Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:23

schrikdraad schreef:
Nog minder eten betekent nog meer opslaan.

:?

Dat is apart? Hoe werkt zoiets dan, want het klinkt volkomen onlogisch, eigenlijk :o

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:26

Als je te weinig eet, gaat je stofwisseling op een lager pitje, waardoor alles wat je dan eet, meteen opgeslagen wordt. De meeste mensen die dus ook veel hebben gelijnd moeten vaak juist meer eten dan ze altijd deden.

*edit*ik heb trouwens volgende week een afspraak bij de dietiste, er is nu 5 kilo af en hoop nu dmv een gezonder eetpatroon (in mijn geval dus ook meer en regelmatiger eten) nog wat af te vallen en dan uiteindelijk zo te blijven, fingers crossed!

Ik was dit weekend trouwens bij een wedstrijd aan het kijken en het stomme is dus dat je eigenlijk bij de pony's heel veel combinaties ziet waarvan de ruiter te groot of te zwaar was, bij de paarden zag je het eigenlijk helemaal niet (en ja, heb ze allemaal kunnen zien, zat als jury). Heb hier en daar 1 of 2 te dikke ruitertjes gezien (kinderen dus) en zag daar dat het gewicht dus wel tegenwerkte in de beweging. Maar dat was bij de jonge ruitertjes dus, die kunnen daar zelf helaas niets aan doen, dat ligt toch echt bij de ouders.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 22-08-11 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:30

Oké, dat ga ik me nog eens uitgebreider uit laten leggen. Maar je doorbreekt die hongerstand dan door meer te gaan eten zeg maar? Maar kom je dan in het begin niet onwijs aan?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:35

Dat zal soms ook wel eens voorkomen, maar meestal niet. Het probleem is dus dat je door steeds te lijnen je lichaam in die spaarstand zet, omdat iedereen het altijd zoekt in minder eten. Dat is dus een misvatting, je moet zorgen dat je gezonde dingen eet, je mag best vol zitten, want dan ga je ook niet meer snaaien.

Maar het gaat meer om WAT je eet dan hoeveel je eet en je ritme. Ik las laatst een artikel dat we eigenlijk naar 4 maaltijden per dag zouden moeten gaan, omdat mensen nu veel langere dagen maken dan vroeger. Dus elke 4 uur wat eten, om 7 uur ontbijt, 11 uur kleine lunch, 15.00 uur een soepje (echte soep dan he) en dan om een uur of 19.00 avondeten.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:36

http://www.prettyhealthy.nl/langzame-st ... llen-tips/

wat hyppolyte ook zegt.
Zelf ben ik van slank persoon die makkelijk kon eten gegaan naar iemand die weinig eet maar wel te dik is.
Door een te trage schildklier een trage stofwisselling gekregen.
En daar zit je dan met alle vooroordelen :-)
meer sporten gaat niet door klachten ben al blij nog af en toe mijn hobby uit te voeren.
Dus helaas paard de klos. Al weeg ik niet meer dan de gewone man.
Maar Bmi is slecht en pas niet in maat 38 dus kan het volgens sommige echt niet meet hoor :-)

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:39

Ik denk dat hyppolyte bedoelt: Regelmatiger eten, maar kleinere porties.

Ik ben zelf 15 kilo kwijtgeraakt sinds ik 19 was. Ik heb problemen met mijn bloedsuikerspiegel, die is al gauw te laag. Mijn alvleesklier is overgevoelig en maakt teveel insuline aan zeg maar. Hoe dan ook: ik moet oppassen met suiker en koolhydraten. Sowieso zijn dit grote dikmakers, met name als je ze niet verbrandt. Echt een snoepje af en toe is heus niet erg, maar niet elke dag of 3x per week. Daar ligt het euvel: als je genoeg beweegt en regelmatig echt sport, verbrand je als mens met een doorsnee stofwisselingstempo, voldoende koolhydraten. Maar als dit niet zo is, kun je ze beter (minder of-) helemaal niet eten.

Ik heb aanleg om dik te worden en als je dat hebt, moet je gewoon beter opletten. Ik hou mezelf momenteel op gewicht door vaak 's middags geen brood te eten maar een eiwitrijke maaltijdreep, en 's avonds geen koolhydraten te eten (geen aardappels, rijst of pasta). Natuurlijk kan het best een keer (en daarmee bedoel ik 1 xper maand ofzo), als je uit eten gaat of gewoon zin hebt in een pizza. Maar op standaard dagen bij je avondeten geen koolhydraten, alleen groente en vis of vlees. Tussendoor (2x per dag) een handje nootjes, groente, wat fruit, yoghurt, kwark of andere zuivel... werkt echt prima!! En je hoeft er geen rare dingen/diëten voor te doen. Voor mensen met aanleg om dik te worden is dit misschien een goede tip.. bij mij werkt het super.

