Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:35

_Caitje__ schreef:
kissielover schreef:
Ik mocht de penny nooit lezen. Huilen

Heel verstandig (van je ouders neem ik aan?) Clown
Waarom eigenlijk niet?

Ja, van mijn ouders. Mijn ouders vonden het te duur geloof ik. Ik keek als ik er 1 had gekregen, alleen de plaatjes.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:59

De eerste jaren dat ik reed(9 à 10 jaar was ik toen),reed ik zelf altijd met een gewoon trensje,zonder sporen en als ik hem écht niet vooruit kreeg met een zweepje,want...
een zweep diende om je paard vooruit te krijgen,sporen ook en een stang of pelham of zoiets stak je in als je hem niet gestopt kreeg.
Als ik dan op een dressuurwedstrijd kwam,reden me daar toch een bende ruiters die er niks van konden!!Allemaal op stang en trens én sporen én vaak ook een zweep!
Doe die sporen en zweep toch gewoon wegndan heb je die stang ook niet nodig om hem te kunnen tegenhouden!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:09

Jisa schreef:
dat een pony een veulen was die later paard werd.. Clown

dat denken nog steeds veel mensen Vork (jaja, ook 18+ Bloos! )

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:15

Paljassofie schreef:
Jisa schreef:
dat een pony een veulen was die later paard werd.. Clown

neeeeeeeeeee dat meen je niet Huilen

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:29

Het was dan wel maar heel even..

Tijdens een van mn eerste groepslessen ging mn pony stil staan en ik kreeg hem niet vooruit. Toen vroeg mn instructrice of ik er wel een kwartje had in gegooid..
Keek haar heel verbaasd aan en vroeg of dat moest Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:30

noekje schreef:
Het was dan wel maar heel even..

Tijdens een van mn eerste groepslessen ging mn pony stil staan en ik kreeg hem niet vooruit. Toen vroeg mn instructrice of ik er wel een kwartje had ik gegooid..
Keek haar heel verbaasd aan en vroeg of dat moest Haha!

Muhahaha Huilen van het lachen

Ik roep dat zelf ook altijd, vooral met uitstappen enzo. Huilen van het lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:27

Feelsoproud schreef:
Doe die sporen en zweep toch gewoon wegndan heb je die stang ook niet nodig om hem te kunnen tegenhouden!!

Hahaha dat is nog eens een zeer slimme opmerking Huilen van het lachen .

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:06

Axel_Clauw schreef:
Nanna schreef:
en na rengalop had je ook nog treingalop vraag me niet hoe ik er bij kom Clown

Haha, dat staat ook in de penny of in zo'n ander soort boekje, dat heb ik namelijk ook eens gelezen Vork Clown

dat zal dan wel terreingalop zijn geweest, anders weet ik het ook niet Haha!

en tja ik dacht altijd dat ik veeeeeel beter kon rijden dan alle anderen en dat alles wat ik in boeken las klopte en dat ik dat ook kon.
dat veulen-pony-paard heb ik nooit gehad, ik wist altijd heel goed dat schimmels donker geboren werden en dat aan de teugel niet alleen mooi lopen was(tja wat wil je, ik had niet veel geld en manegelessen konden ook maar net, dus ik las heel veel om mijn matige manegelessen te supplementeren)
dat zachte borstel over de benen heb ik heel lang gehad en ik vind het nu nog steeds raar als ik het doe.

mn leukste was op ponykamp, ik zal wel veel zwarte hengst films gekeken hebben ofzo want ik verklaarde doodleuk tegenover iedereen dat ik wel graag op die ene grote zwarte zonder zadel en hoofdstel wilde rijden. Vork

oh en heil aan alle penny's, ik vind dat nog steeds zo'n geinig blad( lees het al jaren niet meer) ik heb daar altijd super veel lol mee gehad, het hoort gewoon bij je pennymeisje-tijd

[edit] ik bedenk me net dat ik soms weleens het weiland van andere mensen in kroop en dan achter de (volledig ongeinteresseerde) pony's aanliep, overtuigd dat ik ze zou temmen en dat de eigenaar ze aan mij zou geve want ik was er toch veel beter mee(daar geef ik de penny wel de schuld van) Bloos Clown

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:08

dat een pony manen had en een paard niet... toen reed ik uiteraard zelf nog niet

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:37

ik d8 altijd als je pony een vlek ofzow had dat je pony dan niet wouw lopen,,duss,,ik ging e voor het rijden altijd uitgebreid poetsen,,:P:P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:21

suuzepuus schreef:
Paljassofie schreef:

neeeeeeeeeee dat meen je niet Huilen

In het 4de middelbaar(15/16 jaar):

Leerling 1:"mevrouw, wat is nu eigenlijk het verschil tussen een pony en een paard;"
Leerling 2: "Wel een paard is toch eerst een pony geweest!"
*rest knikt overtuigd*
Leerling 1: "echt?"
Leerkracht: "Wel nee, volgens mij zijn dat gewoon 2 verschillende soorten rassen" Cool

Toen ik het dan maar uitlegde hoe het zat, viel het kwartje nog niet helemaal. "Dus als het veulentje geboren is en hij is ponymaat dan is het een pony, maar als hij verder groet en hij komt boven die maat uit dan is het een paard?" Huilen van het lachen .

