Lekkere diervriend dan, een paard weet in blinde paniek niet wat hij doet.
Ik ga me paard niet laten aanrijden, omdat ik eerst zelf veilig op de grond wil staan.
Dan loop ik de rest van mijn leven met een rot gevoel
Tuurlijk wil ik geen ongelukken, voor mijzelf en het paard niet.
En ik ga hem zeker niet zomaar aan zijn lot overlaten door hem maar los te laten als die in paniek is langs een drukke weg.
Je weet bij voorbaat al dat dat niet goed afloopt als je tegenwoordig de verhalen leest.
Als die aan de kletter gaat langs zo'n drukke weg dan ben ik blij dat ik er nog op zit, dan heb ik ieder geval nog een beetje controle om hem van ie weg af te houden. Want loslaten is weg is weg, dan kan je er niks meer aan doen.
En ieder paard is natuurlijk anders, bij het ene paard kan je er dus beter gewoon meteen af gaan omdat ie je er tijdens zijn wegren sessie eraf gooit.
Mijn paard is een keer heel erg geschrokken van een helikopter, en raakte helemaal in paniek.
Ik had er af kunnen springen maar dat had op dat moment denk ik niks uitgemaakt. Hij had me zo onderste boven gelopen.
Ben erop bijven zitten en heb hem laten rennen, hij vlucht voor iets wat ie eng vind dus gaan bokken ofzo zou die dan nooit gaan doen.
En ben gewoon rustig tegen hem blijven praten. Op een geven moment was de helikopter niet meer in zicht en kon ik hem weer normaal terug nemen.
Ben daarna wel afgestapt om verder met hem te gaan lopen.
Als die iets engs ziet staan langs de weg, ga ik er ook af om hem er langs te leiden, maar tussen iets eng vinden en in paniek raken zit voor mij een groot verschil. En mijn paard maar los laten is voor mij geen optie.