Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:10

burl schreef:
Hoi allemaal. De beste wensen nog voor iedereen. :)

Cherie78, de laatste keer hadden wij het over het plaatsen van foto-filmvoorbeelden. Toen had je geen tijd.
Heb je inmiddels wel iets van jezelf(of dochter) wat je met ons wil delen?

Even onderstaande quote teruglezen :)

cherie78 schreef:
burl schreef:
Ik vind t/m Z2 basisniveau dus alles wat daar boven zit heeft wat meer niveau.
Leuk dat je zelf ook rijdt. Wat rijden jij en je dochter zoal en wat heb je gereden? Wil je ook wat foto's of films met ons delen?
Ik ben vooral niieuwsgierig naar hoe jij zonder ophoudingen je proeven rijdt.

Tot en met ZZ-L is basisniveau, dus "hoger" rijdt ze nog niet.
Ook te maken met weinig tijd in verband met haar studie.

Mijn niveau is van het "opleiden" van de pony's en paarden.

Jammer voor je, dat de "clinic" die een aantal jaar geleden in de planning zat, niet is doorgegaan.
Dan had je wellicht met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe het rijden zonder ophoudingen eruit ziet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:20

Ik vind het eigenlijk wel spijtig dat er hier maar zo weinig mensen een filmpje van zichzelf willen/durven te plaatsen.
Ik denk dat iedereen, posters en meelezers, er zoveel meer aan zou hebben als de theorie hier ook ondersteund wordt door voorbeelden. Dat maakt het gemakkelijker om te zien en een stuk gemakkelijker om te begrijpen.

Ook omdat bijna alle foto's en filmpjes die wel geplaatst worden, van heel hoog niveau zijn, en ik vrees dat minstens de helft van de meelezers dat niveau zelfs nooit zullen bereiken. Zou het dan niet leuker zijn als we wat basis filmpjes te zien krijgen, (of zelfs meer gevorderde, dat mag natuurlijk ook, van posters :D ) zodat we er allemaal meer van kunnen leren?

Anoniem

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:27

Je hebt gelijk Cherie.
Zou jij dan nog wel willen antwoorden op welk niveau jij en je dochter rijden en gereden hebben.
Daar is nog geen antwoord op gekomen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:29

burl schreef:
Je hebt gelijk Cherie.
Zou jij dan nog wel willen antwoorden op welk niveau jij en je dochter rijden en gereden hebben.
Daar is nog geen antwoord op gekomen.

Als jij het voor de discussie belangrijk vindt om dat te weten :)

Mijn dochter heeft wedstrijden tot en met Z2 gereden en ik heb les (gehad) tot en met Z2 niveau.

Aangezien ik in die quote ook al had aangegeven dat ik het opleid/trainings-gedeelte voor mijn rekening nam (en neem) is die les natuurlijk wel leuk meegenomen geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:06

Cherie, bedankt voor je antwoord.

Je hebt dus eigenlijk nog nooit een paard op wedstrijdniveau uitgebracht en alleen maar gelest? Tot en met Z2 vind ik eigenlijk nog steeds basis.
Ik had eigenlijk verwacht dat je meer ervaring had. Jammer, aangezien je hier behoorlijk hoog opgeeft had ik toch meer ervaring verwacht dan alleen maar basisniveau.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:16

burl schreef:
Cherie, bedankt voor je antwoord.

Je hebt dus eigenlijk nog nooit een paard op wedstrijdniveau uitgebracht en alleen maar gelest? Tot en met Z2 vind ik eigenlijk nog steeds basis.
Ik had eigenlijk verwacht dat je meer ervaring had. Jammer, aangezien je hier behoorlijk hoog opgeeft had ik toch meer ervaring verwacht dan alleen maar basisniveau.

Is het relevant dan om meer "ervaring" te moeten hebben om te weten hoe iets kan of "moet" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:22

cherie78 schreef:
Is het relevant dan om meer "ervaring" te moeten hebben om te weten hoe iets kan of "moet" ;)

Ja, wat mij betreft wel :j . Jij hebt nogal een eigen idee over hoe er gereden moet worden dus dan vind ik dat het zeker relevant is of ik die informatie voor waar aan zou moeten nemen of niet.
En aangezien je dus eigenlijk nog met de basis bezig bent vind ik het opmerkelijk dat jij bepaalde dingen als waarheid verkondigt. Zoals bijv.het rijden zonder ophoudingen enz.
Ik vind het leuk dat ruiters van allerlei pluimage en ervaring hier mee babbelen maar als je erg stellig bent met je eigen ideeën dan vind ik persoonlijk dat je dan ook een behoorlijke rugzak moet hebben om deze beweringen aannemelijk te maken.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:48

burl schreef:
cherie78 schreef:

Ja, wat mij betreft wel :j . Jij hebt nogal een eigen idee over hoe er gereden moet worden dus dan vind ik dat het zeker relevant is of ik die informatie voor waar aan zou moeten nemen of niet.
En aangezien je dus eigenlijk nog met de basis bezig bent vind ik het opmerkelijk dat jij bepaalde dingen als waarheid verkondigt. Zoals bijv.het rijden zonder ophoudingen enz.
Ik vind het leuk dat ruiters van allerlei pluimage en ervaring hier mee babbelen maar als je erg stellig bent met je eigen ideeën dan vind ik persoonlijk dat je dan ook een behoorlijke rugzak moet hebben om deze beweringen aannemelijk te maken.

