Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:41

Huertecilla schreef:
Martine_m schreef:
zoals ik al eerder heb vermeld ik rij met een bp omdat een paard nog altijd een dier is en alle kanten op kan gaan ik bescherm mijn lichaam liever tegen bepaalde dingen dan dat ik het er voor openstel.. ik heb maar 1 rug he... Knipoog

Dat is volstrekt naast de kern. Zet een cap op, trek een bp aan, koop een bp met klapzak, prima. Het gaat er om of het noodzakelijk is het jou en zonder onderscheid ieder ander te verplíchten.
Idem veiligheidsvestjes en knipperlichten op straat.

hc

ik snap je reactie even niet hoor...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:09

Ik hoop niet dat zo'n BP verplicht wordt, ik heb het een keer geprobeerd en ik vond het echt heel onprettig rijden. Ik had echt het idee dat ik amper bewegingsruimte had, en dat ik zo ook sneller van mijn paard af zou kunnen vallen, doordat je minder snel mee kunt gaan met de beweging van je paard zeg maar.

Maar misschien heb ik het ook wel zo ervaren doordat ik de BP van iemand anders om had, en misschien dat die niet helemaal goed paste o.i.d.

Ik heb wel gezien bij 2 meisjes die áltijd met BP rijden, dat ze zelf een hele aparte houding hebben gekregen, heel stijf en vaak de schouders opgetrokken.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:11

als dat gebeurd stop ik met paardrijden! Wat een ondingen! Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:13

Ik heb er net eentje aangeschaft omdat ik voortaan met mijn ex-wedstrijdpaard ga buitenrijden. Voor de veiligheid, voor als ik ergens tegenaan klap als ik eraf val. Het blijft een wedstrijdpaard...

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:18

voor alle mensen die het maar hebben over wat er allemaal wel niet kan gebeuren, je kan tijdens een potje poker achterover klappen met je stoel en een gat in je hoofd vallen.

En van de trap af gaan dan! DAT is pas gevaarlijk, je zou kunnen uitglijden en dan je rug breken (je hebt er maar 1!)

Nee ik denk dat de mensheid voortaan een leven lang in bed (MET BODYPROTECTOR en cap) moet liggen.

Waarom ben je nu aan het computeren? Stel je voor dat er een stroomstoring is en dat je ge-electrocuteerd word met 4000 volt!
Of dat je van het beeldscherm zo'n last van je ogen krijgt dat je gaat tranen en onderweg naar de badkamer over je strijkplank valt en dan levenslang beschadigd bent door je strijkijzer!

Maar natuurlijk blijft het eigen keuze en is iedereen helemaal vrij om te doen/denken zoals hij/zij wilt. Haha!

nou niet boos worden ik wil hier alleen mee duidelijk maken dat een ongeluk in een klein hoekje zit

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:26

Ik kan op zich wel begrijpen dat maneges het verplicht zouden stellen, maar ik denk dat die slecht passende bodyprotectors funest zijn voor de houding. De kindjes die blijven rijden met zo'n ding zijn dan wel de echte doorzetters, dus zal het niveau van de maneges misschien wel omhoog gaan. Aan de andere kant kopen dan meer onwetende mensen een eigen pony omdat ze dan geen BP aan hoeven Haha! Dus ik zou het voor maneges wel begrijpen, maar ik vind het slecht. Ik geef de schuld aan de juristerij... Clown

AriekeVG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:37

Voor springen en cross het is misschien wel veiliger maar het zijn duidelijk ondingen. Knipoog

Geena909

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:53

aub niet als ik op conour spring moet ik mij vrij kunnen bewegen en dat gaat met zo´n ding niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:37

Als bp verplicht worden zie je mij nergens meer op een wedstrijd rijden.
En als het op eigen terrein moet stop ik ermee. Als ik 1 ding vervelend vind is dat het.
Ik rij altijd zonder cap (behalve op wedstrijden) want dat vind ik al vervelend en nou ook nog een bp dragen?

_Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:18

Ilzjuh schreef:
Nou asjeblieft niet zeg. Ik vind het verschrikkelijk rijden en het geeft mij ook echt geen veilig gevoel. Ik vind het inderdaad een beperking in m'n bewegingsvrijheid.
Sowieso denk ik ook niet dat dit iets is wat ze er door kunnen krijgen.

Ja Je kan ook nouwelijks opstappen met zo'n ding krijg je een énorm stijve rug...

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:24

zelf zou ik er ook niet mee rijden.
maar mijn dochter van bijna 12 als die geen body bij de hand heeft
stapt ze niet eens op.
ze is niet bang, maar het is voor haar een gewoonte geworden,
sinds ze is gaan rijden heeft ze er al een.
zelf vind ik dat ze het kleine kinderen wel moeten verplichten.
maar dat is mijn mening.

Fennax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:47

Ik vind het alleen nodig als je echt springlessen krijgt. En dan bedoel ik echt een uur lang goed springen ipv zo af entoe een sprongetje Knipoog

En verder, sommige voelen zich er fijn in, andere zullen zich er vreselijk in voelen en dan zit je nog niet veiliger op je paard lijkt me.

Zolang de cap maar verplicht blijft Bloos

sarah_m schreef:
voor alle mensen die het maar hebben over wat er allemaal wel niet kan gebeuren, je kan tijdens een potje poker achterover klappen met je stoel en een gat in je hoofd vallen.

En van de trap af gaan dan! DAT is pas gevaarlijk, je zou kunnen uitglijden en dan je rug breken (je hebt er maar 1!)

Nee ik denk dat de mensheid voortaan een leven lang in bed (MET BODYPROTECTOR en cap) moet liggen.

Waarom ben je nu aan het computeren? Stel je voor dat er een stroomstoring is en dat je ge-electrocuteerd word met 4000 volt!
Of dat je van het beeldscherm zo'n last van je ogen krijgt dat je gaat tranen en onderweg naar de badkamer over je strijkplank valt en dan levenslang beschadigd bent door je strijkijzer!

Maar natuurlijk blijft het eigen keuze en is iedereen helemaal vrij om te doen/denken zoals hij/zij wilt. Haha!

nou niet boos worden ik wil hier alleen mee duidelijk maken dat een ongeluk in een klein hoekje zit

Nagelbijten / Gniffelen Hier moest ik toch even lachen

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:50

Ik hoop ook niet dat het verplicht gaat worden. Ik vind het ook een beperking in bewegingsvrijheid. Het is eigen keus vind ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:27

Fennax3 schreef:
Zolang de cap maar verplicht blijft Bloos

1. daar is geen wettelijke verplichting voor

2. wat maakt dat voor joúw keuze uit?

hc

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:25

Ik denk dat het wel een goed idee is om ook bij de springlessen in een manege een bp te verplichten. Voor nu in ieder geval. Ik hoop eigenlijk dat uiteindelijk een bp overal verplicht wordt. Ik heb genoeg valpartijen gezien die een stuk minder ernstig zouden zijn geweest bij het dragen van een bp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:27

Sheran schreef:
Ik heb er net eentje aangeschaft omdat ik voortaan met mijn ex-wedstrijdpaard ga buitenrijden. Voor de veiligheid, voor als ik ergens tegenaan klap als ik eraf val. Het blijft een wedstrijdpaard...

Verward
en die zijn anders?

Die snap ik ff niet Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:34

runningkawa schreef:
Sheran schreef:

Verward
en die zijn anders?

