Daarom wil ik hem ook

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goofy44 schreef:Citaat:Maar dit heeft weer weinig met het over de rug gaan te maken, laten we on-topic blijven
Dit heeft heel veel met over de rug gaan te maken.
Als je zit, kruis en kuit niet kan gebruiken - en dat zijn er helaas veel - dan krijg je een paard niet goed over de rug. Je kan hooguit denken dat het paard over de rug gaat, maar dat is wat anders.....
jacqp schreef:jammer dat er door de vele "fotoverzoekjes" minder info op dit topic geplaatst wordt.
Nibbit schreef:
Nathalie84 schreef:jacqp schreef:jammer dat er door de vele "fotoverzoekjes" minder info op dit topic geplaatst wordt.
ik vind het jammer dat er niks met praktijkvoorbeelden meer wordt gedaan. Juist daarvan kan je toch zoveel leren lijkt mij?
anneliesdj schreef:Ik zou wel graag eens foto's willen zien van grand-prix paarden, zowel goed als fout plaatjes. Ik vind persoonlijk dat daar ook heel veel fout's tussen rondloopt en ben wel nieuwsgierig wat anderen daarvan zeggen.
Dan bedoel ik wel beoordelingen ongeacht de ruiter, of het nu Anky, Isabell of een of andere amateur is boeit me niet.
Goofy44 schreef:Ravenna schreef:
- ongereden, in draf
- duidelijk zweefmoment, mooi van de grond
- paslengte voor en achter gelijk
- paard is nog een stuwer, moet naar meer dragen
- paard gaat los en soepel; moet spieren ontwikkelen (werk aan de winkel)
- paard gaat op de voorhand
- #1: RA been jaagt RV been netjes weg
als het oefeningen zijn:
- halsstrekken iets langer en lager
- tempo iets omlaag
Mooi en leuk paard !
jacqp schreef:ik bedoelde ook meer dat er heel veel foto's achter elkaar geplaatst worden en dat daar dan bijna geen reaktie meer op komt.
ben het er mee eens dat we kunnen leren van de praktijkvoorbeelden, amateur of prof.
Nathalie84 schreef:
Goofy44 schreef:Omdat de bedoeling is om elkaar te helpen en er zelf van te leren kan iedereen een poging wagen om commentaar op een foto te leveren. Het plaatsen van de foto getuigd ook van een zekere vorm van moed. Je stelt je toch kwetsbaar op. Een heel goede karaktertrek van een goede ruiter. Van winnen geniet je meer als je weet wat verliezen is ....
Citaat:Vandaag zijn er ook weer foto's gemaakt, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. viewtopic.php?f=10&t=846208&hilit=
Qimm schreef:Citaat:
casperrr schreef:Ik geloof dat het nu wel duidelijk is welke foto er gebruikt moet worden....