[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:26

Dan is dat toch prima verder.... ontspanning is heel belangrijk...

ok hierbij toch wat beeldmateriaal van mijn wedstrijd van zondag....

ik ben zelf wel blij met deze foto:
Afbeelding

MAAAR: Dit is een foto van het moment dat ze lekker zakt (wel kijk ik haar de grond in en moet ik mn hakken uitdrukken) als je het filmpje erbij pakt zie je dat ze een los vast verbinding heeft en niet constant in deze houding wilt lopen. Ook mis ik hier achterbeen gebruik... maargoed dat is te verklaren door het missen van kracht door zo lang stil te staan. En kan ik ook zeker oplossen. maar het niet constant in mijn hand zijn de los-vast verbinding vind ik echt super lastig.

Volgende foto:
Afbeelding
Hier wel mooi achterbeen gebruik maar mag nog iets meer. Haar bekken moeten gewoon iets meer kantelen... wel zie ik buiging in haar lichaam. Mag ze haar neusje iets meer eruit. Mijn houding is bagger... mijn binnenhand is veelste streng en kijk ik naar beneden en mijn hakken staan omhoog :')

next picture:
Afbeelding
Dit moet verruiming voorstellen :')
Ik zie wel verruiming van voor en niet van achteren. ze is ook net niet los genoeg in haar kaak. En ik verwacht verruiming maar wat doe ik? ik kijk naar beneden dus ik kijk haar de grond in....dan is het al lastiger om gewicht op de achterhand te zetten als er zo'n zoutzak op je zit die jou voorhand naar de grond drukt...

hierbij het filmpje van proef 1 (176 punten).... Juryhokje was erg eng dus veel spanning.... ik vergeet ook echt mn figuren en ik wilde net niet genoeg ontspannen dus dan ontspant mn peerd ook niet.... dus mis ik net wat lossigheid in mijn lijf en haar kaak....Ook mijn binnenhand is veelste streng.
brand maar los...:

tweede proef geen filmpje van deze was 181 punten en een winstpunt waard *\o/*

Nog even spam fotos:
als je mij en mijn poephouding er af denkt dan vind ik dit wel een schattige foto <3 die oortjes en haar knappe koppie: http://i1260.photobucket.com/albums/ii5 ... 517e7f.jpg

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:40

Hierboven^ vind het er goed uitzien, op de verbeterpunten na die je zelf ook al aangegeven hebt. Vooral dat halsstrekken ziet er erg fijn uit, maar zoals je zelf ook al zei mag het vanachter wel actiever.

Hallo,

Mag ik mij ook even melden?
Ik heb Dublin nu iets meer dan een half jaar, ben bezig met rechtrichten en grondwerk. Hebben in de tussentijd weinig kunnen rijden ivm. laten behandelen door een osteopaat, 8 weken niet mogen rijden, toen een nieuw zadel 6 weken wachten en ondertussen rijden met een leenzadel en daarna het weer waardoor de bak onbegaanbaar was. Nu weer aan de gang, maar ik zie wel zeker dat het een stuk minder gaat dan de laatste lessen voor die tijd niet rijden. Ook het doorzitten vind ik erg moeilijk aangezien Dublin heel erg stuitert en hij ook nog eens vaak boven zijn tempo loopt waardoor het alleen maar erger word. Merk wel, voordat ik dus die tijd niet kon rijden, dat hij toen op het moment dat hij ging dragen dat ik veel makkelijker door kon zitten. (logisch natuurlijk) Nu heeft hij wel al steeds vaker een fijn tempo, maar het blijft lastig. Hij heeft zelf veel moeite met ontspannen en loopt heel vaak te stieren, gelukkig gaat dat wel al beter.

De ene kant op:

En de andere kant:

Verbeterpunten:
- Minder stuiteren, meer proberen mee te gaan
- Geen pianohanden!! (doe ik altijd)

Ben zelf erg benieuwd of jullie tips hebben!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:50

[quote="Snackie"]Txs Lu. Echter als je mn 1e proef zou zien( die te beschamend is.om te laten zien) zou je me met een lat op de vingers tikken. Zo zit ik die hele proef met losvast rukjes te geven. Zooo slecht!

