Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

de paarden van mijn opa zouden jaloers geweest zijn als ze maar twee keer per dag gereden werden. Ze moesten gewoon vrijwel alle dagen werken, 80 km per dag met een vracht stenen heen en een vracht dakpannen terug was geen uitzondering.
Gewoon dat je paard wat te zien heeft en niet heel de tijd maar binnen staat. absque_dubio schreef:SteffiiY schreef:een paard met conditie zou dit best aankunnen, en ik vind het niet zielig.
maar wat is het nut ervan.
Wat is het nut van rijden? Ik denk om vooruit te komen. Dus ik denk dat het nut van 2x op een dag rijden, 2x zo snel vooruit komen is.
.WolinLotte schreef:absque_dubio schreef:
Wat is het nut van rijden? Ik denk om vooruit te komen. Dus ik denk dat het nut van 2x op een dag rijden, 2x zo snel vooruit komen is.
Dat is echt pure onzin!!
Als je paard sochtends goed loopt in je training, ga je hem niet smiddags nog een keer opzadelen om het over te doen!! Goed is goed, klaar!!
Maar je hebt natuurlijk ook van die onnozele doordrammers op paarden.
Wel deed ik met de hengst voor een SGW sochtends loswerken, dit was dan laag over de rug wat slangenvoltes rijden, paar keer opzij voor het been en een paar tempowisselingen, dit was hooguit 20 minuten, en dan ging ik smiddags of savonds pas een echte training doen. Daar tussen in liep hij dan in het land. Ik deed dit om hem soepel en los in zn lijf te houden.
Jibbel schreef:Het ligt wel compleet aan de training vind ik.
Heb jij 's ochtends flink getraind, dan vind ik het niet fair tegenover het paard als hij 's avonds weer moet afzien. Eerder zou ik er dan voor kiezen om 'm 's avonds een halfuurtje lekker te longeren zodat hij niet teveel spierpijn krijgt van de training.
Als er 2x op een dag 'recreatief' op m wordt gereden, dus meer loswerken en niet te intensief, dan moet dat zeker kunnen.
Af en toe rij ik zelf ook weleens 2x op een dag, maar dan 's ochtends voor de warmte (in de zomer dus) en 's avonds heerlijk een buitenritje door de polder.
Vergeet niet dat je paard geen gebruiksding is, maar ook moet genieten van zn leven!