Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romanaaaa

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:55

Ik rook ook, maar absoluut niet op mn paard! En als ik rook, dan ga ik ruim bij m uit de buurt staan, zodat hij er absoluut geen last van heeft. Wil geen risico's nemen... om wat voor reden dan ook. Mensen die roken op een paard.. ja dat moeten ze zelf weten toch? En idd, mocht de sigaret in de manen, dekje (weet ik veel waar) komen, ben ik benieuwd of de ruiter er heelhuids vanaf komt Lachen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:00

Het is werkelijk waar ronduit belachelijk wat sommige mensen hier neer zetten als argument. En het vermakelijke is dat zij dit zelf blijkbaar niet eens in de gaten hebben. ROFL ROFL ROFL

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:04

knooopje schreef:
snap al niet hoe de rook in het paard zijn neus moet komen,als je er op zit,maar ja de niet rokers zullen er wel meer ervaring mee hebben dan de rokers zelf!ik rook trouwens ook in het bij zijn van mijn hond,moet ik hem nu laten onderzoeken op long kanker!en als ik met mijn paard bij de hoefsmid ben,dan moet ik hem een neus en mond kapje om doen,of een gas masker als ik tussen het verkeer rijd!en al dat stof in de bak!daar moet ik dan ook wat voor verzinnen,stof in je longen,je moet er toch niet aan denken,denk dat ik hem beter geen hooi meer kan geven.
het is echt geen ramp om te roken op je paard!dat je het aso vind staan alla,maar schadenlijk is het echt niet,en het paard merkt er helemaal niks van!

Jij ruikt blijkbaar wat het paard ruikt? Hoe kun jij -aangezien rokers hun eigen stank niet ruiken- zeggen dat het paard er geen last van heeft? Ik ruik het toch wel in een omtrek van 3 meter als iemand zit te roken, denk je nu écht dat je paard er niks van ruikt? Doe opmerkingen daaronder zijn nogal raar aangezien het hier gaat om een product waarvan men wéet dat het schadelijk is en het niet gaat om een 'natuurlijk' product als stof.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:05

En hoe verklaar je de uitlaatgassen dan.. Zijn ook producten die wij zelf gemaakt hebben. Nagelbijten / Gniffelen
Ga denk ik ook maar geen buitenritten meer maken.. Is ook niet gezond voor mijn paard.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:08

wij deden het ook altijd, als we op buitenrit gingen...
teugels om de knop en relaxen maar Knipoog

misschien niet verantwoord maar ht gebeurde wel en is gelukkig altijd goed gegaan

net als bellen op je paard, ook niet verstandig maar doe het wel Ja

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:09

@ Somebitch: Door de katalysator wordt het aantal schadelijke stoffen dat aan de grond blijft hangen enorm gereduceerd, de schadelijke stoffen stijgen. Dus nog altijd liever uitlaatgassen dan een sigarettenpeuk.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:15

Lara_Silver schreef:
knooopje schreef:
snap al niet hoe de rook in het paard zijn neus moet komen,als je er op zit,maar ja de niet rokers zullen er wel meer ervaring mee hebben dan de rokers zelf!ik rook trouwens ook in het bij zijn van mijn hond,moet ik hem nu laten onderzoeken op long kanker!en als ik met mijn paard bij de hoefsmid ben,dan moet ik hem een neus en mond kapje om doen,of een gas masker als ik tussen het verkeer rijd!en al dat stof in de bak!daar moet ik dan ook wat voor verzinnen,stof in je longen,je moet er toch niet aan denken,denk dat ik hem beter geen hooi meer kan geven.
het is echt geen ramp om te roken op je paard!dat je het aso vind staan alla,maar schadenlijk is het echt niet,en het paard merkt er helemaal niks van!

