Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoeska schreef:Bah simpelman, wat een denigrerende opmerking naar iemand die duidelijk tijd heeft besteed aan een uitgebreide post.
jannico schreef:Wederom een zeer mooi stuk. Ik ben wel benieuwd wat jij (xavier) dan vind van Bent Branderup en aanverwante ruiters, waarbij het werk met een enkeling daargelaten inderdaad lijkt op impulsieloos rondgeschuifel, en dus niet helemaal lijkt overeen te komen met de historische bronnen waar dhr Branderup graag naar grijpt.
Simpelman schreef:Tancreda4 schreef:In de stretch rijden is mijn paard nog lange niet geschikt voor en mogelijk ook nooit. Zij heeft daar een te slechte eigen houding voor. Op eigen benen kan ze best lekker bewegen, maar ze gaat altijd stiekem ietwat scheef wat even goed gaat, maar waar ze uiteindelijk op vast loopt.
verder super interessante stof dat langs komt
Ieder paard kan de hals strekken anders zou hij niet bestaan.
Begin in stap aan de longe, bevestig dit, dan in draf aan de longe, dan in stap er op, enz.
Fransje_70 schreef:
SinneJ schreef:Starbreeze schreef:En het 'nieuwe rijden' is nog beloond ook(anders had ik mn startpas per direct opgezegd
) ik had zelfs 3 winstpunten!!
Nergens meer 'te diep' en de galop van 4/5 naar 7'ens!!!
Oh daar krijgt een mens hoop vanjij bent heel goed bezig!
Sizzle schreef:Je kunt Branderup echt niet onder academisch scharen
Branderup heeft een groot commercieel talent dat overwegend de onzekere of zelfs angstige ruiter het gevoel geeft de controle te hebben.
Hij doet er weinig kwaad mee, maar dat heeft niets te maken met ridder en vecht technieken.
Milkberry schreef:@xavier: weer zo'n goed stuk. Mag ik een brutale vraag stellen? Waar haal je al die historische informatie vandaan? Studie? Boeken? Want dit gaat best wel ver terug allemaal.
Jennyxx schreef:Allemaal goede berichtenOntspannen en blije paarden (en gezonde) daar doen we het allemaal voor
jannico schreef:Wederom een zeer mooi stuk. Ik ben wel benieuwd wat jij (xavier) dan vind van Bent Branderup en aanverwante ruiters, waarbij het werk met een enkeling daargelaten inderdaad lijkt op impulsieloos rondgeschuifel, en dus niet helemaal lijkt overeen te komen met de historische bronnen waar dhr Branderup graag naar grijpt.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Als ik mij goed herinner was Baucher meer van de circustrucjes toch.