Die snap ik ff niet Lachen

Als je het prototype wedstrijdpaard vergelijkt met het prototype recreatiepaard, dan zit er toch meer 'vuur' in de wedstrijdpaarden Lachen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:34

Heeft de ruiter dat niet zelf in de hand Sheran?
Ik bedoel sommige ruiters krijgen alle paarden heet, zijn ook zat ruiters die alle paarden rustig krijgen. Denk toch dat het grotendeels bij de ruiter weg komt.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:36

van mij mogen ze het verplichten, als iedereen ze moet dragen dus de ervaren en de onervaren kids hoeven de kids die ze eigenlijk wel nodig zijn zich er niet voor te "schamen" . vaak wordt je toch extra nagekeken terwijl je toch een stuk snuggerder bent dan degene die ze niet dragen omdat t niks lijkt of niks zit.
ook met paardrijden kun je je rug breken en ik kan je vertellen je hebt idd maar 1 rug en is die gebroken heb je heel veel kans dat je je leven lang in n rolstoel mag zitten. en je dan maar voor de kop slaan had ik zo'n ding maar wel gebruikt.....

verplichten dat ding zou ik zeggen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:38

MISTRAL94 schreef:
Ik bedoel sommige ruiters krijgen alle paarden heet, zijn ook zat ruiters die alle paarden rustig krijgen. Denk toch dat het grotendeels bij de ruiter weg komt.

Natuurlijk. Maar ik denk ook dat sommige paarden zich sneller heet laten maken dan andere. Ik ben zo'n ruiter die alle paarden rustig krijgt (nouja, bij wijze van spreke dan), maar aan sommige paarden heb ik mijn handen toch een stuk voller dan aan andere, en bij sommige moet je op buitenritten een stuk meer oppassen dan bij andere.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:39

Sheran schreef:
MISTRAL94 schreef:

Natuurlijk. Maar ik denk ook dat sommige paarden zich sneller heet laten maken dan andere. Ik ben zo'n ruiter die alle paarden rustig krijgt (nouja, bij wijze van spreke dan), maar aan sommige paarden heb ik mijn handen toch een stuk voller dan aan andere, en bij sommige moet je op buitenritten een stuk meer oppassen dan bij andere.

Ik ben voor een BP hoor! En dat je de 1 beter in de gaten moet houden dan de ander ben ik het ook mee eens. Maar ik vind ook teveel wedstrijdpaarden te weinig buiten komen waardoor je ook vaker onnodig risico loopt maar goed dat is weer een andere discussie Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:43

MISTRAL94 schreef:
Sheran schreef:

Ik ben voor een BP hoor! En dat je de 1 beter in de gaten moet houden dan de ander ben ik het ook mee eens. Maar ik vind ook teveel wedstrijdpaarden te weinig buiten komen waardoor je ook vaker onnodig risico loopt maar goed dat is weer een andere discussie Bloos

Ja, inderdaad. Helaas komen sportpaarden maar zo weinig buiten omdat dat niet 'zinnig' is voor de pasjes die ze moeten doen... ik ging met mijn sportpaard wel vaak naar buiten, maar als ze intensief getraind wordt is ze heter dan wanneer ze alleen buitenritjes maakt. Ze krijgt dan ander voer en heeft meer energie Lachen.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:47

Sheran schreef:
Natuurlijk. Maar ik denk ook dat sommige paarden zich sneller heet laten maken dan andere.

maar een paard hoeft maar 1 x te struikelen of te schrikken!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:48

Nee, ik zou het niet leuk vinden als ze het zouden verplichten. Ik was een paar weken terug op kamp en toen moesten we er in de springles mee rijden (begrijpelijk, vreemde paarden natuurlijk) en had er niet zo super veel last van. Maar heb er ook 1 aangehad die te groot was en dat zat absoluut niet lekker..
Echt heel veel last had ik er niet van, maar zonder vind ik toch fijner Lachen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:49

shadowprince schreef:
Sheran schreef:
Natuurlijk. Maar ik denk ook dat sommige paarden zich sneller heet laten maken dan andere.

maar een paard hoeft maar 1 x te struikelen of te schrikken!

Ik ben ook niet tegen een BP Knipoog