelijk (met stem) neem ik haar terug na een half rondje galop en beloon weer.
Het is overigens niet alleen bokken met aanspringen, soms gaat ze enorm hard draven of ze gaat lopen draaien met haar achterhand om zo niet aan te hoeven springen.
Het zal gewoon voor een heel groot deel aan mijn spanning liggen, die wil ik wel kwijt raken, maar dat lukt nu dus niet. Een vriendin heeft geprobeerd om haar te rijden om het eruit te krijgen, maar die is ook bang geworden..
Want wat doet jouw paard als je de galophulp geeft Snackie? Gaat hij gelijk bokken? Of doet hij eerst boos en probeer er onderuit te komen?
Ik heb ook hetzelfde probleem als jou Jotoma, ze gooit haar hoofd in de lucht, zet haar nek erop en gaat dan rennen, dan drukt ze ook haar rug weg en gaat rennen of ze galoppeert net als een hert, meer met 4 benen de lucht in op de plek zeg maar..

De mijne galopeert best graag, en kan amper wachtten tot hij mag, hij wacht mijn beenhulp dus niet af( ook de reden waarom ik wat langer bezig ben met af en toe doorzitten etc, voor ik werkelijk aangalopeer. Hem geeft het spanning dat hij weet dat hij mag galoperen, maar tegengehouden word. hou ik hem niet tegen zou hij elke keer als ik doorzit , aangaloperen.
Als hij dreigt aan te galoperen(hij duwt zn neus iets naar voor) geef ik hem al een ophouding, waarop hij onderhals zet, rug wegdruk, ik hem weer een ophouding geef zodat hij weer zakt,dan pas weer lichtrijden, eventjes lichtrijden en overnieuw.overigens, dit is seconden werk, ik zet hem terug, hij spant, ik vraag hem, en ik ga weer lichtrijden is nog geen 5 seconden werk volgens mij

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:21

Hoe vinden jullie dit er al uitzien? :) Voor de mensen die nog weten wat ons probleem was...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:32

Destino schreef:

Even heel simpel, als het dikgedrukte zo is dan is het laatste wat ik je zou adviseren opnieuw aan te galopperen eigenlijk....Op die manier bouw jijzelf teveel spanning op en maak je het bokken voor je paard alleen maar aantrekkelijker. Zeker een wat flegmatiek of 'gemakkelijk' paard heeft snel door dat als ze een bokje geeft met aanspringen, ze helemaal niet door hoeft te galopperen /3
Ik zou als je wat angstig bent vooral niet gaan focussen op de situatie. Dus galop = galop, ook als ze bokt, je wilde nog steeds galopperen. Vooral de eerste galop ook gewoon een paar rondjes lekker door laten werken, rijd maar naar je middengalop. Daarna nog één of twee keer aanspringen en bv een volte galopperen, en het dan weer laten rusten voor die dag.
Wat ik je ook aan kan raden is om vooral vanuit een flinke draf aan te springen. Mijn ervaring is dat paarden minder snel gaan bokken als je vanuit een middendraf aangaloppeert. Even niet te netjes willen rijden, dat komt later wel weer.

Betreft het rennen, dat pak je op zich al prima aan volgens mij maar ook hier geld, zorg wel dat je blijft rijden. Dus als je aan het draven was, probeer dan je paard niet stil te zetten als hij er vandoor gaat. Trek 'm maar op een kleine volte en zodra je weer controle hebt, been eraan en doordraven. Even op de volte houden voor de controle, maar vooral wel flink tempo maken. Paarden zijn veel sneller geneigd om te stoppen met bepaald gedrag als dat gedrag hen niets oplevert of als ze daardoor juist harder moeten werken. Ik ben door jouw bovenstaande post een klein beetje bang dat jouw reacties je paard het net iets te gemakkelijk maken. Niet focussen op het probleem, gewoon lekker rijden dus :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:42

Bedankt voor je uitleg 0000, daar kan ik zeker wel wat mee!
Wat betreft het stoppen met galop, dat heb ik al gedaan, zelf galoppeer ik eigenlijk niet meer de laatste paar weken. Heb het afgelopen zaterdag geprobeert nadat ze mijn vriendin er bijna afgegooid af en toen was er ook te veel spanning.
Vanuit een harde draf in galop aanspringen is dus niet erg? Ik heb altijd het gevoel dat ik haar dan kwijt ben zeg maar. Dat blijven (en durven) rijden is wel een puntje waar we echt aan moeten werken :j .

