Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hyppolyte schreef:@yamcha, dat wordt aangehaald omdat niemand het hier heeft over mannen die te zwaar zijn voor een paard, maar over ruiters met overgewicht, die kunnnen zogezegd niet meekomen in de beweging, want dat kun je schijnbaar niet als je 100 kilo weegt. Ik heb hier nog niemand horen noemen dat mannen niet meer zouden mogen rijden, hoewel die veel eerder op de 80 tot 100 kilo zitten dan een vrouw. En ondanks wat iedereen hier beweert, gaat het hier nog steeds om mensen met overgewicht, niet om mensen met een gezond gewicht (en ja, 85-90 kilo is een heel normaal en gezond gewicht voor een man van 1.85-1.90).
Er wordt met 2 maten gemeten in het topic. Er is niemand die bezwaar heeft tegen een mannelijke ruiter, maar wel tegen de vrouwelijke variant met hetzelfde gewicht.... Dat is wat er niet klopt.
hyppolyte schreef:@yamcha, dat wordt aangehaald omdat niemand het hier heeft over mannen die te zwaar zijn voor een paard, maar over ruiters met overgewicht, die kunnnen zogezegd niet meekomen in de beweging, want dat kun je schijnbaar niet als je 100 kilo weegt. Ik heb hier nog niemand horen noemen dat mannen niet meer zouden mogen rijden, hoewel die veel eerder op de 80 tot 100 kilo zitten dan een vrouw. En ondanks wat iedereen hier beweert, gaat het hier nog steeds om mensen met overgewicht, niet om mensen met een gezond gewicht (en ja, 85-90 kilo is een heel normaal en gezond gewicht voor een man van 1.85-1.90).
Er wordt met 2 maten gemeten in het topic. Er is niemand die bezwaar heeft tegen een mannelijke ruiter, maar wel tegen de vrouwelijke variant met hetzelfde gewicht.... Dat is wat er niet klopt.
en mogen ze dat dus ook niet. Ik doe er niet moeilijk over.
) 
Buitenzinnig schreef:een derde van zijn gewicht? Dus een paard van 600 kilo kan een ruiter dragen van 200 kilo???!!!![]()
![]()
Ik denk dat onderstaande personen nog net geen 200 kilo wegen - wil je dat op je paard? WELK paard dan ook?
Buitenzinnig schreef:een derde van zijn gewicht? Dus een paard van 600 kilo kan een ruiter dragen van 200 kilo???!!!![]()
![]()
Ik denk dat onderstaande personen nog net geen 200 kilo wegen - wil je dat op je paard? WELK paard dan ook?
vandaar dit plaatje om even duidelijk te maken hoe "omvangrijk" een mens van 200 kilo is.
Galii schreef:Ik stoor me er niet aan als wat 'vollere' mensen op een paard zitten. Ik vind het alleen wel heel erg jammer. Ik zie heel veel proeven in de dressuur die erg netjes gereden zijn en waar de harmonie tussen paard en ruiter erg goed is maar omdat de ruiter wat steviger is ziet het er gewoon niet mooi uit!
Overigens zie je in de hogere klassen meer slankere ruiters rijden.
maranba schreef:misschien raar maar zo denk ik er over.
Zolang je een forser paardje koop kan er een forsere persoon er op een koudbloed kan meestal meer kilo's hebben dan een tengere volbloed.
Ik denk dat de mensen van 100 kilo dat zelf ook wel weten. en trouwens in mijn mening is dat een gewicht van 100 kilo vaker mannen zijn van wie je het niet zou verwachten. en inderdaad hoe je rijd telt hier bij erg mee.
zelf vind ik dat wel de grens, voor mezelf en wat een ander doet mag ik als persoon niet beoordelen. met mijn werk waarschijnlijk wel maar dat terzijde.
gr
Galii schreef:Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen!
Ik zeg toch duidelijk; Ik stoor me er niet aan las wat 'vollere mensen op een paard zitten maar IK vind het er gewoon niet zo mooi uit zien.