DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:32

Nooit van de buitenkant een portemonnaie inschatten... misschien dat het complex van de bank is?[/quote]

Ik weet niet hoeveel verstand jullie van financieringen hebben maar je moet toch een behoorlijk vermogen of inkomen van ver boven modaal hebben wil je dit kunnen betalen.

Om jullie even uit de droom te helpen, hij woont bij mij om de hoek en hij is echt stinkend rijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:33

ik ben ook stinkend rijk.............. in het rood Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:35

Ik snap trouwens niet waarom je zo degenererende opmerking moet plaatsen over iets, waarvan je zelf volgens mij niet eens het fijne van hebt begrepen.
In dit artikel wordt gesuggereerd dat een LDR gereden paard achter het bit zou zijn, geen contact meer zou hebben en zich hierdoor zou gaan ontrekken aan het bit. Eenmaal aangeleerd, moeilijk afgeleerd. In zo'n geval zou je inderdaad snel de controle verliezen van je paard. Maarja, gelukkig weten sommige nog wél wat LDR precies inhoudt, en dit systeem draait niet om al het contact met je paard te verbreken door hem achter het bit te laten rijden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:40

janderegelaa schreef:
Nooit van de buitenkant een portemonnaie inschatten... misschien dat het complex van de bank is?

Ik weet niet hoeveel verstand jullie van financieringen hebben maar je moet toch een behoorlijk vermogen of inkomen van ver boven modaal hebben wil je dit kunnen betalen.

Om jullie even uit de droom te helpen, hij woont bij mij om de hoek en hij is echt stinkend rijk.
[/quote]

Dat eerste hoeft helemaal niet!
En wat dat stinkendrijk betreft................. om de hoek wonend of niet, het valt wel mee hoor. Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:40

VValar schreef:
Ik snap trouwens niet waarom je zo degenererende opmerking moet plaatsen over iets, waarvan je zelf volgens mij niet eens het fijne van hebt begrepen.
In dit artikel wordt gesuggereerd dat een LDR gereden paard achter het bit zou zijn, geen contact meer zou hebben en zich hierdoor zou gaan ontrekken aan het bit. Eenmaal aangeleerd, moeilijk afgeleerd. In zo'n geval zou je inderdaad snel de controle verliezen van je paard. Maarja, gelukkig weten sommige nog wél wat LDR precies inhoudt, en dit systeem draait niet om al het contact met je paard te verbreken door hem achter het bit te laten rijden.

Precies...........

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:49

Deze discusie loopt zo raar dat ik eigenlijk niet meer weet wie nu de voor- en tegenstanders van LDR zijn.

Laat ik met mezelf beginnen: ik ben niet persé tegen en heb het zelf ook gebruikt ( ja met instructie ) en weet dat het werkt. Mijn grote bezwaar is dat er niet wetenschappelijk is aangetoond dat het geen invloed heeft op het welzijn van het paard. Da's mijn punt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:49

ik ben ook niet voor of tegen Haha! Haha! ik ben alleen tegen stom geneuzel

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:52

Ik ben net zo voor LDR als dat ik voor Klassiek ben Lachen

Ik hou van écht paardrijden met een fijn paard dat los door het lijf is en zich laat bewerken. Manier waarop maakt mij niet uit als je altijd voorop laat staan dat het geen krachtmeting maar een samenwerking moet zijn. En dat je van elkaar houdt!!

Paardrijden is - mits goed uitgevoerd - mooi!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:53

vind ik ok Mireille Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:59

Wart hamert iedereen er toch op dat het slecht gegaan is. Een zilveren medaille is toch hartstikke goed. duitsland was en is nr. 1 dat stond van te voren al vast.
Dat het laurens eergisteren effe iets minder ging, tja kan gebeuren volgende keer beter toch? In ieder geval weer dingen om aan te werken bijvoorbeeld aan de achterhand eronder tijdens de verzameling. Zon dekje is natuurlijk banketstaaf maar vergeet niet dat die jongen eigelijk nog hartstikke jong is en dan veel druk op de schouders krijgt hoge verwachtingen die die eigelijk niet waar kan maken omdat hij er gewoon nog wat jong voor is. Die ambiance daar die is overweldigend helemaal voor een dressuurpaard want laten we eerlijk zijn die maken gewoon minder mee.
Daarom flipte Salinero waarschijnlijk groot stadion mensen die juichen en klappen allemaal heel frusterend voor die paarden en eng. is logisch ik denk dat als een van ons daar alleen in het midden zou staan dat we ook zouden gaan schrikken.
Die van mij hoeft alleen maar die hoempapa muziek te horen of hij is al slecht te houden.

Nou ja gelukkig is er niets gebeurd met haar, mischien de volgende keer het springzadel er maar op, en wie weet een slofje.

