Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jasmijn78 schreef:Ik denk dat jouw beeld van paardrijden te idealistisch en bovenal ook erg onrealistisch is. Ik denk dat jij jezelf voor de gek houdt als je stelt dat jij bij de opleiding van jou paard, en bij juist paardrijden nooit (gedoseerd) gebruik maakt van zaken die als onprettig voor het paard worden ervaren (dus P+, P- en R-).
Don_Marcello schreef:Of je het klassiek wil noemen of niet, dat is slechts een labeltje dat je eraan hangt.
Huertecilla schreef:Perceptie is realiteit, doch ik schrijf toch echt wat anders dan jij meent te lezen. Zowel hiervoor als op mijn site.
Huertecilla schreef:Don_Marcello schreef:Of je het klassiek wil noemen of niet, dat is slechts een labeltje dat je eraan hangt.
Het is echter het topic onderwerp en het is wel handig als de verschillende begrippen helder gedefinieerd zijn als je ergens een label op wil plakken.
Het lukrake gebruik van ´klassiek´ met een associatieve betekenis is niet erg verhelderend.
Don_Marcello schreef:De noemer klassiek dekt dus verschillende ladingen,
Jennyxx schreef:Het woord 'klassiek' betekent 'iets uit de oudheid'. Misschien dat de Grieken eerder paard reden en een trens met teugelcontact gebruikten. Ik vraag me af of ze verder reden zoals de moderne dressuurruiter nu rijdt. Er is mij niet veel over bekend.
Jennyxx schreef:Hc, er staan veel interessante zaken op je website. De waarheid blijft perseptie en is niet absoluut. Ook voor jou![]()
'Klassiek' betekent 'uit de oudheid'. En het betekent niet 'het oudst'.
Don_Marcello schreef:Ik denk toch dat klassiek meerdere betekenissen heeft:
...
Ik geloof niet dat die grieken dat allemaal hadden uitgevonden