Geeft er hier iemand uit het topic ook les eigenlijk? Omgeving Utrecht (ligt er +- 10/15 minuutjes vandaan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:44

Ziet er goed ut Michelle! Op de eerste foto drukt ze haar neusje er nog wat uit maar op de andere 2 is ze mooi rond :j

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:47

Destino schreef:
Wat betreft het stoppen met galop, dat heb ik al gedaan, zelf galoppeer ik eigenlijk niet meer de laatste paar weken. Heb het afgelopen zaterdag geprobeert nadat ze mijn vriendin er bijna afgegooid af en toen was er ook te veel spanning.
Vanuit een harde draf in galop aanspringen is dus niet erg? Ik heb altijd het gevoel dat ik haar dan kwijt ben zeg maar. Dat blijven (en durven) rijden is wel een puntje waar we echt aan moeten werken :j .

Geeft er hier iemand uit het topic ook les eigenlijk? Omgeving Utrecht (ligt er +- 10/15 minuutjes vandaan).

Ik vind dat persoonlijk niet erg nee. Ik heb liever dat ze eerst leren vloeiend aan te galopperen, eventueel door ze, zoals je ook met een jong paard zou doen, in de galop te laten vallen vanuit een flinke draf. Liever dat dan steeds maar die spanning op het moment van aanspringen. Soms mag je best even een stapje terug doen.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij woont S_en_Z daar in de buurt!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:48

Joolien schreef:
Ziet er goed ut Michelle! Op de eerste foto drukt ze haar neusje er nog wat uit maar op de andere 2 is ze mooi rond :j

is dat niet juist de bedoeling? op de LL?
Ik weet het niet hoor misschien kan je hier wat aan onderbouwen... daar leer ik weer van :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:50

0000 schreef:
Destino schreef:

Ik vind dat persoonlijk niet erg nee. Ik heb liever dat ze eerst leren vloeiend aan te galopperen, eventueel door ze, zoals je ook met een jong paard zou doen, in de galop te laten vallen vanuit een flinke draf. Liever dat dan steeds maar die spanning op het moment van aanspringen. Soms mag je best even een stapje terug doen.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij woont S_en_Z daar in de buurt!

Bedankt voor je post, daar heb je ook wel gelijk in, als dat goed lukt kun je vanuit daar weer verder bouwen! Ga haar eens even een pbtje sturen! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 13:02

Michelle, vind het er ontspannen uitzien, maar heel erg op de voorhand.. En idd zoals Annemieke al vraagt... Hoe zit het dan met de ll? Moet je die bij lang en laag maar vergeten? Lijkt me niet toch

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:13

Zoals Annemieke rijdt met haar fries is toch het 'goede plaatje'? Die loopt ook op de LL, maar wel voorwaarts, lang en laag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:28

Anne_mieke88 schreef:
Joolien schreef:

is dat niet juist de bedoeling? op de LL?
Ik weet het niet hoor misschien kan je hier wat aan onderbouwen... daar leer ik weer van :)

Een paard kan biet altijd op de ll komen zeker niet met lang en laag. Je wilt dan een optimale bolling in de rug en dus ook in de hals en de nek. Op deze foto drukt ze nog heel duidelijk de achterhand weg. Als je vergelijkt met de andere foto's zie je dat daar een mooie lijn loopt i de bovenlijn. En ik vind de pony redelijk in balans, nog niet eens zo heel veel op de voorhand. Achter komt prima mee.