Maar ieder paard kan gewoon schrikken gisteren sloeg er nog een springpaard op hol bij ons omdat de hogedrukreiniger aan ging en hij net aan die zijde van de bak was, tja rit zonder ruiter vervolgd lekker naar het meer gerend kwam wel weer terug overigens en alles nog heel.

MAAR wat ik eigelijk wil zeggen het is hartstikke goed gegaan met nederland, meer of minder had gekund maar dat is achteraf gel*l ze moeten verder met de GP speciaal en de kur en daar liggen de kansen nog open ook voor Laurens.

Die Deen vond ik super mischien ist minder staartzwaaien.
En op het TV kommentaar op ZDF en WDR en zo wordt heel leuk zij het in het Duits kommentaar gegeven teilweisse zelfs door Nicole Uphoff, die overigens Ollright te hoog er op vond lopen met de nek niet als hoogste punt en de neus deels achter de loodlijn, weggedrukte rug, spanning en zij mag het zeggen zij is ja ook LDR ruiter.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:01

Hoho niet iedereen kafue Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:01

Ollright gaf ook geen fijn beeld maar ja, gedane zaken nemen geen keer. Hij mag het komend weekend weer opnieuw bewijzen.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:26

VValar schreef:
En jij leest die troep?

Ja ik lees dit. Pas nadat je het gelezen hebt weet je of het troep is.
jou reactie lees ik toch ook?

Er staat op die site volgens mij inderdaad heel veel onzin, maar het argument dat als een paard zo extreem zijn neus kan terugbrengen, dus met zijn hoofd bijna ondersteboven kan lopen, het zich misschien ook wel kan onttrekken aan de inwerking van het bit. Het lijkt mij niet onlogisch. Ik weet ook niet of dat gisteren gebeurd is. Ik was er niet bij. De foto in de telegraaf laat wel de amazone zien, maar het is daarop niet te zien of het paard inderdaad zich op deze manier aan de inwerking van de amazone onttrok.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:28

als een paard achter het bit kruipt dan ontrekt hij zich inderdaad aan de inwerking van het bit........ maar dat is geen LDR das gewoon stout Haha! Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:34

En als een paard gaat hollen gaat ie hollen...

Ik heb volbloeds zien hollen, koudbloeds voor een ploeg zien hollen, cowboypaarden zien hollen, hackneys en tuigers met wagen en al zien gaan, dressuurpaarden, springpaarden...

Zeker als je op zo'n groot terrein bent.

Wie herinnert zich niet de angstige momenten van de Koninklijke koets op het WK Arnhem....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:38

Ongelooflijk............ dit geeft wel de kwalitatief hoge standjes van de gemiddelde bokker weer........... dat er uberhaupt mensen zijn die denken dat het gaan rennen van Salinero ligt aan haar thuistraining......... * zucht*

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:39

KiWiKo schreef:
als een paard achter het bit kruipt dan ontrekt hij zich inderdaad aan de inwerking van het bit........ maar dat is geen LDR das gewoon stout Haha! Haha!

Mijn vorige kroop ook achter het bit. Die was 3 jaa en 4 maand onder zadel en had nog geen LDR of klassiek gezien. Daar kon je aan die kroop er gelijk achter. heeft niks met methode te maken. Meer met het mentaliteit. Ze willen werken of niet. Die merie van mij wou dus niet werken

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:40

zag trouwens net in een ander topic deze foto die duidelijk ontkracht dat het zou kunnen komen omdat het paard zich aan de inwerking van het bit onttrekt door met zijn hoofd ondersteboven te lopen.

weer een theorie onderuit gehaald, was dus inderdaad troep wat in dat artikel staat Haha!

Afbeelding

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:40

Mireille1970 schreef:
Ongelooflijk............ dit geeft wel de kwalitatief hoge standjes van de gemiddelde bokker weer........... dat er uberhaupt mensen zijn die denken dat het gaan rennen van Salinero ligt aan haar thuistraining......... * zucht*
Ach je weet wie het zeggen he Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:41

Mireille1970 schreef:

Als je denkt dat dit al erg is... moet je fokt er eventjes op na lezen Huilen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:41

Ach Sallie heeft iig zijn lolletje weer gehad Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:43

volgens mij bespeur ik ook een onderhals Haha! Haha! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:46

VValar schreef:
Als je denkt dat dit al erg is... moet je fokt er eventjes op na lezen Huilen

Fokt? Die zijn toch altijd zo objectief? Clown

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:47

Die zijn pas echt gefrustreerd over hun eigen prestaties, dus die kraken iedereen af die wel kan rijden Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:48

KiWiKo schreef:
volgens mij bespeur ik ook een onderhals Haha! Haha! Haha!

En dat terwijl meneer LDR getraind wordt Haha!