je gebruikt spieren, en je bent toch actief bezig
en als mensen zeggen dat het geen sport is, zeg ik dat ze zelf maar moeten komen rijden, en zorgen ze maar dat ze me paard goed hebben lopen! dan komen ze er vanzelf wel achter
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

diphranil schreef:En ach schaken en dammen dat zijn toch ook sporten??
Het is dat de eigenaren van mijn paard het niet willen hebben (en ikzelf ook niet hoor, haha), maar anders zouden ze het wel even mogen uitproberen.

'. Ik vind het wel een sport.
:

Zelfs mensen die vroegen of ik met Bodybuilden begonnen was
"eh nee...Paardrijden"
Maar ze vergeten dat je elke dag met minstens 200kg werkt (voor de pony's) en het gemiddelde paard al snel 500kg weegt. Als je daar problemen mee krijgt vergt dat inderdaad wel vrij veel kracht en snelheid (vooral techniek maar niemand maakt me wijs dat ze nooit kracht gebruiken bij een paard)
(pompen, buikspieren, touwklimmen, sprinten enz) Dus of het geen sport is? Voor sommige niet, maar dat zijn het type mensen dat zelfs als je ze dwingt te lopen kunnen zorgen dat ze niet aan het sporten zijn. Rytm schreef:Al blijft het een feit dat op de OS paarden gecontroleerd worden op doping en ruiters niet.
Nee maar natuurlijk ben ik het ermee eens dat het een sport is, mensen die dat niet vinden.. ach laat ze lekker denken. Ik ga geen moeite meer doen om ze uit te leggen dat het wel zo is. Ze snappen het toch niet en eerlijk gezegd kan ik het wel een beetje begrijpen.
Heb net een artikel gelezen over Karin Doncker. Dat was een van de vragen. Het gebeurt dus wel.
Melis_Heidi schreef:Dat hoor ik ook heel erg vaak, ik heb ook wel is gehoord dat mensen dachten dat het lichtrijden van zelf ging, ik weet niet wat voor hersens je dan hebt hoor.
Maar paardrijden is toch wel echt een sport. Het word toch ook altijd een paardensport genoemd. Kricket is geen sport bijvoorbeeld.
Iris82 schreef:Ja mijn vriend zei dat ook altijd, totdat ie een keer een half uur gereden heeft. Was op t braafste paard van stal, dus veel geoefend met lichtrijden en dergelijke.
Hij heeft 3 dagen krom gelopen van de spierpijn en ik heb lol gehad.
marlina schreef:nou, eerlijk gezegd heb ik er best wel vaak mijn twijfels over of het echt sport is. Ik zie namelijk toch best redelijk veel amazones die op een tamelijk hoog nivo rijden, maar er zelf fysiek niet uit zien, veel te dik dus. Als ik dat nivo dan vergelijk met een hoog nivo op veel andere sporten, nou, dan zouden ze zover niet komen met een niet getraind lijf.