(sorry ik ga echt slapen nu
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) chanel1985 schreef:Nu hoor ik te zeggen, aan mij zeker?
Mijn mening is dat veel teveel natuurlijk niet goed is ( dan heb ik het bv over meer dan 100 kilo op eender welk paard ).
Maar of iemand nu 75 kilo weegt bij 1.60 of 75 kilo bij 1.75 is voor mij geen verschil. Slechte bmi of niet, goede conditie of niet.
Als je een op alles let (gerief dat perfect past, paard 100 procent in orde, geschikt paard,..) dan zie ik niet in dat je met dat gewicht niet mag paardrijden.
Paarden zijn niet van suiker gemaakt, het argument dat paarden al niet gemaakt is om gewicht te dragen, wil ik volledig voor gaan maar dan mag een ruiter van bv 50 kilo ook niet rijden want dan is dat even slecht.
Is nu mijn mening onderbouwt genoeg?
Mindim schreef:ilona_selina schreef:ik weet niet in wat voor profiel jij heb zitten kijken maar er staan 3 foto's en dat is 1 de zelfde paard
Excuus, je hebt gelijk, ik vergis me, ik zal even kijken wie ik dan bedoelde.
Edit, ik bedoelde ponylies haar profiel en op haar profiel doelde ik dan ook op, met een eigen paard omdat er zo veel in staan.
ilona_selina schreef:Jasmijn en toch vind ik jouw verhaal niet kloppen, ik geef eerlijk toe dat ik lol met me paard heb idd geef ik toe als het niet zo zou zijn dan zou ik niet met paarden bezig moeten zijn.
Maar waarom rijd jij dan paard toch ook voor de lol of niet.
Ik ben te zwaar voor mijn lengte iedereen mag het weten woog 86 kilo op de foto weeg nu 82 kilo ben toch lekker door blijven rijden merk geen verschil, ik heb lol met mijn verzorgpaardje en ik stel idd de lol van mezelf bovenaan.
En jij blijkbaar ook anders had je ook niet paardgereden
Pion schreef:ilona_selina schreef:Jasmijn en toch vind ik jouw verhaal niet kloppen, ik geef eerlijk toe dat ik lol met me paard heb idd geef ik toe als het niet zo zou zijn dan zou ik niet met paarden bezig moeten zijn.
Maar waarom rijd jij dan paard toch ook voor de lol of niet.
Ik ben te zwaar voor mijn lengte iedereen mag het weten woog 86 kilo op de foto weeg nu 82 kilo ben toch lekker door blijven rijden merk geen verschil, ik heb lol met mijn verzorgpaardje en ik stel idd de lol van mezelf bovenaan.
En jij blijkbaar ook anders had je ook niet paardgereden
Te zwaar voor je lengte... tsja, dat zijn wel meer mensen.
Maar hoe is de combinatie met je verzorgpaard? Daar gaat het om.
Ben je qua combinatie te zwaar (of te groot) maar ga je toch paardrijden dan ben je nogal egocentrisch bezig, dan gaat jou lol nl boven het welzijn van je paard en dat hoort niet

(overigens totaal niet l*llig bedoeld mocht dit zo overkomen). ilona_selina schreef:Haha nee ik wil afvallen en ben al afgevallen dus dat gaat goed.
Ik rijd hem idd 1x in de week had les maar dat gaat nu even niet meer ik rijd nu nog maar 1 x in de week 30 min zonder zadel.
Hij doet alles heel makkelijk Spaanse pas enz
Ik blijf aan mezelf werken en ik kijk ook wel op wat voor paard ik kan rijden
Maar wat ik dan het allerbelangrijkst vind is dat paard en ik lol hebben

Citaat:Niet alleen mijn eigen lichaam beperkte me trouwens. Het feit alleen al dat de meeste zadels gewoonweg niet paste bij mij, zorgde ervoor dat ik niet goed zitten kon. En dáár zit voor mij een heel groot probleem met overgewicht. De meeste paarden passen nou eenmaal geen groot zadel. Jezelf in een te klein zadel proberen te krijgen kan, maar dat is totaal niet wenselijk. En al helemaal niet in een diep dressuurzadel. Je kúnt dan immers met geen mogelijkheid nog meebewegen met de bewegingen van je paard.
No way dat ik -goed- met mijn maatje 38 in een dressuuzadeltje pas van 16,5 inch. Hoe doen alle ruiters dat dan die overgewicht hebben, maar zich wel in een 17,5 inch dressuurzadel weten te proppen? Dat is namelijk toch (of zit ik er nou zo naast) het gemiddelde wat een gemiddeld paard kwijt kan?
Colway schreef:Jullie trekken alles wat er gezegd wordt uit z'n verband...Ik deed de uitspraak op de uitspraak van Hyppolyte, dat zij nooit in maat 38 zou passen, dát bestreed ik. Dan wordt er opeens weer een vriendin bijgehaald. Waarom steeds alles en iedereen erbij halen?
