vaak is het voldoende om even rustig te gaan stappen en zelf tot 10 te tellen, adem te halen en dan weer rustig doorgaan.
Kimwelsh; rustig blijven staan vind ik geen gevecht aangaan, dat vind ik meer een keurige oplossing
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mijn pony is eigenwijs en ik ben eigenwijzer en daarom ga ik 'het gevecht' aan
. Ik ben heel geduldig dus hij krijgt mij niet snel op de kast
maar winnen zal ik
SteffiiY schreef:Hallo Bokkers![]()
Naar aanleiding van een vriendin van mijn, wil ik deze discussie beginnen.
Je paard wilt niet luisteren, hij doet alles wat jij niet wilt, en je raakt frusterend.
Wat doe je? Je stapt af? je rijd verder?
Een vriendin van mijn heeft regelmatig ''oorlog'' met dr paard, ze stapt af hij krijgt een paar klappen en word de longeerbak ingegooid.
Ik vind dit zelf een slechte manier van oplossen, ik denk dat het paard op deze manier toch zijn zin krijgt doordat jij van zijn rug af gaat.
hoe denken jullie hierover?
Splinter schreef:Kimwelsh; rustig blijven staan vind ik geen gevecht aangaan, dat vind ik meer een keurige oplossing
Julia_ schreef:Ik rijd meestal gewoon door..
Maar als het gevaarlijk word als ik bijv langs een sloot rijd en hij gaat dan in staking,
dan rijd ik terug naar stal haal z'n spullen dr af en kwak hem in zijn stal.
Geen aandacht/beloning meer.
. Weet niet of dat al gezecht is, maar bij deze dan misschien nog een keer.
Splinter schreef:ik zie totaal niet in waarom ik een 'gevecht' zou moeten aangaan,
vaak is het voldoende om even rustig te gaan stappen en zelf tot 10 te tellen, adem te halen en dan weer rustig doorgaan.
Kimwelsh; rustig blijven staan vind ik geen gevecht aangaan, dat vind ik meer een keurige oplossing
Julia_ schreef:Ik rijd meestal gewoon door..
Maar als het gevaarlijk word als ik bijv langs een sloot rijd en hij gaat dan in staking,
dan rijd ik terug naar stal haal z'n spullen dr af en kwak hem in zijn stal.Geen aandacht/beloning meer.
Pukkk schreef:Julia_ schreef:Ik rijd meestal gewoon door..
dan rijd ik terug naar stal haal z'n spullen dr af en kwak hem in zijn stal.Geen aandacht/beloning meer.
goed van je dat je dat doet
volgende keer dat je dat dan langs een sloot rijd gaat hij mooi weer in staking want ach hij wint het wel hij krijgt zen zin, en dan kwak jij hem weer op stal en vervolgens komt hij er lekker onder uit ! best makkelijk zo oplossen maar niet de manier !