Dan gaat het heel rustig worden in dit topic :D

Dus ben ik het niet met je eens ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:49

Damned schreef:
Ik vind het eigenlijk wel spijtig dat er hier maar zo weinig mensen een filmpje van zichzelf willen/durven te plaatsen.
Ik denk dat iedereen, posters en meelezers, er zoveel meer aan zou hebben als de theorie hier ook ondersteund wordt door voorbeelden. Dat maakt het gemakkelijker om te zien en een stuk gemakkelijker om te begrijpen.

Ook omdat bijna alle foto's en filmpjes die wel geplaatst worden, van heel hoog niveau zijn, en ik vrees dat minstens de helft van de meelezers dat niveau zelfs nooit zullen bereiken. Zou het dan niet leuker zijn als we wat basis filmpjes te zien krijgen, (of zelfs meer gevorderde, dat mag natuurlijk ook, van posters :D ) zodat we er allemaal meer van kunnen leren?

Ben ik het mee eens. . . er staat een filmpje van mij hier, niveau is inderdaad wat hoger. Er staan ook wat foto's in mijn profiel, daar staan ook jonge(re) paarden tussen.

Is het een idee om aan de meelezers te vragen om eens wat filmpjes/foto's te plaatsen? Ik denk dat iedereen daar wat mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

Goed idee Ailill. +:)+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:53

burl schreef:
cherie78 schreef:

Ik reageer even heel zwart-wit; jij bent van mening dat zij dan maar met filmpjes/foto's moeten komen, anders is het voor jou moeilijk(er) te geloven. Dat is dan toch jouw probleem? Er staat nergens dat men eerst met bewijs moet komen, d.m.v. beeldmateriaal en/of een C.V.

Dat was even heel zwart-wit, al ben ik het wel met je eens. Het is alleen zo dat heel veel mensen dat niet zijn, dat is hun goed recht. Als ik van mening ben dat diegene van wanten weet, dan zal het mij worst wezen of diegene het zelf ook kan toepassen. Ik zorg er liever voor dat ik het zelf kan toepassen :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:55

Toevoeging:

Ik haak nu persoonlijk op jou in, ik spreek eigenlijk voor iedereen. Die filmpjes/foto's zijn een terugkomend iets, waar we toch niet uit gaan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:57

Ailill schreef:
Ik reageer even heel zwart-wit; jij bent van mening dat zij dan maar met filmpjes/foto's moeten komen, anders is het voor jou moeilijk(er) te geloven. Dat is dan toch jouw probleem? Er staat nergens dat men eerst met bewijs moet komen, d.m.v. beeldmateriaal en/of een C.V.

Dat was even heel zwart-wit, al ben ik het wel met je eens. Het is alleen zo dat heel veel mensen dat niet zijn, dat is hun goed recht. Als ik van mening ben dat diegene van wanten weet, dan zal het mij worst wezen of diegene het zelf ook kan toepassen. Ik zorg er liever voor dat ik het zelf kan toepassen :)

Dat is wel zo Ailill. Maar heel veel mensen lezen hier mee en het zou jammer zijn dat zij dingen aan nemen die niet waar zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:00

burl schreef:
Dat is wel zo Ailill. Maar heel veel mensen lezen hier mee en het zou jammer zijn dat zij dingen aan nemen die niet waar zijn.

En het is opeens wel waar als het op film/foto staat? Mensen moeten toch zelf bepalen of ze iets willen plaatsen. Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die wel van wanten weten en vroeg genoeg ingrijpen/tegenspreken als iets niet klopt.

Ik ben daarnaast van mening dat er ook een aantal mensen die geen film/foto hebben geplaatst weet waar ze het over hebben. . . sommige mensen willen liever niet dat alles online/openbaar komt te staan. Ik ben bang dat die mensen straks niet meer zullen/willen posten. Jij weet ook dingen van mij die niet in dit topic staan, niet iedereen hoeft alles te weten.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, ik 'stoor' me er soms ook aan ;)
Laatst bijgewerkt door Ailill op 06-01-13 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:01

Klopt dat we hier nooit uit gaan komen, want ik ga niets plaatsen op internet en ben daar heel erg duidelijk over geweest vanaf het begin. Is mijn vrije keuze en ik heb respect voor die mensen die dat wel doen en zal dan ook nooit negatief reageren op materiaal. Ik kies er voor als ik niet positief ben over materiaal om niet te reageren want zelf plaats ik ook niet.

