Dat ga ik zeker proberen te doen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welmoed__ schreef:Dan is dat duidelijk. Dan ga ik het ergens anders zoeken. Maar dan mag er alsnog normaal op mij gereageerd worden. Het kan gebeuren dat ik fout zit in een topic, dat kan, zoals jij nu doet, normaal verteld worden.
_Marinke_ schreef:Oh die filmpjes maken mij een soort van jaloers Snackie!
Aangezien wij aardig gelijk op lopen met de paardjes, jij bent begin dit jaar toch ook begonnen met wedstrijden? En zie veel dingen waar ik zelf ook tegen aan loop bij jou ook weer terug.
Maar goed, waarom maken deze filmpjes mij jaloeres? Nou omdat Disco het de laatste tijd zo gigantisch fijn deed! In september hebben we onze laatste wedstrijd gereden waar we 3e werden met 192pnt.![]()
Hij is een kleine drie weken geleden verhuisd en toen die na 2 weekjes echt gewend begon te raken begon die ook enorm fijn te lopen, eindelijk een fijne stille aanleuning en wat moeilijk te omschrijven is, maar echt het gevoel dat een zachte paardenmond zich heel voorzichting in jou hand legt en echt wacht op jouw aanwijzingen. Ook het moment dat ik er écht fijn aan kan gaan rijden, goed de achterhand erbij kan krijgen en hij soms echt aan voelt als een soort veertje en ik eindelijk een heel rondje kon doorzitten.
Kortom, super happy dus!
Aankomende week zouden we mee doen aan een meerdaagse wedstrijd, voor het eerst keer wat vaker achter elkaar starten (max was 1 dag en dan 2 proefjes), eerder vond ik dat voor ons nog te hoog / te veel gegrepen. Ik was erg benieuwd hoe hij het deze week aan zou pakken en ook hoe ik er zelf op zou reageren (ben zelf nog erg gespannen op wedstrijd). En aangezien hij afgelopen week super fijn liep had ik er ook volle vertrouwen in en enorm veel zin, we zouden gaan knallen voor mijn gevoel.
Maar helaas, maandagavond toen hij nog geen halfuurtje op stal stond en nog goed van de weide kwam trok ik hem ook zo kreupel van stal af.Hij loopt echt op 3 benen.... Hebben te kampen met een hoefzweer die niet echt op een fijne plek zit (erg lastig bij te komen), verder open snijden is niet mogelijk aangezien je dan in het leven moet gaan snijden. Het is wachten tot hij er zelf via de kroonrand uit komt.. Meneer heeft er wel echt enorm veel last van, zo sneu! :'(
Kwestie van tijd en veel weken en hopen dat het snel over is, volgens DA moest het er met 7 a 10 dagen wel echt uit zijn. Maar voorlopig kan ik dus even niks met hem qua training, alleen maar weken weken en nog eens weken.
Ben zelf dus enorm aan het balen, begon spieren te zien komen op de bovenhals, hij begon echt fijn te lopen en dan nu dit.. Zul je altijd zien, dan ook nog eens op echt een rot plek waar ze niet veel mee kunnen. Als hij nou wat meer in de hoef echt zat was het kwestie van uitsnijden en was hij er met een paar dagen maximaal van af. Nu staat hij al 3 dagen echt te strompelen. Arm beest...
Jotoma schreef:welmoed__ schreef:Dan is dat duidelijk. Dan ga ik het ergens anders zoeken. Maar dan mag er alsnog normaal op mij gereageerd worden. Het kan gebeuren dat ik fout zit in een topic, dat kan, zoals jij nu doet, normaal verteld worden.
Hierbij:
[RT-V] [centraal] Aan de teugel
LoveUggs schreef:Ik had gister weer op Amira gereden, en inmiddels heeft ze een suikervrij dieet! Was dan ook een stuk rustiger gister. Heb de hele tijd een beetje schoudervoor gevraagd. Was erg moeilijk voor haar. Linksom makkelijker dan rechtsom. Wel in stukjes gevraagd. Stukje schoudervoor, dan weer recht. En zo verder. Erg fijn gereden. Ook gewisseld in teugellengte. M'n hand leren volgen. Liet ik mijn teugels wat langer dan ging ze gelukkig wat richting ontspanning met lengte in de hals. Hand opzoeken, maar was niet constant. Lekker aan het oefenen dus! Ipv zo kort in de hals met veel spanning als op deneerste foto's nu dus lekker aan ontspanning werken en schakelen. Kleinere voltes om de achterhand mee te nemen en stelling en buiging te krijgen. Helemaal lekker dus!
juliedo24 schreef:ik vind hem lekker ontspannen en actief ogen. hij valt volgens mij wel een beetje op de voorhand maar het stoort niet.
misschien als je hem ronder wilt hebben moet je misschien eerst wachten tot hij wat rustiger is in haar hoofd? (een constantere aanleuning zeg maar).
wel een erg mooi paardje vind ik! (hoe groot is hij?)
LoveUggs schreef:juliedo24 schreef:ik vind hem lekker ontspannen en actief ogen. hij valt volgens mij wel een beetje op de voorhand maar het stoort niet.
misschien als je hem ronder wilt hebben moet je misschien eerst wachten tot hij wat rustiger is in haar hoofd? (een constantere aanleuning zeg maar).
wel een erg mooi paardje vind ik! (hoe groot is hij?)
Sorry, maar je geeft nu info die totaal niet klopt.
Welmoed, ik denk dat je probleem opgelost word met je paard actiever rijden.
Je paard is totaal niet actief. Reageerd prima op je been, maar als er een korreltje zand verkeerd zou liggen zou bij bij wijzer van struikelen.
Veel overgangen maken met rijden, hij sloft te veel. Dan zal je merken dat hij mog meer je hand opzoekt en kan je je teugels iets korter nemen. Zijn naar mijn idee net iets te lang.
Evelijn schreef:Hè, Welmoed (jij zit toch in springles bij Dolfing?)
Ik ben het ook eens met LU... actiever... achterbeen activeren en snel maken. Flitsende overgangen maken, dus meteen reactie vragen en overgangen snel achter elkaar... dus op 1 lange zijde wel 10 overgangen maken. Ik heb weleens geteld hoeveel overgangen ik maak.. dat helpt wel om er ook echt veel te maken.
Pas als hij echt vanuit achteren vertrekt en actief wordt dan krijg je aan de voorkant meer oprichting en kan hij daar vanuit de schoft mooi opbollen en ronder worden.
Ik vind zelf dit een prettig filmpje om beetje geheugensteuntje te hebben http://www.youtube.com/watch?v=OaMyU5uJ3H4&feature=share&list=PLM-dIJhRcHINnnsBz7dP4DHp-UOa8TpBp Heb meteen een link naar mijn hele paarden afspeellijst... daar zitten ook video's tussen die uitleggen hoe je zelf betere houding krijgt misschien ook interessant.
(maar hand volgen... of hangen in de hand? met die lengte blijft hij te lang van voren en alles wat je er achter bij rijdt gaat er voor weer uit... en blijft achterbeen stuwen ipv dragen)
welmoed__ schreef:Schakelen wil wel in galop. Wel komt ie dan wat tegen de hand, maar hij wil sowieso niet zo goed zakken.
Dat tellen en voltes sluiten en open is een goed idee. Het filmpje heb ik nog niet bekeken wat zit nu op school.