Jammer van je filmpje. Mss lukt t vandaag[/quote

Niet te hard over jezelf oordelen hoor Snackie. Je bent vergeleken met een poos terug toch heel veel vooruit gegaan. Ook als ik je trainingsfilmpje zo zie. Probeer te denken aan je houding (het voorover vallen, dus mooi rechtop zitten en voor je uit kijken). Je Tinkertje loopt heel fijn, lekker actief. De foto (waar jij jouw binnenteugel los ziet), zo moet het juist! Je paard treedt met het binnenachterbeen mooi onder en komt aan de buitenteugel, waardoor het contact met de binnenteugel "los" wordt. Jouw enige probleem is daar, omdat je teugels te lang zijn, je teugel te los is en de totale verbinding los/vast wordt. Je teugels moeten dus korter en hand meer naar voren zodat je de verbinding niet kwijtraakt als je paard nageeft.
Het hals strekken, heb ik de indruk dat hij gaat hangen. Zodra hij dus te diep gaat, iets meer been geven.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 19:00

donnar schreef:
Hierboven^ vind het er goed uitzien, op de verbeterpunten na die je zelf ook al aangegeven hebt. Vooral dat halsstrekken ziet er erg fijn uit, maar zoals je zelf ook al zei mag het vanachter wel actiever.

Hallo,

Mag ik mij ook even melden?
Ik heb Dublin nu iets meer dan een half jaar, ben bezig met rechtrichten en grondwerk. Hebben in de tussentijd weinig kunnen rijden ivm. laten behandelen door een osteopaat, 8 weken niet mogen rijden, toen een nieuw zadel 6 weken wachten en ondertussen rijden met een leenzadel en daarna het weer waardoor de bak onbegaanbaar was. Nu weer aan de gang, maar ik zie wel zeker dat het een stuk minder gaat dan de laatste lessen voor die tijd niet rijden. Ook het doorzitten vind ik erg moeilijk aangezien Dublin heel erg stuitert en hij ook nog eens vaak boven zijn tempo loopt waardoor het alleen maar erger word. Merk wel, voordat ik dus die tijd niet kon rijden, dat hij toen op het moment dat hij ging dragen dat ik veel makkelijker door kon zitten. (logisch natuurlijk) Nu heeft hij wel al steeds vaker een fijn tempo, maar het blijft lastig. Hij heeft zelf veel moeite met ontspannen en loopt heel vaak te stieren, gelukkig gaat dat wel al beter.

De ene kant op:
[ Video ]

En de andere kant:
[ Video ]

Verbeterpunten:
- Minder stuiteren, meer proberen mee te gaan
- Geen pianohanden!! (doe ik altijd)

Ben zelf erg benieuwd of jullie tips hebben!

Misschien ga je het niet leuk vinden maar hier zijn we eerlijk tegen elkaar.
Ik vind je zadel te klein voor jou. Een tinker kan qua lengte en gewicht meer hebben dan een 'normale' pony van die lengte, maar ik vind het beeld zo niet mooi ogen. Vooral omdat ik je zadel te klein vind (zeg niet dat jij te groot bent), en deze als het ware een soort van 'verdwijnt'. Ik zou verder lekker gaan lichtrijden. Zo met het doorzitten vind ik je paard niet ontspannen lopen, en ik vind het hele plaatje er alles behalve ontspannen.. Ik vind de verbinding met de mond té strak. Ik zou de teugels zeker een cm of 5/8 langer maken. Je paard wil wel ontspannen, maar krijgt zo geen andere mogelijkheid dan of sterrenkijken, of heel erg in de krul lopen. Ook mag je paard actiever.. :j
Dus de eerste punten;
- teugels langer -> ontspannen verbinding met de mond
- lichtrijden
- actiever rijden

En ja.. Je zadel zou je zelf even naar moeten kijken.. Kan aan mij liggen, maar vind het echt te klein ogen voor je bips..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:12

Babootje schreef:
Snackie schreef:
Txs Lu. Echter als je mn 1e proef zou zien( die te beschamend is.om te laten zien) zou je me met een lat op de vingers tikken. Zo zit ik die hele proef met losvast rukjes te geven. Zooo slecht!