En Burl ik heb ook niet zo'n hoogniveau en zie toch wel of iets correct gereden is (met wel of geen uitvoeringsfouten) of dat iets niet correct is gereden (dus opleidingsfouten). Niveau van eigen rijden heeft daar niets mee te maken. Sterker nog, als mijn man naast me op de bank zit (is echt een beginnende ruiter en weet niets van dressuur) en we kijken naar dressuur op grand prix niveau dan zegt hij regelmatig dat hij iets wel of niet fijn vind om naar te kijken en het klopt altijd. Als het fijn is zijn het correct opgeleide paarden. Als het niet fijn is dan zijn het paarden die in "de houtgreep" bij de ruiters zitten. :+
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-01-13 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:02

Het gaat mij voornamelijk over beweringen die niet in de FEI staan zoals bijv. zonder ophoudingen rijden enz. :D ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:04

Dat snap ik ook wel Burl. En ik geloof niet in halve ophouding rijden met in plaats van hand gebruik boven been gebruik. En natuurlijk zou ik daar ook graag een filmpje van zien. Maar ik snap Cherie en Nombrado ook dat ze terug houdend zijn met filmpjes want veel mensen binnen dit topic, denken anders over HO b.v.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:06

pien_2010 schreef:
Klopt dat we hier nooit uit gaan komen, want ik ga niets plaatsen op internet en ben daar heel erg duidelijk over geweest vanaf het begin. Is mijn vrije keuze en ik heb respect voor die mensen die dat wel doen en zal dan ook nooit negatief reageren op materiaal. Ik kies er voor als ik niet positief ben over materiaal om niet te reageren want zelf plaats ik ook niet.

En Burl ik heb ook niet zo'n hoogniveau en zie toch wel of iets correct gereden is (met wel of geen uitvoeringsfouten) of dat iets niet correct is gereden (dus opleidingsfouten). Niveau van eigen rijden heeft daar niets mee te maken. Sterker nog, als mijn man naast me op de bank zit (is echt een beginnende ruiter en weet niets van dressuur) en we kijken naar dressuur op grand prix niveau dan zegt hij regelmatig dat hij iets wel of niet fijn vind om naar te kijken en het klopt altijd. Als het fijn is zijn het correct opgeleide paarden.

En dat respecteer ik ook. . . ik wilde het alleen een keer bespreken binnen het topic, en nu kwam het ter sprake. Ik reageer ook niet altijd op beeldmateriaal, omdat ik van mening ben dat er mensen zijn die het beter weten. Als ik zeker weet dat iets niet goed gaat en ik heb advies, dan laat ik wel van me horen.

Grappig! Mijn moeder was hier voor een paar dagen, ik liet haar wat filmpjes uit Spanje zien. Ze begreep gelijk en zag het als volkomen logisch dat de korte compacte PRE veel minder moeite heeft met verzamelen en een warmbloed minder moeite heeft met strekken en lang maken. Nou heeft mijn moeder wel ervaring, absoluut. Maar weinig kennis van anatomie/dressuur.

We hadden het ook nog over dit topic, ik moest echt lachen toen ze me gelijk de eerste keer begreep. Echt begreep :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:07

burl schreef:
Het gaat mij voornamelijk over beweringen die niet in de FEI staan zoals bijv. zonder ophoudingen rijden enz. :D ;)

Ik denk dat juist dat een onderwerp is waar we allemaal een heel andere mening over hebben. En dat is ook gebleken.

Als mensen gaan beweren dat die (H.)O. niet nodig zijn, dan weet ik genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:09

Ailill schreef:
Ik denk dat juist dat een onderwerp is waar we allemaal een heel andere mening over hebben. En dat is ook gebleken.

Ik ook ;) , maar er zijn ook mensen die het voor waar aannemen. -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:10

Burl, helemaal vergeten; de beste wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:13

Ailill schreef:
Burl, helemaal vergeten; de beste wensen.

U2 :D :*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:14

burl schreef:
Ailill schreef:

Ik ook ;) , maar er zijn ook mensen die het voor waar aannemen. -O-

Mensen denken ook dat Edward Gal de wijsheid in pacht heeft. . . :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:20

Dat is waar. Maar er is genoeg foto en filmmateriaal van Edward te zien dus kan iedereen ervan denken wat ze willen. :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:22

burl schreef:
Dat is waar. Maar er is genoeg foto en filmmateriaal van Edward te zien dus kan iedereen ervan denken wat ze willen. :j

Touché :o