Natuurlijk moet je geen gezondheidsrisico's gaan lopen om slank te zijn, dat lijkt me de omgekeerde wereld, maar maat 38 lijkt me niet onhaalbaar voor de gemiddelde vrouw (en ja, uitzonderingen daargelaten)
. Zoals ik al zei was dat de maat die ik met 12 jaar had, gaat eeeeecht niet meer lukken hoor. Ik val niet onder de categorie gemiddelde vrouw, ik ben in een heleboel opzichten anders dan gemiddeld
. Citaat:Als en 20 cm vet tussen je zitbeenknobbels en het zadel in zit, en tussen de binnekant van je bovenbenen en het zadel: dan kun je onmogelijk op de juiste manier met je zit inwerken. Als je bovenbenen aan de binnenkant zo dik zijn, dan moet je je tenen wel naar buiten draaien om met je kuit bij je paard te komen, kun je je knieen niet tegen het zadel aanleggen. Daarnaast is het met zo'n postuur ontzettend moeilijk om dan goed je balans te bewaren. Helemaal als een te zware ruiter ook nog eens klein van stuk is en dus korte benen heeft.
. Ik heb een hele dikke kont hoor, maar dat red ik zelfs niet
! Dat vet zit aan de zijkant van je zitbeenknobbels, dus daar heb je geen last van. Voor de rest weet ik het niet, want ik ben lang en heb wel dikke bovenbenen, maar heb totaal geen problemen met rijden op mijn zit. Ik kan me voorstellen dat dat wat moeilijker zal zijn als je een stuk kortere pootjes hebt. Citaat:Mindim schreef:
Denk je dat buikvet prettiger is voor de beweging?
Jasmijn: Werkt ook niet mee in de beweging, en is ook nog eens een stuk schadelijker voor je gezondheid.
. Ik ben zelf duidelijk peer en had nooit zo'n last van buikvet, toen ik dat wel heel erg kreeg (toen ik dus topzwaar was), zat dat wel meer dwars dan heupvet. Nu was het bij mij niet zo dat ik er echt last van had met rijden, maar wel met andere dingen
. Citaat:ho, ho! je reageerde op een uitspraak van mirgino, niet op die van mij. En ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik echt nooit op een gezonde manier in een maat 36 zou kunnen passen . Zoals ik al zei was dat de maat die ik met 12 jaar had, gaat eeeeecht niet meer lukken hoor. Ik val niet onder de categorie gemiddelde vrouw, ik ben in een heleboel opzichten anders dan gemiddeld
was ff flink doorlezen
]dat wanneer men rond de 50jr gaat komen we allemaal wat steviger worden.
maar dat zie ik niet. Wel dat ze nu een maatje grotere kleren koopt, ze is wat breder zegmaar. Haar vriendinnen ook. Misschien iets met overgang te maken ofzo? Is er een dietiste bij de Bokkers die het weet? En de mannen dan, of krijgen die bierbuiken?
InekeN schreef:Ja Mirgino volgens mij klopt dat! Mijn moeder was altijd ultra-ultra dun, 52 kg bij 1.70m, nu is ze 51, eet precies hetzelfde, sport precies evenveel en weegt nu 56 kg. Zomaar, vanzelf. Ze zegt dat 'haar vel ook uitzakt'maar dat zie ik niet. Wel dat ze nu een maatje grotere kleren koopt, ze is wat breder zegmaar. Haar vriendinnen ook. Misschien iets met overgang te maken ofzo? Is er een dietiste bij de Bokkers die het weet? En de mannen dan, of krijgen die bierbuiken?
mijn man wel
,maar die is dan halverwege 50
èn geen trainen meer
mirgino schreef:InekeN schreef:Ja Mirgino volgens mij klopt dat! Mijn moeder was altijd ultra-ultra dun, 52 kg bij 1.70m, nu is ze 51, eet precies hetzelfde, sport precies evenveel en weegt nu 56 kg. Zomaar, vanzelf. Ze zegt dat 'haar vel ook uitzakt'maar dat zie ik niet. Wel dat ze nu een maatje grotere kleren koopt, ze is wat breder zegmaar. Haar vriendinnen ook. Misschien iets met overgang te maken ofzo? Is er een dietiste bij de Bokkers die het weet? En de mannen dan, of krijgen die bierbuiken?
mijn man wel
,maar die is dan halverwege 50
en heeft altijd op hoog niveau waterpolo gespeeld met veel trainen en nu doet hij dat niet meer , polo`t nog wel maar in `ouwelullen teamèn geen trainen meer
dus spieren weg en buikje komt
Hij is er mee opgehouden, want hij wilde niet in het oude banketstaaf team. Hij is bijna 40 en traint nu als hij thuis is, 3 maal in de week in de sportschool en surft daarnaast. Die is weer in topconditie.chanel1985 schreef:Nu hoor ik te zeggen, aan mij zeker?
Mijn mening is dat veel teveel natuurlijk niet goed is ( dan heb ik het bv over meer dan 100 kilo op eender welk paard ).
Maar of iemand nu 75 kilo weegt bij 1.60 of 75 kilo bij 1.75 is voor mij geen verschil. Slechte bmi of niet, goede conditie of niet.
Als je een op alles let (gerief dat perfect past, paard 100 procent in orde, geschikt paard,..) dan zie ik niet in dat je met dat gewicht niet mag paardrijden.