Jammer van je filmpje. Mss lukt t vandaag[/quote

Niet te hard over jezelf oordelen hoor Snackie. Je bent vergeleken met een poos terug toch heel veel vooruit gegaan. Ook als ik je trainingsfilmpje zo zie. Probeer te denken aan je houding (het voorover vallen, dus mooi rechtop zitten en voor je uit kijken). Je Tinkertje loopt heel fijn, lekker actief. De foto (waar jij jouw binnenteugel los ziet), zo moet het juist! Je paard treedt met het binnenachterbeen mooi onder en komt aan de buitenteugel, waardoor het contact met de binnenteugel "los" wordt. Jouw enige probleem is daar, omdat je teugels te lang zijn, je teugel te los is en de totale verbinding los/vast wordt. Je teugels moeten dus korter en hand meer naar voren zodat je de verbinding niet kwijtraakt als je paard nageeft.
Het hals strekken, heb ik de indruk dat hij gaat hangen. Zodra hij dus te diep gaat, iets meer been geven.

Thanks! Ik ben ook niet zomaar tevreden, Maar bedankt voor je mega compliment!
Houding is lastig, ik ben onbewust alleen maar bezig met hem.
Gister longe lesje handen stilhouden gehad, en erg bewust geworden, morgen weer oefenen!

Ja teugels te lang, teugels korter.. oooohhh zo lastig! want als hij netjes loopt met gevallen halsje, dan zijn de teugels perfect, komt hij omhoog zijn ze te lang.

Onwijs bedankt! Je ziet iig de dingen die ik zelf ook zie!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:13

Ben het niet helemaal eens met LU. Het zadel is denk ik niet te klein (zeker niet voor het paard; die kan denk ik niet groter hebben) de amazone kan een gaatje langer zitten waardoor ze iets meer voorin het zadel komt.
Donnar: probeer je rug te ontspannen en mee te zijn in de beweging en los te blijven in je armen/ellebogen.
De teugels zijn zeker niet te kort. Af en toe zie je dat ie wat nageeft en dan komen ze vanzelf op de goede maat. Zo houden dus. Als je nog niet mee kunt zijn in het doorzitten zou ik gewoon licht blijven rijden. Stuiteren is zowiezo niet goed. Verder gewoon veel oefenen op de volte. Lengtebuiging vragen (neusje naar binnen) en het binnenachterbeen naar de buitenteugel rijden. (Dat zie je af en toe wel gebeuren en dan zie je dat ie vanzelf erin "zakt".) Dus die momentjes groter maken. Mag iets actiever, maar belangrijker is de impuls (dat ie aan je been is, dus als je been geeft hij voorwaarts wil, wakker is etc).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:14

LoveUggs schreef:
En als laatste;
[ Video ]
Zie nu dat het doorzitten onspannender mag. Hier in dit filmpje gaat ze gelukkig wat meer ontspannen! Overgang naar galop ben ik tevreden over maar ze moet/mag actiever. Tijdens de galop geef ik meer teugel om te kijken of ze wat uit schuift en bij me blijft. Lekker ontspannen dus. Wou haar eigenlijk terug rijden zonder de teugels aan te raken maar dat werd m niet.. Dus wat korter, opvangen en terug. Daarna nog even redelijk ontspannen langs de enge hoek en daarna ben ik gaan afronden.
Normaal zou ik eerst aan een lange teugel nog wat figuren rijden enz en dan op zit terug naar stap, maar doordat ze zo bezig was met die hoek even niet gedaan..

In elk filmpje moet ik mijn handen meer dragen. Wel weet ik dat ik echt ontspannen was in m'n hand aangezien ik m'n hand wat open had en mee gaf wanneer ze ontspande. Wees lief voor ons want heb hard moeten werken gister om haat überhaupt nog langs die hoek te krijgen..

Als je paard wegknalt, stilzetten. niet een halve bak door laten denderen. ho is ho. regel nummer 1 hier, anders krijg je gewoon een opduvel. Je mag iets eng vinden, we gaan niet rennen.

