paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:27

ik vindt het wel echt een sport hoor Ja
je gebruikt spieren, en je bent toch actief bezig
en als mensen zeggen dat het geen sport is, zeg ik dat ze zelf maar moeten komen rijden, en zorgen ze maar dat ze me paard goed hebben lopen! dan komen ze er vanzelf wel achter Lachen

G1ovanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:36

nou ik noem het toch echt wel een sport.
bedoel zelfs olympische spelen wordt het gedaan en daar gaat het toch ook om sport?
en daar fietsen ze niet naar school enzo.
haha

kim_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:04

Bijna elke dag: wat heb je gedaan? ik: paardrijden. zij:beetje op een paar rond hobbelen leuk hoor, ik: alsof schaken en sport is (doet ze) nou we hebben een keer gewisseld zij is van gedachten verandert ik niet:D

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:49

Het is wel degelijk een Sport. Het is een onderdeel bij de Olympische Spelen. Etc.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:51

Ik stap altijd direct af en handig de teugels over aan diegene met de grote bek Vork

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:30

Paardrijden is zeker wel een sport. Ik krijg ook weleens dat soort opmerkingen te horen. Wedervraag is of ze het zelf al wel een geprobeerd hebben. Degene die dat dan ook doen die komen er hard van terug. Clown
De intensiteit van de sport kan wel verschillen. Hangt er maar net van af hoe fanatiek je rijdt enzo..

En ach schaken en dammen dat zijn toch ook sporten?? Tong uitsteken

bonita_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:33

Ik ken iemand die mag niet op rijles, omdat haar ouders het geen sport vinden Nagelbijten / Gniffelen

diphranil schreef:
En ach schaken en dammen dat zijn toch ook sporten?? Tong uitsteken

Idd Ja

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:59

Ik kan me niet ergeren aan dat soort opmerkingen. Heb ze vaak genoeg gehoord. Lachen Het is dat de eigenaren van mijn paard het niet willen hebben (en ikzelf ook niet hoor, haha), maar anders zouden ze het wel even mogen uitproberen. Lachen

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:56

Tja, dan moeten ze het zelf maar proberen..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:54

Al blijft het een feit dat op de OS paarden gecontroleerd worden op doping en ruiters niet. Clown

Nee maar natuurlijk ben ik het ermee eens dat het een sport is, mensen die dat niet vinden.. ach laat ze lekker denken. Ik ga geen moeite meer doen om ze uit te leggen dat het wel zo is. Ze snappen het toch niet en eerlijk gezegd kan ik het wel een beetje begrijpen.

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:32

Ik vind het zeker weten een sport
kijk naar de mensen die ver zijn gekomen met deze sport.
en je gebruikt natuurlijk je sprieren..

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:39

paardrijden is wel een sport!
en heel veel mensen zeggen van niet
mensen die niks met paarden te maken hebben
en die dus eigelijk ook niet kunnen oordelen daarover
het slaat gewoon nergens op
wij zeggen toch ook niet
al1 maar achter een bal aanrennen is geen sport
pff:P

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:40

Ik maak het vaak genoeg mee, en zeg altijd maar:'Daarom stap ik met een knalrood hoofd van het paard af, met spierpijn de volgende dag? Nee joh, het is geen sport Huilen van het lachen '. Ik vind het wel een sport.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:51

Opmerking vriendin van me Clown :
"Nouja paardrijden, het lijkt me dat je dan alleen het paard traint. Jezelf niet, het enige wat je doet is erop zitten enzo, nee, dat is heel iets anders dan voetbal ofzo."

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:53

Ik vind paardrijden ook zeker een sport Ja
Veel mensen zeggen altijd; 'het paard loopt toch voor je'. Clown
Ik moet nu een halfuur achter elkaar in draf (peesblessure) dat was ook wel vermoeiend in het begin hoor! Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:54

Het ís een sport.
Je traint hierbij je been en buikspieren.. Ik in ieder geval..

Ik kan ook moe worden omdat mensen het zeggen dath et géén sport is..
Dan zeg ik: Ga maar eens op Aaron rijden..
Dan zeggen zij vaak: ja is goed!
Waarop ik dan zeg: Aaron laat je alle hoeken van de bak zien joh
Waarna zij weer zeggen: Ja, nou ja.. op sommige paarden rijden is wel een sport (jonge, angstige, groene paarden), maar een paard dat alles al kent en je rijdt erop is dat geen sport..

Jaja.. kom nou toch..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:09

Vind paardrijden zeker een sport. En niet alleen ben je in beweging, je leert ook alle zintuigen te gebruiken die je hebt omdat je je paard moet aanvoelen. Een paard kan je immers niet vertellen hoe wat moet en er zijn geen vaste regeltjes voor problemen op te lossen die je tegenkomt. Kortom: beweging, techniek, strategie...Tgoh, zijn dat ook niet de dingen die in voetbal enz voorbij komen? Dat paardrijden geen teamsport is vind ik ook vaak zo'n onzin. Kijk als je met mensen sport, kunnen die je zeggen wat er mis is en dat het hen niet gaat. Aan een paard kan je dat niet vertellen, en je paard kan jou het ook niet vertellen, dus heeft een van beide een slechte dag, moet de ander daar op inspelen! En dat zonder communicatie. Dat lukt veel voetballers niet

Overigens hoor ik van iedereen dat ik zo breed geschouderd ben voor een meisje van mijn leeftijd Clown Zelfs mensen die vroegen of ik met Bodybuilden begonnen was Clown "eh nee...Paardrijden"
ja dan kijken ze wel even vreemd ja... Lachen Maar ze vergeten dat je elke dag met minstens 200kg werkt (voor de pony's) en het gemiddelde paard al snel 500kg weegt. Als je daar problemen mee krijgt vergt dat inderdaad wel vrij veel kracht en snelheid (vooral techniek maar niemand maakt me wijs dat ze nooit kracht gebruiken bij een paard)

Bij gym ben ik overigens samen met een vriendin die gevechtssport doet, de beste kwa kracht en snelheid van de meisjes Nagelbijten / Gniffelen (pompen, buikspieren, touwklimmen, sprinten enz) Dus of het geen sport is? Voor sommige niet, maar dat zijn het type mensen dat zelfs als je ze dwingt te lopen kunnen zorgen dat ze niet aan het sporten zijn.

