Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:Ken Johny Swaab, helaas geen hoge hoed van hem op, ken hem uit zijn aktieve tijd, en ook ken ik zijn geschiedenis leuke commersie, nee het moet een degelijke en goede opleiding zijn onafhankelijk, die werkelijk de talenten naar boven haalt, en niet één die met geld te koop is.
Zooist schreef:Dan hoef je alleen maar het stukje basis te doen. Ben je in een paar avondjes klaar en heel
veel voorstellen doet het niet.
MoniqueB schreef:De instructeur als ondernemer daar wordt in Nederland erg weinig aandacht aan besteed.
Waar moet men een instructeur zoeken? Hebben Deurne/Orun een lijst met gediplomeerde instructeurs en waar die te bereiken zijn? Ik heb eens op de site van NHB en KNHS gekeken maar niets te vinden waar de door hun opgeleide instructeurs te vinden zijn.
Waar staan de zogenaamde "echte klassieke" instructeurs geregistreerd? Als iemand instructie zoekt, dan sluit men zich over het algemeen aan bij iemand die misschien al op die stal komt. Een ander gaat misschien op internet zoeken.
Daarom geeft denk ik iedereen zijn beestje een andere naam om zichzelf zichtbaar te maken.
Ik vind dat instructeurs best hun product beter mogen verkopen.
Professor schreef:Moll schreef:die ken ik wel echter was de man wel een pionier in het beleren van paarden, dat kan men niet ontkennen natuurlijk.
Wist u dat hij in 3 maanden een paard klaar had en in 18 maanden hogeschool reed????
De grote kritiek van alle andere zoals Seegers, Steinbeck en vele anderen.
Het was een begenadigd ruiter maar na zijn korte tijd in Saumur werd zijn methode verboden, alleen het aanrijden van de Remonten tot Campagnepaard werd nog gebruikt.
MoniqueB schreef:Anja Beran is/gaat ook mensen langdurig opleiden en stel dat door die persoonlijke initiatieven hele goede instructeurs/trainers beschikbaar komen, dan heb je daar helemaal niets aan als je toevallig met je paard op een stal staat dat het Veiligheidscertificaat voert. Het Veiligheidscertificaat is oa verplicht voor FNRS ruitersportcentra en KNHS verenigingen en daar mogen alleen Orun/NHB instructeurs lesgeven!
Professor schreef:Ken Johny Swaab, helaas geen hoge hoed van hem op, ken hem uit zijn aktieve tijd, en ook ken ik zijn geschiedenis leuke commersie, nee het moet een degelijke en goede opleiding zijn onafhankelijk, die werkelijk de talenten naar boven haalt, en niet één die met geld te koop is.
quadripes schreef:ik denk dat een goede instructeur in eerste plaats opkomt voor het paard, eerlijk is en durft te zeggen wat er gezegd moet worden. dat deze persoon didactische en pedagogische vaardigheden moet hebben en daarnaast durft te leren. een oprechte liefde voor het paard moet bezitten en daarnaast ook oprecht met zijn leerlingen moet omgaan. iemand die niet naar een plaatje lesgeeft, maar vanuit een intrinsieke interesse voor de juiste opleiding van een paard, welk paard dan ook. iemand die werkelijk weet hoe een paard zich beweegt en wat er voor dat specifieke paard goed zou zijn. iemand die geen verborgen agenda's heeft bij het lesgeven. die geen commercieel belang heeft bij lesgeven. die altijd klaar staat om vragen te beantwoorden. wedstrijdniveau vind ik persoonlijk in het geheel niet interessant.
en ik denk dat dat met geen enkel diploma weer te geven is.
maar... voor een groot deel is lesgeven natuurlijk te leren en tot op zekere hoogte is ook kennis van paarden en dressuur te leren. maar hoe breng je iemand gevoel over, hoe leg je iemand een gevoel uit en kun je op het juiste moment aangeven dat iets goed of niet goed is. weet je ook nog de juiste motivatie over te brengen bij die ene persoon (waar de een niet af te bluffen is, is de ander gelijk gedemotiveerd)
Professor schreef:Dat wanneer men zo´n selektie maakt wat ik eerder beschreven heb voor instructeurs zo´n opleiding dat er alleen verschil in intonatie is en bedrevenheid, en het gevoel voor paard en mens.
Maar het voordeel is dat zij allemaal op 1 lijn zijn en geen onzin verbreiden zeg maar 80% is goed wat zij doen, die 20% meer ligt aan het intresse en doorzettingsvermogen en het zich verder ontwikkelen.
Daarom ben ik voor 1 goede opleiding en niet dat niets en nog minder.
Gewoon het lavel verhogen dan word de qualiteit beter, dan leren de ruiters geen onzin.
Dat de ene instructeur de ene beter ligt dan de andere is dan een klikken tussen mensen onderling.
Het is zo vreemd wanneer er een Bereiter van de Spaanse Hofreitschule les geeft kan men hem zo wisselen met een andere Bereiter van die School en men merkt dan alleen dat het handschrift anders is maar de leerstof hetzelfde.