Wat ik zie is opzich niet verkeerd, ik zou meer stelling en buiging willen zien, ronder . actief door je wending, veel slingeren en losmaken, ik vind dat je het prima voor elkaar hebt, en helemaal niet slecht er uit zien. Lijkt wel een kleine uk die poown!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:18

Anne_mieke88 schreef:
Dan is dat toch prima verder.... ontspanning is heel belangrijk...

ok hierbij toch wat beeldmateriaal van mijn wedstrijd van zondag....

ik ben zelf wel blij met deze foto:
[ Afbeelding ]

MAAAR: Dit is een foto van het moment dat ze lekker zakt (wel kijk ik haar de grond in en moet ik mn hakken uitdrukken) als je het filmpje erbij pakt zie je dat ze een los vast verbinding heeft en niet constant in deze houding wilt lopen. Ook mis ik hier achterbeen gebruik... maargoed dat is te verklaren door het missen van kracht door zo lang stil te staan. En kan ik ook zeker oplossen. maar het niet constant in mijn hand zijn de los-vast verbinding vind ik echt super lastig.

Volgende foto:
[ Afbeelding ]
Hier wel mooi achterbeen gebruik maar mag nog iets meer. Haar bekken moeten gewoon iets meer kantelen... wel zie ik buiging in haar lichaam. Mag ze haar neusje iets meer eruit. Mijn houding is bagger... mijn binnenhand is veelste streng en kijk ik naar beneden en mijn hakken staan omhoog :')

next picture:
[ Afbeelding ]
Dit moet verruiming voorstellen :')
Ik zie wel verruiming van voor en niet van achteren. ze is ook net niet los genoeg in haar kaak. En ik verwacht verruiming maar wat doe ik? ik kijk naar beneden dus ik kijk haar de grond in....dan is het al lastiger om gewicht op de achterhand te zetten als er zo'n zoutzak op je zit die jou voorhand naar de grond drukt...

hierbij het filmpje van proef 1 (176 punten).... Juryhokje was erg eng dus veel spanning.... ik vergeet ook echt mn figuren en ik wilde net niet genoeg ontspannen dus dan ontspant mn peerd ook niet.... dus mis ik net wat lossigheid in mijn lijf en haar kaak....Ook mijn binnenhand is veelste streng.
brand maar los...:
[ Video ]
tweede proef geen filmpje van deze was 181 punten en een winstpunt waard *\o/*

Nog even spam fotos:
als je mij en mijn poephouding er af denkt dan vind ik dit wel een schattige foto <3 die oortjes en haar knappe koppie: http://i1260.photobucket.com/albums/ii5 ... 517e7f.jpg

Knap peerd <3
Waar Jaron teveel heeft, heeft Eelkje te weinig tempo.
Ik denk dat veel schakelen haar duidelijk sterker maakt, maar ik weet ook dat je dat nu nog niet kan vragen door de blessure.

Voor de eerste wedstrijd na de revalidatie, vind ik dat jullie het fantastisch hebben gedaan!
Je hebt je aardig rustig kunnen houden, en tussen de hekjes gebleven, ook nog een WP, voor mij kon het niet meer stuk, was zo trots op je! (en nog steeds)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:18

Snackie schreef:
[
Gister longe lesje handen stilhouden gehad, en erg bewust geworden, morgen weer oefenen!

Probeer de ruimte/flexibiliteit te vinden in je ellebogen en ze niet "vast" te zetten.
Mijn ervaring is dat we altijd geneigd zijn teveel (toe) te geven als het paard nageeft. Je paard heeft echt voldoende aan alleen het openen van je hand. Dus als je je teugels op maat hebt en je paard geeft na is het echt al voldoende om alleen je hand te ontspannen en hoef je niet gelijk je handen naar voren te steken (wat we al gauw geneigd zijn te doen) Dan ben je alles weer kwijt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 20:21

Snackie schreef:
LoveUggs schreef:
En als laatste;
[ Video ]
Zie nu dat het doorzitten onspannender mag. Hier in dit filmpje gaat ze gelukkig wat meer ontspannen! Overgang naar galop ben ik tevreden over maar ze moet/mag actiever. Tijdens de galop geef ik meer teugel om te kijken of ze wat uit schuift en bij me blijft. Lekker ontspannen dus. Wou haar eigenlijk terug rijden zonder de teugels aan te raken maar dat werd m niet.. Dus wat korter, opvangen en terug. Daarna nog even redelijk ontspannen langs de enge hoek en daarna ben ik gaan afronden.
Normaal zou ik eerst aan een lange teugel nog wat figuren rijden enz en dan op zit terug naar stap, maar doordat ze zo bezig was met die hoek even niet gedaan..

