panache schreef:
ja je vierjarige loopt op de kop..
nee, ik vind dit een fijn beeld geven voor het volgen naar beneden
heeft ze nog wel eens moeite mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
panache schreef:
ja je vierjarige loopt op de kop..
nee, ik vind dit een fijn beeld geven voor het volgen naar beneden
Sammie schreef:Van die opmerking waar Anky bij betrokken wordt word ik trouwens wel een beetje kriegel... Niet iedereen wilt op haar lijken en ook zij doet niet alles perfect. Ieder op z'n eigen niveau beoordelen zou dan wel prettig zijn.
panache schreef:en Pipo de clown reageert goed ?
Aimee schreef:naar voorbeelden die het beter doen dan jij.
WinBinChes schreef:Panache, een 4 jarige hoeft zeker niet perfect te lopen. Feit blijft wel dat hij achter meer moet ondertreden. Als je dat zelf niet ziet, of er niet mee eens bent kan je daar wel wat anders op reageren.
Dit topic is om elkaar te helpen en tips te geven. Als je alleen maar de hemel in geprezen wilt worden moet je vooral niet hier blijven. Als je wat met het commentaar wil doen ben je van harte welkom.
Sammie schreef:Ik geloof dat er momenteel een discussie wordt gevoerd in de paardenwereld met de vraag of Anky het wel beter doet en óf mensen daar wel op willen lijken. Zie o.a. P&P en LDR topic![]()
Begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar soms wordt Anky als heilige verklaard en dat lijkt mij ook niet reeel.
Hermelientje schreef:Wat wel grappig is dat de mensen die dit topic volgen bijna allemaal wel willen dat hun paard "van achter naar voor" gereden wordt. Toch zie je op heel veel foto's dat de ruiter naar beneden kijkt, doe ik zelf helaas ook maar al te vaak. Kennelijk zijn we toch meer met de voorkant bezig dan we willen toegeven. Dus allemaal voortaan kijken waar we naar toe gaan, of halve volte vooruit kijken, dat werkt veel beter dan naar hoofd/benen van je paard kijken als je wilt dat je paard goed over de rug gaat lopen.
MyWishMax jij kijkt trouwens niet naar beneden, dat is me opgevallen bij jouw foto's.
MyWishMax schreef:Is niet vervelend, is de waarheid
MyWishMax schreef:Ik doe het, om het verhaal van niet goed kunnen zitten met last van je rug maar weer aan te halen, door een probleem in mijn nek/rug. Dus ik corrigeer het in mijn nek..
Ik doe het ook in real life, hoofd recht houden doet heel erg veel pijn
Sall schreef:ik heb wel altijd geleerd, om te kijken waar je naar toe gaat.
Vind ik wel handig ook om mijn eigen lijf recht te maken en bijv een wending in te rijden.
Mijn probleem is dan ook meer in mijn hele romp.
Die zakt of te veel naar achter of valt wat naar voren
En ik zit meer 'mannelijk' de natuurlijke welfing in mijn onderrug is snel weg
Aimee schreef:Mag ik hier even wat "onvriendelijk" op reageren?
Het is namelijk zo'n dom fabeltje dat de ruiter het hoofd naar achteren en de kin omhoog moet hebben. Ik zal je zeggen dat Anky zelfs letterlijk tegen me heeft gezegd; "kijk naar je paard!"
Hermelientje schreef:Je mag zo onvriendelijk reageren als je wilt.![]()
Ik heb alleen maar gezegd dat we niet naar beneden moet kijken, daar bedoelde ik mee niet je hoofd naar beneden doen. Je hoofd naar achteren doen lijkt me onhandig want dan zie je de lucht of boomtoppen. Er zit gewoon iets tussenin wat goed is.
Als Anky naar haar paard kijkt dan doet ze dat in ieder geval niet door haar kopje te laten hangen kijk maar naar foto's, ze heeft de houding van een ballerina.
Ik denk dat het bovendien geen onbewuste maar bewuste gewichtshulpen zijn die mensen geven door vooruit te kijken (al zijn deze hulpen bij topruiters natuurlijk ook veel subtieler als het goed is).
Aimee schreef:Anky is nog steeds de beste amazone ter wereld, die tienen scoort voor haar houding en zit, dus het lijkt me een prima voorbeeld.