Als je de kans hebt is minimaal 2x per week 3 kwartier sporten (fietsen, roeien, loopband, joggen, zwemmen) erbij helemaal perfect: je blijft prachtig op gewicht en ook nog strak in t vel.
Laatst bijgewerkt door LHS_80 op 22-08-11 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:42

Nee, ik bedoel niet in kleinere porties, het gaat erom dat je juist voldoende eet. Dat idee van minder eten klopt gewoon niet

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:44

Ja maar kleinere porties is vaak meer dan voldoende. Het probleem van veel mensen is dat ze onbewust en onnadenkend dooreten terwijl ze allang verzadigd zijn.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:45

Ik heb het ook over voldoende eten, niet jezelf volvreten. Maar van alleen maar kleine porties zet je de boel dus ook op een laag pitje. Je moet gewoon voldoende binnenkrijgen

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:49

Voorbeeld van wat ik bedoel met 'voldoende' eten, en dat veel mensen dit niet (meer) bij zichzelf herkennen en dus vaak teveel eten (te grote porties):
http://www.gewicht-verliezen.nl/emotie-eten.php

Je lichaam geeft zelf aan wanneer je voldoende hebt. Dit moet je alleen wel kunnen voelen bij jezelf :)

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:11

als ik nog minder ga eten ga ik van me stokkie
ik eet al erg weinig
en dat is dus idd niet de manier om af te vallen
ik ben nu ruim 10 kg af gevallen alleen is dat hellaas niet de goede manier
en al helemaal niet het goede moment gezien ik zelf 15 weken zwanger ben en in deze tijd dus ruim 10kg ben afgevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:12

Dank jullie wel voor de uitleg :) en met name hypolyte. Het is mij nu veel duidelijker :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:31

Graag gedaan ;)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:16

Er schoot me net toch zo'n prachtige lijn te binnen rondom dit onderwerp... Wanneer je kuitmaat een capmaat wordt moet je niet meer op een paard willen zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:23

Daar zit wel wat in ja....
Al zou ik persoonlijk eerder stoppen, denk ik :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:35

* Direct kuiten opgemeten* :D
Pfieuw! Kan nog :P

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:52

mijn kuitmaat is gekukkig geen 56 hoor.
Kom over mijn broek op 42 uit.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:03

vind dat verhaal van die kuitmaat ook niet kloppen, je zal bijv. maar een klein hoofd hebben. of dikke kuiten maar niet te zwaar.

verder wel leuk verzonnen ;) maar niet realistisch

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:15

Haha hij is zeker leuk
Maar helaas heb ik wel eens iemand
Zien rijden op een haffie die echt waar 2 chaps
om 1 been had zitten
En verder niet bepaald dun was
Laat ik het zo zeggen ik heb maat
42/44 kwa broeken.
Maar ik voelde me mega slank

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:28

Ik ook schrikdraad :P nou ja, zonder broek haha.
2 chaps om 1 been? :wow:

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:12

Ja 2 chaps om 1 been
Ik schok me echt kapot
Dat hoop ik nooit meer te zien zo wel
Zal ik een foto maken

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:34

Ik vraag me af of mensen met kuitmaat 56 (mijn capmaat is 56) überhaupt nog op een paard kunnen klimmen? gelukkig is mijn kuitmaat 39, dus ik mag voorlopig even doorrijden... Pfjiew! :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:53

hyppolyte schreef:
Ik heb het ook over voldoende eten, niet jezelf volvreten. Maar van alleen maar kleine porties zet je de boel dus ook op een laag pitje. Je moet gewoon voldoende binnenkrijgen

Je kan beter 6 keer per dag een beetje eten dan 3 keer een grote maaltijd, dan houdt je je 'motor' draaiende en je suikerspiegel stabiel

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:38

Beter lezen, ik had het over voldoende eten, en over 4 maaltijden per dag, tussendoor kun je dan best nog een kleinigheidje nemen. Dus niet 6 keer een beetje, 4 keer voldoende (dan hoef je waarschijnlijk niet eens meer iets tussendoor)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:41

6 keer is toch echt beter, alleen past dat niet in 'ons patroon'