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:24

Me vriend en ik reden gister langs een 100 tal bonte koeien in de wei.. Zegt hij hej moet je kijken wat een boel Tinkers.. Duh

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:25

Joto schreef:
Me vriend en ik reden gister langs een 100 tal bonte koeien in de wei.. Zegt hij hej moet je kijken wat een boel Tinkers.. Duh

En dat meende die, of was het een grapje?

dreetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:17

Dat je een paard alleen vooruit kreeg door te schoppen, gelukkig weet ik wel beter nu.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:44

Jahoor, alle kussens van de banken (dus echt die zitgedeeltes) opstapelen, video van Anky op en rijden maar. Schijnheilig Met alle bijbehorende kleding aan natuurlijk. Nagelbijten / Gniffelen

En idd, zoals al een paar keer gezegd: als je paard met zn nek in zo'n boogje loopt is het goed. Vork

Ohja, en mijn vader gelooft nu nog steeds dat alle bonte paarden tinkers zijn. *LOL*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:11

Oh op kamp stond op een manege een zwarte pony of paardje, Blacky, prachtig diertje en héél braaf alleen liep die altijd vreselijk te hinniken onder het rijden... met als gevolg dat iedereen ontzettend bang van hem was en er niet op durfde Huilen van het lachen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:24

Bloos als mijn pony niet doet wat ik wil, dan geef ik een tik met de zweep Bloos luistert ie dan nog niet,dan mep ik toch gewoon wat harder Bloos

gelukkig weet ik alweer een aantal jaartjes wat beter Clown . Ben zeer anti hulpmiddelen inmiddels en leer mijn kinderen dat het dus ook anders kan ...begin bij jezelf dus.

wel leuk topic, lach wat af.

en idd IK KON stiekum dan HET BESTE RIJDEN....vooral op zo'n zwarte hengst Haha! Haha!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:47

Mij werd ook verteld dat je, als je 10 keer was gevallen pas echt goed kon rijden. Ik balen dat mijn eerste val pas na 3 jaar kwam...
Inmiddels rij ik 9 jaar en ben ik zeker wel vaker dan 10 keer gevallen maar om nou van mezelf te zeggen dat ik een hele goede ruiter ben...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:01

Ik dacht dat dat vallen na 7 keer al was ipv na 10 keer? :']

Nouja, het spreekwoorddinggezegde weetikhet dan :']

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:05

celticpony schreef:
en idd IK KON stiekum dan HET BESTE RIJDEN....vooral op zo'n zwarte hengst Haha! Haha!

Hahah, ben ik dan echt zo raar? Iedereen heeft het over zwarte arabische hengsten enzo.
Maar vroeger wou ik altijd op een meisjespaard Vork rijden, en ze moest BRUIN zijn?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:45

Wat ik ook zo bespottelijk vond: een zweetdeken. Waarom zou je iets waar hij van gaat ZWETEN op een paard leggen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:34

Ik heb ook dingen geloofd maar ik geloofde nooit in schoppen (heb een pony meegemaakt die soort kuch maakte bij iedere schop) en het bit door zijn mond rammelen pmdat het paard ander te hard zou gaan en een handstand zou maken. Vond die bok ook eigelijk wel leuk en pas na 2 rondjes dacht ik oke goed goed ik zal een beetje met mijn handen heen en weer gaan....
Wel heb ik echt gemeen leren slaan maar dat was bij de eerste en beste verzorgpony ook over want die liep dan gewoon de sloot in of smeerde hem naar huis. Het aan de teugel spelen kon ik niet en was al snel opgegeven en ook met mijn eigen pony's hebben die practijken nooit goed gevoel en alle instructeurd die zo lesgaven heb ik nooit lang les van gehad. Ik kreeg daar ook last van mijn rug van en als mijn rug pijn deed wat moest het paard dan wel niet in zijn mond voelen.

Ik heb wel een tijdje heilig in nh geloofd maar inmiddels weet ik wel beter al dat gedomineer enzo, ik werk lekker samen me mijn pony's en ik heb toen met name parellig gedaan. Ik gebruik de oefeningen nog wel om een beetje respect bij te brengen maar het is niet meer alleen maar.

Ik heb heilig geloofd in de ijzers maar na 3x was ik die zat en ging in voor n bekappen.

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:41

Ik snapte vroeger maar niet hoe je op het goede been licht moest rijden. De instructrice zijn dan altijd dat de buitenschouder voor moest zijn... en ik maar kijken naar mijn eigen schouder en er niets van snappen. Er werd een heleboel duidelijk toen het om de schouder van het paard bleek te gaan Clown

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:42

Geweldig topic Haha!
Ik geloofde vroeger van al die penny-dingen.

En dat mensen die met sporen reden en hun paard aan de teugel kregen, heel goed konden rijden Haha!
[ Moet wel zeggen , dat ik daar gelukkig nu heel anders over denk Bloos ]

Rowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:47

ik dacht altijd dat alle pony's later paarden werden. Rolleyes