Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wembleyk schreef:ik ben het met SHAN eens!!!!
Wand hoeveel worden er niet Z met een paard wat eerder Z geweest is. Dit noem ik geen kunst, en tegen deze mensen kijk ik absoluut niet op. Dat ik mn eigen beleerde ruin dan in het L2 heb vind ik veel knapper ( al zeg ik het zelf ) En het gebeurd zo vaak van oWH ff een Z paardje kopen, in ene jaar na de Z broezen en wala ik ben een Z ruiter. In mijn ogen werkt dit niet.
En kun je pas echt zeggen dat je kunt rijden als je meerdere paarden rijd voor anderen en ook me tname jonge paarden
ElCid schreef:Ik ben bij JeanClaude geweest in Andalusie, wat niet alleen heel aangenaam was qua lessen maar ook qua verblijf in dat prachtige land.
Huertecilla schreef:Replay schreef:Nee, beter van niet, dat vindt ik toch ieder voor zich om dat te bepalen.
Mijn opmerking was sarcastisch![]()
In míjn optiek is een ORUN-diploma een dískwalificatie.
Wat aan leerstof aangeboden wordt is een onontwarbar mensel van zin en onzin, waardoor de kursist met een verwrongen stuk kennis naar buiten komt. Die persoon heeft met te waarderen bedoelingen en inzet puur foute dingen geleerd.
Ik vind dat heel erg omdat een dergelijke kursist bewijst te wíllen leren; een lovenswaardige wil/mentaliteit.
hc
) Praktijk was ik het beste jongetje van de klas......... dus slaagde ik alsnog met vlag en wimpel.
niet echt Citaat:Hey wat grappig, Jean Claude is een vriend van Horst! Wij gaan binnenkort een weekje naar hem toe om zijn paarden te bekijken en wat dingen te bespreken voor de Equitana!
. Ik heb er nu al zin in! ElCid schreef:omdat ze beide zijn gebaseerd op klassieke principes
Huertecilla schreef:ElCid schreef:omdat ze beide zijn gebaseerd op klassieke principes
Jammer dat je dit veel misbruikte begrip gebruikt. In het paardrijden heeft het door Klassiek (FEI) Dressuur een strakke betekenis en jij gebruikt het in ándere zin.
J.C.Gisli baseert zich NIET op de principes welke door de Klassieker Xenophon aan de basis van het FEI-gebeuren liggen.
FEI-klassiek = a-la-jineta (aan-de-teugel, direct)
Hij doet wel hetzelfde als wat Solinkski in zijn werken behandelt = a-la-brida (bravante, met indirecte teugel aan de húlpen)
Dat is net zo oud, net zo tijd bewezen en in die zin 'klassiek' doch de tegenpool van wat 'de Klassieken' deden....
Je doet dit rijden geen eer aan door het 'klassiek' te noemen.
hc
).
Ik wil zeker niet doelen op het "FEI gebeuren".
) Praktijk was ik het beste jongetje van de klas......... dus slaagde ik alsnog met vlag en wimpel.
niet echt[/quote]
de enige reden waarom ik het gedaan heb is omdat mijn bedrijfsaansprakelijkheids verzekering dit wenste 
maar dat kan bij jou anders zijn........ Replay schreef:Zonder diploma ben je ook niet verzekerd, dus als er wat gebeurt als jij iemand, zonder papiertje, helpt (wel of niet betaald) heb je gewoon een probleem!
Huertecilla schreef:J.C.Gisli
Replay schreef:@ HC: Wat bedoel je met de foute manier van opstappen? Ik gebruik de juiste manier en heb tijdens mijn lessen die ik moest geven tijdens mijn cursus mijn "leerlingen" de juiste manier uitgelegd,
Replay schreef:Ben blij dat ik gelijk heb!