In elk filmpje moet ik mijn handen meer dragen. Wel weet ik dat ik echt ontspannen was in m'n hand aangezien ik m'n hand wat open had en mee gaf wanneer ze ontspande. Wees lief voor ons want heb hard moeten werken gister om haat überhaupt nog langs die hoek te krijgen..

Als je paard wegknalt, stilzetten. niet een halve bak door laten denderen. ho is ho. regel nummer 1 hier, anders krijg je gewoon een opduvel. Je mag iets eng vinden, we gaan niet rennen.

Wat ik zie is opzich niet verkeerd, ik zou meer stelling en buiging willen zien, ronder . actief door je wending, veel slingeren en losmaken, ik vind dat je het prima voor elkaar hebt, en helemaal niet slecht er uit zien. Lijkt wel een kleine uk die poown!

Dikgedrukt; ja klopt. Liet dat filmpje waarbij ze er vandoor ging ook zien aan de eigenaresse, en die zei idd ook, dat ik best even streng had mogen zijn. Anders neemt ze me de volgende keer in de maling. :=

Verder, bedankt. Zie ik als een compliment! :D De stelling klopt helemaal, maar zoals in mn vorige bericht, was ik al blij dat ze weer zo goed als normaal door de bak heen liep. Normaal werk ik er zeker aan. Bijv op de lange zijde, dan de binnenhoefslag, en daar (denkbeeldig) slalommen, en dan minimaal 4 bogen rijden. Kleine voltes, grote voltes, lekker slingeren, onbestaande figuren rijden, en dan komt ze wel om mijn been en gaat meer ontspannen.
Verder is het ook een kleine uk! Zo groot is een new forest niet, en daarbij is ze pas 6.

Er is ook kans dat ze hengstig is, en daarom lekker bezig was. Had verder niets gemerkt, maar eigenaresse ging vandaag eens kijken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:21

Dublin <3
Donnar, waarom doorzitten? een ontspannen paard zit veel lekkerder door, plus hij kan nu niet ontspannen, doordat je hem in princiepe tegenwerkt. (hij schud zelfs met zijn hoofdje(

Laat los in je armen, rij hem naar voor, ga mee met de mond, eerst een mooi tempo, begrenzen in je voltes, en vooral kilometers maken. doorzitten is pas voor veeeeeeeel later belangrijk, hij kan beter eerst fijn zijn rug loslaten, dat je af en toe eens een paar passen kan meepakken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:24

LoveUggs schreef:
Dikgedrukt; ja klopt. Liet dat filmpje waarbij ze er vandoor ging ook zien aan de eigenaresse, en die zei idd ook, dat ik best even streng had mogen zijn. Anders neemt ze me de volgende keer in de maling. :=

Verder, bedankt. Zie ik als een compliment! :D De stelling klopt helemaal, maar zoals in mn vorige bericht, was ik al blij dat ze weer zo goed als normaal door de bak heen liep. Normaal werk ik er zeker aan. Bijv op de lange zijde, dan de binnenhoefslag, en daar (denkbeeldig) slalommen, en dan minimaal 4 bogen rijden. Kleine voltes, grote voltes, lekker slingeren, onbestaande figuren rijden, en dan komt ze wel om mijn been en gaat meer ontspannen.
Verder is het ook een kleine uk! Zo groot is een new forest niet, en daarbij is ze pas 6.

Er is ook kans dat ze hengstig is, en daarom lekker bezig was. Had verder niets gemerkt, maar eigenaresse ging vandaag eens kijken.

Hengstig zijn is geen excuus om te mogen knallen hoor :P
Streng zijn, ze kan beter maar meteen weten dat je dat niet accepteert.
Ik heb in mijn geval ook liever een bijrijder die een ruk geeft en hem meteen stil zet, dan dat ze hem zijn gang laat gaan.

