nombrado schreef:Ailill schreef:Hebben jullie dezelfde druk?
afdruk
ik bedoelde druk, maar da's een literair begrip

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hermelientje schreef:Ter vergelijking met het "Duitse" paard van acht jaar oud van een paar bladzijdes geleden, hier een recent filmpje van een "Nederlands" paard van acht jaar oud bij zijn lichte tour debuut. Ook een hele losse stangteugel hier maar niet "klapperend". En ook nog niet foutloos, maar ook lang niet slecht vind ik zelf, al is het een heel andere stijl van rijden.http://www.youtube.com/watch?v=5mLNOQGS ... e=youtu.be
Ailill schreef:Conclusie van de dag: Hou ouder mensen worden, hoe meer ze vasthouden aan hun eigen manier/doen/spreken/schrijven. Geweldig
Is het niet veel zinvoller om weer over de theorie/praktijk te praten, i.p.v. de juiste schrijf en/of zegswijze?
oji schreef:Hmmm...professoor. Je beschuldigt de nederlanders van cavinisme, maar om eerlijk te zijn zie ik niemand hier zo overtuigd zijn dat alles in nl zo goed is als dat jij zo verschrikkelijk fanatiek het duitse systeem aan het verdedigen en verheerlijken bent. Wat dat betreft kom jij dan voor mij toch over als de übercalvinist. De meeste hier staan er juist wat meer open minded in, proberen van alles het beste mee te pikken wat voor hun en hun paard het beste uitpakt.
Professor schreef:Ziet niemand dat van Gal scheef zit op zijn paard? Dat T dat ook compenseert, en dat Rath daar moeilijkheden tegenkomt. Hij knikt in de linkerheup in, dat doet hij al jaren, dat is gewoon een basis fout, door zijn elegante verschijning camoufleert hij dat goed, daardoor heeft Rath ook altijd zo´n probleem met de pirouetten gehad, omdat het gewicht dan anders is.
En fouten in de changementen a pied also der Einerwechsel sorry dat ligt niet zoveel aan de ruiters dat ligt aan het paard het ligt hem niet or wel, wanneer men het goed bekijkt is het gewoon dresseren, men zet ze in en men telt, inwezen is men altijd te laat met de hulpen geving moet gewoon op gewicht en teugelhulp, het is voor mij gewoon een kunstje, de 2er en de 3er zijn meer rijtechnisch.
Dus daar zie ik geen verschil tussen beide.
Askja schreef:Wat vooral ook opvalt in de vergelijking tussen Gal en Rath is dat Totilas bij Edward veel vrijer lijkt te bewegen, met meer afdruk en expressie. Rath rijdt veel strakker, het lijkt alsof Totilas zich daardoor inhoudt in zijn bewegingen. Verder zie je bij Rath meer communicatiestoornissen tussen ruiter en paard. Ik denk niet dat dit per se iets te maken heeft met een verschil in trainingsmethode, meer met een verschil in lichaamsgevoel en natuurlijke balans bij de ruiter. Daar kan Rath ook niet zo veel aan doen, hij is simpelweg veel minder getalenteerd. Wel heel interessant om te bekijken en echt, ik zou willen dat ik zo kon zitten als Edward, zo licht en los en nooit tegen de beweging. Hips don't lie, om met Shakira te spreken
nombrado schreef:Askja schreef:Wat vooral ook opvalt in de vergelijking tussen Gal en Rath is dat Totilas bij Edward veel vrijer lijkt te bewegen, met meer afdruk en expressie. Rath rijdt veel strakker, het lijkt alsof Totilas zich daardoor inhoudt in zijn bewegingen. Verder zie je bij Rath meer communicatiestoornissen tussen ruiter en paard. Ik denk niet dat dit per se iets te maken heeft met een verschil in trainingsmethode, meer met een verschil in lichaamsgevoel en natuurlijke balans bij de ruiter. Daar kan Rath ook niet zo veel aan doen, hij is simpelweg veel minder getalenteerd. Wel heel interessant om te bekijken en echt, ik zou willen dat ik zo kon zitten als Edward, zo licht en los en nooit tegen de beweging. Hips don't lie, om met Shakira te spreken
jep, mee eens
net of rath een bezemsteel heeft ingeslikt...veel te strak, maar das wel duits hoor!
Ailill schreef:nombrado schreef:
jep, mee eens
net of rath een bezemsteel heeft ingeslikt...veel te strak, maar das wel duits hoor!
Die kreet kreeg ik vroeger ook weleens te horen. . . nou heb ik ook een tijdje met een houten stok achterlangs mijn rug moeten rijden, betwijfel of het verstandig was.
nombrado schreef:Ailill schreef:Die kreet kreeg ik vroeger ook weleens te horen. . . nou heb ik ook een tijdje met een houten stok achterlangs mijn rug moeten rijden, betwijfel of het verstandig was.
nee, niet handig zelfs zeer onverstandig
nombrado schreef:als je recht boven je fundament zit als ruiter, kan je alles ontspannen , ook je schouders en armen, die dus een losse .niet te strakke verbinding kunnen houden. en een buiging in je elleboog.
nombrado schreef:cadre noir
mooie meezittende ontspannen ruiter, in eigen fundament, boven middelpunt paard.
http://www.youtube.com/watch?v=9Bi6VwaUlrs
kunnen menig duits en nederlandse ruiters nog een voorbeeld aan nemen
nombrado schreef:cadre noir
mooie meezittende ontspannen ruiter, in eigen fundament, boven middelpunt paard.
Professor schreef:Kijk naar de Cadre Noir dan zitten daar allemaal bezemstelen volgen de meining die hier verkondigd word.Dat zijn allemaal dingen die nergens op slaan, het word maar een etiket opgeplakt, en dat door mensen die nog weinig vergelijken meegemaakt hebben in hun paarden leven.
Professor schreef:Marionetten op een paard, het paard is niet van achter naar voren gereden (al bij het halthouden te zien), dus geen effectieve zit
Professor schreef:nombrado schreef:cadre noir
Marionetten op een paard, het paard is niet van achter naar voren gereden (al bij het halthouden te zien), dus geen effectieve zit, bovendien gaat het paard regelmatig tegen de hand, geen goed voorbeeld helaas nombrado.
Waar is de lijn elleboog mond paard?
cherie78 schreef:Het paard gaat NIET tegen de hand, prof.
Het paard laat juist heel goed zien waarvoor het de hals gekregen heeft van moeder natuur.
Perfect is het niet, maar laat wel het paard in zijn waarde.
In het "klassiek" wat jij voorstaat, bepaalt de ruiter waar de paardenhals MOET zijn om aan het "plaatje" te kunnen voldoen van "in de houding"
Dat noem ik drillen en niet dresseren in de zin waar het ooit voor bedoeld was/is.
Citaat:Stijf zitten is geheel niet Duits, gewoon onzin wanneer men dat beweert, kan men net zo generaliseren dat elke topper in Nederland achterover hangt.
Kijk naar de Cadre Noir dan zitten daar allemaal bezemstelen volgen de mening die hier verkondigd word.