Jij ruikt blijkbaar wat het paard ruikt? Hoe kun jij -aangezien rokers hun eigen stank niet ruiken- zeggen dat het paard er geen last van heeft? Ik ruik het toch wel in een omtrek van 3 meter als iemand zit te roken, denk je nu écht dat je paard er niks van ruikt? Doe opmerkingen daaronder zijn nogal raar aangezien het hier gaat om een product waarvan men wéet dat het schadelijk is en het niet gaat om een 'natuurlijk' product als stof.

je maakt je er wel erg druk om zeg!
heb je niks beters te doen!
en dan zelfs uitlaatgassen van auto's goed gaat praten,dan ben je de werkenlijkheid een beetje kwijt lijkt mij.
maar ja wij roker zijn dom,onze hersenen aangetast,kunnen niet ruiken enz enz.
je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:16

Inderdaad Knoopje..

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:26

Zie het topic nu pas... Wat een reacties!
Ook ik heb me er in het verleden schuldig aan gemaakt, tijdens het uitstappen rookte ik graag een
sigaretje. Vooral toen ik bij een stal werkte waar alle ruiters het deden.
Niet zo netjes en het staat een beetje asociaal, maar zo lang je op je eigen terrein bent....
Tijdens buitenritten met een groepje stapten wij altijd even af op een rook- en plaspauze in
te lassen.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:39

Er is maar een juiste oplossing voor de hele rokers discussie........ stoppen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:40

Of jezelf niet zo druk maken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:40

Thefrodo schreef:
Er is maar een juiste oplossing voor de hele rokers discussie........ stoppen.

Precies. Lachen

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:56

Ik ken ook mensen die het doen, maar vind dat echt niet kunnen! Je kunt toch wel een uurtje zonder.. het lijkt me niet bepaald fijn voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:57

Even lezen quieto; rokers kunnen wel zonder maar willen niet zonder & de meeste hier vinden het niet nodig om zonder te rijden Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:04

__Laura schreef:
Even lezen quieto; rokers kunnen wel zonder maar willen niet zonder & de meeste hier vinden het niet nodig om zonder te rijden Lachen

En dat heet dus verslaving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:06

Dus als je een ijsje eet omdat je er zin in hebt ben je er aan verslaafd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:09

Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Als het lichaam deze stof of gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

Ik ga nog steeds niet schuimbekken of trillen als ik moet paardrijden zonder peuk Huilen van het lachen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:11

__Laura schreef:
Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Als het lichaam deze stof of gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

Ik ga nog steeds niet schuimbekken of trillen als ik moet paardrijden zonder peuk Huilen van het lachen

Nee niet als je een uurtje gaat rijden idd. maar waarschijnlijk wel als je het langer dan een dag vol moet houden Knipoog
Dus ben je verslaafd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:12

Ik zeg ook niet dat ik niét verslaafd ben, maar ik rook niet op mijn paard omdat ik niet zonder kàn op dat moment.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:15

Okee, dan heb je daar dan gelijk in.
Maar wat ik me dan afvraag, waarom rook je dan wel op je paard? Want dat snap ik dus niet.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:15

__Laura schreef:
Ik zeg ook niet dat ik niét verslaafd ben, maar ik rook niet op mijn paard omdat ik niet zonder kàn op dat moment.

Waarom doe je het zowiezo dan?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:16

Ik rook niet, maar springruiters zie je het vaak zat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:17

Als ik zin heb om te roken (als de adrenaline zo hoog is dat m'n tanden er van tintelen is het heerlijk om even te roken zodat je rustiger word) rook ik. Als ik ga paardrijden & ik heb honger eet ik iets Knipoog dat soort dingen doe je, omdat je er zin in hebt Knipoog

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:18

__Laura schreef:
Als ik zin heb om te roken (als de adrenaline zo hoog is dat m'n tanden er van tintelen is het heerlijk om even te roken zodat je rustiger word) rook ik. Als ik ga paardrijden & ik heb honger eet ik iets Knipoog dat soort dingen doe je, omdat je er zin in hebt Knipoog

Dus ben je verslaafd, en goed ook, want je kunt dat ene uurtje niet eens zonder een peuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:18

Jij bent een niet roker & ook geen ex roker Haha! ?