Wanneer krijgen we weer film O:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:25

Babootje schreef:
Snackie schreef:
[

Probeer de ruimte/flexibiliteit te vinden in je ellebogen en ze niet "vast" te zetten.
Mijn ervaring is dat we altijd geneigd zijn teveel (toe) te geven als het paard nageeft. Je paard heeft echt voldoende aan alleen het openen van je hand. Dus als je je teugels op maat hebt en je paard geeft na is het echt al voldoende om alleen je hand te ontspannen en hoef je niet gelijk je handen naar voren te steken (wat we al gauw geneigd zijn te doen) Dan ben je alles weer kwijt.

Ja precies, weet je hoe moeilijk het is, om niet je handen mee te bewegen met losrijden?
ik rij vaak met gestrekte armen, doe mijn best om aan mn hoekjes in de ellebogen te denken, maar tis lastig.
Ik moet daar heel erg aan gaan werken, je ziet het namelijk heel erg terug in het bewegen van zijn hoofd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:29

LoveUggs schreef:
En als laatste;
[ Video ]

LU even naar je filmpje gekeken. Is dat ook haar moeilijke kant? Ik vind haar nog heel scheef (valt door je been heen) en teugel erg los. Heb niet het idee dat je als je zo door blijft rijden je er iets aan gaat verbeteren. Dus aan de slag met rechtrichten. In dat opzicht ben ik het wel eens met Snackie. Meer met stelling en buiging gaan werken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 20:29

Snackie schreef:
LoveUggs schreef:

Hengstig zijn is geen excuus om te mogen knallen hoor :P
Streng zijn, ze kan beter maar meteen weten dat je dat niet accepteert.
Ik heb in mijn geval ook liever een bijrijder die een ruk geeft en hem meteen stil zet, dan dat ze hem zijn gang laat gaan.

Wanneer krijgen we weer film O:)

Haha, jaa maar ik wist ook niet dat ze eventueel hengstig zou zijn!
Enige excuus dat ze zou kunnen hebben is haar leeftijd, en misschien een nieuwe omgeving, maar die bak komt ze al een tijdje. Ze zag dus of spoken, of was gewoon aan het klieren.. Maar mooi leermomentje voor volgende keer! :D

Ik neem over een tijdje gewoon mijn moeder mee, die beloofd namelijk elke keer mee te gaan (ja de eerst volgende keer ga ik mee!) en steeds komt ze het niet na. En aangezien het steeds kouder word, heb ik dan een mooi excuus om met de auto te gaan :=

TurboTinker

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:30

Telefoon op de bakrand zetten, mijn trainingsfilmpje van het doorzitten, staat mijn telefoon op een krukje, ik heb een flipcase, ideaal!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 20:33

Babootje schreef:
LoveUggs schreef:
En als laatste;
[ Video ]

LU even naar je filmpje gekeken. Is dat ook haar moeilijke kant? Ik vind haar nog heel scheef (valt door je been heen) en teugel erg los. Heb niet het idee dat je als je zo door blijft rijden je er iets aan gaat verbeteren. Dus aan de slag met rechtrichten. In dat opzicht ben ik het wel eens met Snackie. Meer met stelling en buiging gaan werken.

Rechtsom is idd haar moeilijke kant. En ze is ook nog flink scheef, en daar werken we ook aan. Stelling en buiging, en ook stukjes op de binnenhoefslag en pasje schoudervoor om haar recht te zetten. Maar doordat ze zo lekker te keer kon gaan gister is dat er een keertje doorheen geschoten.. Helaas precies op het moment dat we gingen filmen. We rijden expres met wat langere teugel want zodra we hem korter nemen gaat ze zo lopen als op de eerste foto's met veel spanning in de hals en kaak. Normaal komen er met deze teugellengte ook meer ontspannen stukjes doorheen. Gewoon lekker lang en laag proberen te rijden, voor we weer die teugels oppakken. Eerst leren daar ontspannen voor we meer gaan oprichten en de teugels korter nemen. Dus van de teugels ben ik me bewust. Normaal gaat ze daar dus ook makkelijker de hand opzoeken..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 20:34

Snackie schreef:
Telefoon op de bakrand zetten, mijn trainingsfilmpje van het doorzitten, staat mijn telefoon op een krukje, ik heb een flipcase, ideaal!