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:36

Rytm schreef:
Al blijft het een feit dat op de OS paarden gecontroleerd worden op doping en ruiters niet. Clown

Nee maar natuurlijk ben ik het ermee eens dat het een sport is, mensen die dat niet vinden.. ach laat ze lekker denken. Ik ga geen moeite meer doen om ze uit te leggen dat het wel zo is. Ze snappen het toch niet en eerlijk gezegd kan ik het wel een beetje begrijpen.

Ruiter worden wel gecontroleerd op doping. Tong uitsteken Heb net een artikel gelezen over Karin Doncker. Dat was een van de vragen. Het gebeurt dus wel. Knipoog

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:40

ik heb eerst ook gedacht(nooit gezegt hoor) :
paardrijden is geen sport, je zit erop en je paard loopt rondjes.

haha, als ik er nu aan terug denk is het gewoon komisch.

maargoed :
ik krijg dit nu ook te horen en mijn reactie is dan : 'paardrijden is wel een sport, ga het maar is proberen !'
het is niet alleen maar rondhobbelen op een paard, het is een sport.
je steekt er tegelijkertijd veel van op en je zoekt contact op met je paard.
ik vind het de mooiste sport die er is.

Melis_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:26

Dat hoor ik ook heel erg vaak, ik heb ook wel is gehoord dat mensen dachten dat het lichtrijden van zelf ging, ik weet niet wat voor hersens je dan hebt hoor.

Maar paardrijden is toch wel echt een sport. Het word toch ook altijd een paardensport genoemd. Kricket is geen sport bijvoorbeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:32

Melis_Heidi schreef:
Dat hoor ik ook heel erg vaak, ik heb ook wel is gehoord dat mensen dachten dat het lichtrijden van zelf ging, ik weet niet wat voor hersens je dan hebt hoor.

Maar paardrijden is toch wel echt een sport. Het word toch ook altijd een paardensport genoemd. Kricket is geen sport bijvoorbeeld.

komt omdat ze vaak ervaren ruiters zien. En bij een ervaren ruiter ziet de basis er inderdaad heel eenvoudig uit.
Heel goed voorbeeld; Als vriendin 1 op een moeilijk paard kruipt, ziet het er uit als 1 geheel. Ik wéét dat die vriendin echt aan het klungelen enz is maar het valt gewoon niet op. Veel mensen die denken van "met zo'n braaf ding kan iedereen het". Kruipt vriendin 2 op datzelfde paard zie je iedereen zo van "ow... is dat hetzelfde paard?"

Echt ervaren ruiters doen het er gewoon heel makkelijk uit zien.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:34

Iris82 schreef:
Ja mijn vriend zei dat ook altijd, totdat ie een keer een half uur gereden heeft. Was op t braafste paard van stal, dus veel geoefend met lichtrijden en dergelijke.

Hij heeft 3 dagen krom gelopen van de spierpijn en ik heb lol gehad. Haha!

Haa, dan komen ze er is achter hoe het is.
Na het paardrijden is het wel vermoeiend hoor.
Maar gewoon rondhobbelen is het helemaal niet Knipoog

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:35

Gelukkig erkennen ze het bij de olympische spelen wel als een sport:D

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:37

marlina schreef:
nou, eerlijk gezegd heb ik er best wel vaak mijn twijfels over of het echt sport is. Ik zie namelijk toch best redelijk veel amazones die op een tamelijk hoog nivo rijden, maar er zelf fysiek niet uit zien, veel te dik dus. Als ik dat nivo dan vergelijk met een hoog nivo op veel andere sporten, nou, dan zouden ze zover niet komen met een niet getraind lijf.

En hoe zit dat dan bij de judo of karate? Dat zijn ook niet allemaal slanke mensen. Ook zwemmers en honkballers hebben
weer een ander uiterlijk. Zo heeft elke sport wel iets denk ik.

Ik heb zelf ook geen "afgetraind "lichaam maar dat heeft een puur te maken met een verkeerd werkende schildklier,
maar wel een topconditie en zo lenig dat ik de spagaat nog kan doen...
Weet wel niet iedereen is het zelfde, maar wilde het wel even plaatsen.
En voor elke sport heb je een andere conditie nodig, ik kan de hele dag paardrijden, 100 km fietsen en uren zwemmen zonder erg moe te worden, maar als ik 10 km moet hardlopen val ik na 1 km al om.

Ik bied ze trouwens altijd een lesje aan, degene die mee zijn gegaan kwamen de volgende morgen het bed niet uit van de spierpijn. Vang je meer vliegen mee, die vertellen het door dat ze zo'n spierpijn hadden en gaan er meer mensen anders tegen aan kijken

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:45

Het komt ook voor op de Olympische spelen dus het is een sport zeg ik dan maar Clown