xmarliez schreef:Misschien moet ik dan toch maar eens Frans gaan leren
Ik begin maar eens met Fillis, dat Frans, dat wordt 'm niet vrees ik, waar dat Franse knobbeltje zou horen te zitten, zit een kuiltje.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:Die Skala der Ausbildung, is niet punt voor dat nastreven het vloeit in elkaar over, het belangrijkste in elke training is de correctie van de ruiter zijn/haar zit en de fijnheid van de hulpen.
Dan komt men automatisch op het punt van de aanleuning het belangrijkste punt sowieso, hebben wij die niet in orde dan kan men geen paard in een zuivere Takt laten gaan, en kunnen geen oefening werkelijk rijden.
Denk dat men het punt zit en ruiter veel te veel vergeet, wanneer men ziet dat in Wenen elke Bereiter en ook Oberbereiter zijn zit laat corrigeren aan de longe en die steeds meer perfectioneert.
Waarom uit een goede zit komen duidelijke aanwijzingen (hulpen) van de ruiter. Daarom moet een zit steeds weer verbeterd worden, wanneer men zichzelf in zijn zit onder controle heeft dan is het ook mogelijk het paard onder controle te krijgen.
Daarmee wil ik zeggen zelfdiscipline, wanneer men die niet heeft bij het rijden, dan mag men ook niet verlangen dat het paard deze heeft.
vur schreef:Ik heb een vraag aan de Professor. Kunt u uitleg geven over hoe Fillis zijn paarden in de hand stelt en hoe u zich dit eigen heeft gemaakt en welk voordeel deze methode heeft?
Professor schreef:vur schreef:Ik heb een vraag aan de Professor. Kunt u uitleg geven over hoe Fillis zijn paarden in de hand stelt en hoe u zich dit eigen heeft gemaakt en welk voordeel deze methode heeft?
Wanneer ik de tijd daarvoor nemen kan zal ik dat eens doen deze vraag beschrijft alleen Seunig en Fillis en Steinbrecht over meer als 30 pagina´s, daarom is het om het juist te beschrijven hoe en wat in gecomprimeerde vorm heel moeilijk.
Het paard in de handstellen is het paard aan de hulpenstellen zodat ik met het paard alle oefeningen kan uitvoeren. De perfectie daarvan begint bij de Schoolstap.
Hoe ik dat eigengemaakt heb, dat heb ik geleerd van dhr Everts een officier die met dhr van Reede de Nederlandse equipe met Charles Pahud de Montagne getraind heeft.
De Nederlandse militairen officieren hebben de methode van Fillis toegepast en geleerd.
Citaat:Maar vraag me zelf wel af, of de heren die je noemt dezelfde "gave" hadden/over beschikten als waarover Baucher/Racinet beschikten??
Want wat dat betreft, waren Baucher en Racinet wel echte osteopaten, die alles even loswerkten voordat er begonnen werd met de verdere training.
andafries schreef:Ik heb het boek " Rijden en africhten" van J.H. Reede. Daarin staat ook de diagonale of schoolstap omschreven. Wordt ook aangegeven dat dit niet makkelijk is. Heel verhaal zal ik nu niet opschrijven (helaas geen tijd voor) maar een ontzettend leerzaam boek voor iedereen een aanrader !!!
xmarliez schreef:Ik vraag me echt af waar ik dit soort boeken kan kopen?
Professor schreef:vur schreef:Ik heb een vraag aan de Professor. Kunt u uitleg geven over hoe Fillis zijn paarden in de hand stelt en hoe u zich dit eigen heeft gemaakt en welk voordeel deze methode heeft?
Wanneer ik de tijd daarvoor nemen kan zal ik dat eens doen deze vraag beschrijft alleen Seunig en Fillis en Steinbrecht over meer als 30 pagina´s, daarom is het om het juist te beschrijven hoe en wat in gecomprimeerde vorm heel moeilijk.
Het paard in de handstellen is het paard aan de hulpenstellen zodat ik met het paard alle oefeningen kan uitvoeren. De perfectie daarvan begint bij de Schoolstap.
Hoe ik dat eigengemaakt heb, dat heb ik geleerd van dhr Everts een officier die met dhr van Reede de Nederlandse equipe met Charles Pahud de Montagne getraind heeft.
De Nederlandse militairen officieren hebben de methode van Fillis toegepast en geleerd.
andafries schreef:Ik heb het boek " Rijden en africhten" van J.H. Reede. Daarin staat ook de diagonale of schoolstap omschreven. Wordt ook aangegeven dat dit niet makkelijk is. Heel verhaal zal ik nu niet opschrijven (helaas geen tijd voor) maar een ontzettend leerzaam boek voor iedereen een aanrader !!!