Jaa of de camera nog een keer mee jatten en die op het 'krukje' zetten! :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:34

Bedankt alvast voor de reacties, dit is lekker duidelijk! :D

Doorzitten moet ik van mijn instructrice aangezien ik het dan eerder door heb als hij versnelt. Rijd vaak ook licht hoor, meestal eigenlijk. Maar voor nu had ik het even nodig om beter te voelen wat hij doet. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:36

Babootje schreef:
LoveUggs schreef:
En als laatste;
[ Video ]

Rechtsom is idd haar moeilijke kant. En ze is ook nog flink scheef, en daar werken we ook aan. Stelling en buiging, en ook stukjes op de binnenhoefslag en pasje schoudervoor om haar recht te zetten. Maar doordat ze zo lekker te keer kon gaan gister is dat er een keertje doorheen geschoten.. Helaas precies op het moment dat we gingen filmen. We rijden expres met wat langere teugel want zodra we hem korter nemen gaat ze zo lopen als op de eerste foto's met veel spanning in de hals en kaak. Normaal komen er met deze teugellengte ook meer ontspannen stukjes doorheen. Gewoon lekker lang en laag proberen te rijden, voor we weer die teugels oppakken. Eerst leren daar ontspannen voor we meer gaan oprichten en de teugels korter nemen. Dus van de teugels ben ik me bewust. Normaal gaat ze daar dus ook makkelijker de hand opzoeken..[/quote]

[quote="LoveUggs"]
Een contactteugel is geen oprichting. Je moet contact vragen om je paard het bit te laten aannemen en de hand te volgen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:46

donnar schreef:
Bedankt alvast voor de reacties, dit is lekker duidelijk! :D

Doorzitten moet ik van mijn instructrice aangezien ik het dan eerder door heb als hij versnelt. Rijd vaak ook licht hoor, meestal eigenlijk. Maar voor nu had ik het even nodig om beter te voelen wat hij doet. :)

Je kunt dan beter juist zijn passen gaan tellen, elke keer staan in draf is 1, zitten is 2, dan krijg je dus 1 2 1 2 1 2 ..

En als je dat in je hoofd herhaalt, bij elke pas, dan hoor je vanzelf of je sneller of langzamer gaat tellen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:50

Dat is een slim trucje, zal hem morgen meteen uitproberen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:55

Ik heb het geleerd in mijn springles, in alle gangen moet je namelijk de beenzetting kennen, draf in makkelijk, op lichtrijden, maar galop is 3 takt, en dan krijg je 1....23.....1........23 stap is 4 passen, vind ik nog de lastigste van allemaal, maar als je met je ogen dicht rijdt, voel je het sneller

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:46

Snackie schreef:
Dublin <3
Donnar, waarom doorzitten? een ontspannen paard zit veel lekkerder door, plus hij kan nu niet ontspannen, doordat je hem in princiepe tegenwerkt. (hij schud zelfs met zijn hoofdje(

Laat los in je armen, rij hem naar voor, ga mee met de mond, eerst een mooi tempo, begrenzen in je voltes, en vooral kilometers maken. doorzitten is pas voor veeeeeeeel later belangrijk, hij kan beter eerst fijn zijn rug loslaten, dat je af en toe eens een paar passen kan meepakken.

Totally agree. :j

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:12

Ik zou graag wat feedback willen op mijn proef van vorig weekend, had toen 63,33% gereden.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10202463546134222
Hopelijk is het zichtbaar voor jullie :)

Ikzelf vind dat er nog een hoop moet gewerkt worden aan het juiste contact, het paard heeft zeer veel druk van de benen nodig, anders gaat hij bij losser contact gewoon naar boven rondkijken. Ik moet durven ontspannen en druk houden met de kuiten waarbij hij dan in een juiste houding blijft lopen. Verder letten op mijn raakpunten e.d.

Verdere opmerkingen en tips zijn welkom :)